Pagina 5 van 109
Re: werken: langs de spoorlijn
Geplaatst: 27 apr 2011, 21:18
door wimkalmthout
weet er iemand meer over de werken in Herentals komende van A'pen juist voor de brug over het Albertkanaal ? Ik zag dat ze er een wissel bijgelegd hebben en ook precies een aftakking naar het goederenspoor dat er daar langs het kanaal ligt
Re: werken: langs de spoorlijn
Geplaatst: 27 apr 2011, 21:20
door dentheo
Dat zal de nieuwe aftakking zijn naar het industriespoor langs het kanaal...
Vermijdt 2x kopmaken, in Herentals en op de oude lijn naar Aarschot
Re: werken: langs de spoorlijn
Geplaatst: 27 apr 2011, 21:34
door Bibke
Inderdaad, rechtsstreekse insteek vanuit Antwerpen naar Laakdal.
Dat werk werd al enkele jaren geleden gepland.
Re: werken: langs de spoorlijn
Geplaatst: 27 apr 2011, 21:38
door LML
Nicholas schreef:Is er iemand op de hoogte hoe ver het staat met de werken in Bouwel en wanneer deze werken in Kