werken lijn 12

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
dentheo

Re: werken lijn 12

Bericht door dentheo »

Adler schreef:
stefanic schreef: De treindienst wordt vanaf 7 september officieel gewijzigd door de NMBS. Hierbij is rekening gehouden met het feit dat er werken zullen zijn (zowat ELK weekend tot december!)
SNIP
Ik vind nochtans op Werfinfo andere werken die ook lang duren , bv. L123 (8 weekends).
Die worden dan wel weer aangeduid met een rode driehoek van gewijzigde treindienst.
Enige logica is hier dus ver zoek.
Eigenaardig, dat is het minst wat je kan zeggen.... en wij zagen het probleem hier al een paar weken "groeien "

Anderzijds werd de dienstregeling dan weer niet gevolgd, de trein van 13:21 in Kalmhout was daar pas om 13:45 en had Benelux achter hem op blokafstand ...
De trein van 19:21 was in Kalmthout rond 19:55, bijna volgens normale dienstregeling.
Ik zag een student (?) van het perron komen lopen naar de wagen die hem juist gebracht had, wuivend en roepend: breng mij maar weg, hier hangen zoveel papiertjes daar kan geen kat aan uit... spijtig :( :( .Nadat zij doorreden, stopte de stoptrein van 19:21 (het was toen 19:55). Schermen met continu info over vertragingen zijn duidelijk nuttiger dan omroepen om het kwartier...
Theo
Groeten vanop de Heide
ferry

Bericht door ferry »

Hoi

Na december kan de N MBS met een gerust gemoed verkondigen dat gelet op het aantal reizigers een tweeuurdienst meer dan voldoende is.....of hoe men de rfeizigers in dit apenland doelbewust richting auto duwt.

f
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

stefanic schreef:De treindienst wordt vanaf 7 september officieel gewijzigd door de NMBS. Hierbij is rekening gehouden met het feit dat er werken zullen zijn (zowat ELK weekend tot december!)
Daar de werken al begonnen dit weekend 5/6 sept, moest hiervoor de treindienst specifiek aangepast worden. Hier betreft het dus een wijziging in vergelijking met wat in het spoorboekje staat, en daarom wordt dit dus ook vermeld in de werfinfo. Vanaf volgend weekend is de werfsituatie ingecalculeerd in de 'standaard' treindienst dus moet dit niet in de werfinfo vermeld worden als 'aanpassing aan de treindienst'.
Er wordt verder nauwelijks aandacht aan besteed en bovendien is het midden in een jaar, dus dergelijke wijzigingen komen voor de gewone reiziger als een complete verrassing. Ik vind dus dat die aanpassingen op lijn 12 dus wel degelijk gewoon in de lijst met werkzaamheden horen.

Op dit moment hebben NMBS en Infrabel 2 systemen voor het "bekend"maken van werkzaamheden: het systeem "Bulletin" en het systeem "Opnemen in de dienstregeling". Beide systemen hebben echter nadelen: de bulletins komen met moeite België uit (en al helemaal niet in Hafas en dus in geen enkele planner buiten de binnenlandse NMBS-planner) en als iets als "gewone" dienstregeling wordt beschouwd, dan is een klein berichtje in de Metro en op de website kennelijk genoeg als reizigersinformatie over de wijzigingen en wordt verdere vermelding niet nodig geacht, zelfs niet als de vervangende dienstregeling totaal anders is dan de gewone. Maar blijkbaar moeten werkzaamheden per se volgens een van beide systemen worden behandeld.
NS Hispeed vindt het bv. wél nodig om reizigers te blijven informeren:
http://www.nshispeed.nl/nl/gewijzigd-tr ... en-brussel

Wat betreft de werkzaamheden op lijn 12 in het weekend van 5/6 september: die waren begin augustus al bekend bij Infrabel en NMBS, maar zijn toen niet doorgegeven aan NS. FLV-FGSP en ik hebben zelf vorige week NMBS en NS achter de broek moeten zitten om uiteindelijk op vrijdag 4 september (!) de informatie van Brussel in Utrecht te krijgen. De informatie op de NS-website en op teletekst is toen nog in allerijl aangepast, maar vandaar dus dat ze in Roosendaal van niets wisten. Het is overigens niet voor het eerst dat zoiets gebeurt. En ook niet voor de tweede keer.

Groetjes,
Rian
Adler

Bericht door Adler »

Dank u Rian voor uw zeer duidelijke uitleg die de feiten weergeeft zoals ze zijn.
Nu begrijp ik dus ook waarom Roosendaal afgelopen weekend van niets wist.
Heel binnenkort zullen over dit alles ook de nodige vragen gesteld worden aan minister Vanackere.
stefanic

Bericht door stefanic »

rvdborgt schreef: NS Hispeed vindt het bv. wél nodig om reizigers te blijven informeren:
Maar NSHispeed vergeet dan ook wel de treinen richting Brussel te vermelden (zaterdag 3x en zondag 5x latere aankomst (6') in Antwerpen-Mechelen-Brussel)
NSHispeed was al van maart op de hoogte van deze aanpassingen (12sept en volgende), en ook ruim op voorhand van de wijzigingen op 5/6 sept. Rian, ik vermoed dat je via FLV-FGSP de info daarover ook gekregen hebt als reactie op je mailtje aan ons (via FLV-FGSP).
spoorwegrealist
dentheo

Bericht door dentheo »

stefanic schreef:
rvdborgt schreef:
NSHispeed was al van maart op de hoogte van deze aanpassingen (12sept en volgende), en ook ruim op voorhand van de wijzigingen op 5/6 sept. Rian, ik vermoed dat je via FLV-FGSP de info daarover ook gekregen hebt als reactie op je mailtje aan ons (via FLV-FGSP).
Jongens als ik de laatste drie mails lees dan klopt hier iets NIET.
De info is zou vroeg opgestuurd zijn maar NIET ontvangen enz. enz.
Misschien communicatielijnen even nakijken emails enz... ???
Het was op dit forum al een maand duidelijk dat er vanalles niet klopte.
Eén telefoontje met de vraag of men het goed ontvangen en begrepen had, had waarschijnlijk wonderen gedaan....

Spijtig dat men daarvoor de politiek moet inschakelen.
Theo
Groeten vanop de Heide
Adler

Bericht door Adler »

dentheo schreef:Jongens als ik de laatste drie mails lees dan klopt hier iets NIET.
De info is zou vroeg opgestuurd zijn maar NIET ontvangen enz. enz.
Misschien communicatielijnen even nakijken emails enz... ???
Het was op dit forum al een maand duidelijk dat er vanalles niet klopte.
Eén telefoontje met de vraag of men het goed ontvangen en begrepen had, had waarschijnlijk wonderen gedaan....

Spijtig dat men daarvoor de politiek moet inschakelen.
Het gaat hier niet enkel om de gebrekkige communicatie tussen de NMBS en de NS maar ook en vooral over de gebrekkige en laattijdige communicatie met de klanten.
Als het dan toch over een 'normale' wijziging van de dienstregeling gaat, waarom wordt de halvering van de weekend treindienst op de verbinding Roosendaal-Antwerpen dan hier bijvoorbeeld niet vermeld ?
Er zou nu wel sedert verleden week een folder in omloop zijn met de wijzigingen (goed op tijd), waarvan ik via een volksvertegenwoordiger een elektronische kopie heb ontvangen, maar zoals gewoonlijk met dergelijke folders, moet men bijna een detective inhuren om daaraan te geraken.
stefanic

Bericht door stefanic »

Adler, je moet de juiste link gebruiken. Jij linkt naar juni2009 maar je moet naar sept2009 linken, dus HIER.
Je kan eventueel nog argumenteren dat in de info van juni al iets kon gezegd worden over de wijzigingen die in september zouden gaan doorgevoerd worden...
En gezien het bestand voor september zeer laat is afgesloten door Infrabel/ToegangNet (moet tussen de bedrijven door voor december) is de brochure ook maar zeer laat samengesteld kunnen worden. Ik heb deze brochure vandaag gekregen, dus ik vermoed dat deze morgen in de stations ligt. Toegegeven: dit IS te laat, maar het kon door omstandigheden niet sneller.
spoorwegrealist
Adler

Bericht door Adler »

stefanic schreef:Adler, je moet de juiste link gebruiken. Jij linkt naar juni2009 maar je moet naar sept2009 linken, dus HIER.
Je kan eventueel nog argumenteren dat in de info van juni al iets kon gezegd worden over de wijzigingen die in september zouden gaan doorgevoerd worden...
En gezien het bestand voor september zeer laat is afgesloten door Infrabel/ToegangNet (moet tussen de bedrijven door voor december) is de brochure ook maar zeer laat samengesteld kunnen worden. Ik heb deze brochure vandaag gekregen, dus ik vermoed dat deze morgen in de stations ligt. Toegegeven: dit IS te laat, maar het kon door omstandigheden niet sneller.
Ik weet niet meer hoe ik plots op die pagina van juni ben terecht gekomen, en ik kan het ook nu niet meer vinden hoe je daar langs de menus op terecht komt.
Is er dan voor elke maand zo een pagina ?
Laatst gewijzigd door Adler op 07 sep 2009, 14:54, 2 keer totaal gewijzigd.
stefanic

Bericht door stefanic »

Adler schreef: Ik weet niet meer hoe ik plots op die pagina van juni ben terecht gekomen, en ik kan het ook nu niet meer vinden hoe je daar langs de menus op terecht komt.
Deze minisites worden niet gelinkt van in het menu maar enkel via berichten die op de homepage komen. Nu staat er op de homepagina 'reizen in België' een item betreffende de wijzigingen van september. In juni stond er eentje dat verwees naar de info van juni. En neen er is niet elke maand zo'n pagina. Enkel wanneer er grote wijzigingen zijn (dus normaal enkel juni en december). Door omstandigheden komt er nu ook nog september bij.
spoorwegrealist
Adler

Bericht door Adler »

stefanic schreef:
Adler schreef: Ik weet niet meer hoe ik plots op die pagina van juni ben terecht gekomen, en ik kan het ook nu niet meer vinden hoe je daar langs de menus op terecht komt.
Deze minisites worden niet gelinkt van in het menu maar enkel via berichten die op de homepage komen. Nu staat er op de homepagina 'reizen in België' een item betreffende de wijzigingen van september. In juni stond er eentje dat verwees naar de info van juni. En neen er is niet elke maand zo'n pagina. Enkel wanneer er grote wijzigingen zijn (dus normaal enkel juni en december). Door omstandigheden komt er nu ook nog september bij.
Ja, ik heb het dus nu gevonden: Reizen in Belgie en dan In de Kijker...
Ik ben er bijna zeker van dat dit er deze morgen nog niet op stond en er een verwijzing stond naar die pagina's van juni.
Die pagina van juni heb ik deze morgen via zo een link gevonden.
stefke

Bericht door stefke »

en dat ze dat eens op een goede manier in de media zeggen ook
en niet zoals ze nu bezig zijn
kijk maar eens bij de DB hoe het ook kan
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

stefanic schreef:
rvdborgt schreef: NS Hispeed vindt het bv. wél nodig om reizigers te blijven informeren:
Maar NSHispeed vergeet dan ook wel de treinen richting Brussel te vermelden (zaterdag 3x en zondag 5x latere aankomst (6') in Antwerpen-Mechelen-Brussel)
Ik heb bij Hispeed ook gevraagd om de rijtijdverlengingen naar België te vermelden. De reactie was "Beleid is om niet te communiceren over verwachte vertragingen van rond de 5 minuten (in dit geval 6 minuten)." NSH heeft ook last van systeemdenken. Zucht.
stefanic schreef:NSHispeed was al van maart op de hoogte van deze aanpassingen (12sept en volgende), en ook ruim op voorhand van de wijzigingen op 5/6 sept. Rian, ik vermoed dat je via FLV-FGSP de info daarover ook gekregen hebt als reactie op je mailtje aan ons (via FLV-FGSP).
De aanpassingen vanaf 12 september hadden ze inderdaad al een poos op de website staan. Over die van 5 en 6 september wisten ze hoegenaamd niks. Ik heb geen reden om daaraan te twijfelen - zodra ze iets weten van werkzaamheden, zetten ze het in het overzicht op:
http://www.nshispeed.nl/nl/gewijzigd-tr ... overzicht/

Maar wie er hier nu uiteindelijk iets vergeten is, interesseert me als reiziger eigenlijk niet. Feit is dat het dit jaar al meermaals is misgegaan en dat er daardoor reizigers gewoon ernstig gedupeerd worden.
Dat er informatie ontbreekt, ontdek ik vaak ook maar toevallig, en ik durf er niet aan te denken hoe vaak het me niet opvalt. NS en NMBS zouden er goed aan doen om eens uit te zoeken hoe het komt dat het misloopt en er dan iets aan doen. Ik geloof dat ze in Utrecht nu eindelijk doorhebben dat het te vaak misgaat; hopelijk gaat het volgend jaar dan beter. Er zijn minstens 20 kansen :-/

Groetjes,
Rian
Robin

Bericht door Robin »

zoals gewoonlijk liep de ochtendspits maandag in het honderd.
Stoptrein van 5hr55 te noorderdokken kwam aan om 6hr15. Dit omdat de IC naar Essen van 6hr17 in Centraal keerde te noorderdokken op het tegenspoor richting ekeren.

De IC naar brussel van 6hr45 te centraal had ook een vertraging van 9minuten.

als dit elke maandag gaat zijn vanaf nu :(
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Adler

Bericht door Adler »

rvdborgt schreef:Maar wie er hier nu uiteindelijk iets vergeten is, interesseert me als reiziger eigenlijk niet. Feit is dat het dit jaar al meermaals is misgegaan en dat er daardoor reizigers gewoon ernstig gedupeerd worden.
Dat er informatie ontbreekt, ontdek ik vaak ook maar toevallig, en ik durf er niet aan te denken hoe vaak het me niet opvalt. NS en NMBS zouden er goed aan doen om eens uit te zoeken hoe het komt dat het misloopt en er dan iets aan doen. Ik geloof dat ze in Utrecht nu eindelijk doorhebben dat het te vaak misgaat; hopelijk gaat het volgend jaar dan beter. Er zijn minstens 20 kansen :-/
De NS-planner is nu blijkbaar aangepast voor de weekenddienst van de stoptrein Roosendaal-Antwerpen maar zit nog vol fouten.
Op 12/9 wordt bijvoorbeeld een trein aangegeven met vertrek 18.05 in Roosendaal, die trein rijdt niet volgens de NMBS-planner.
Op zondagvoormiddag 13/9 wordt elk uur een trein aangegeven, terwijl er volgens de NMBS-planner maar elke 2 uur een trein is.
Hoe is dat allemaal mogelijk ?
Ik kan me toch moeilijk voorstellen dat dit allemaal zomaar inputfouten zijn.
Heeft Utrecht dan een verkeerde dienstregeling gekregen van de NMBS ?
Plaats reactie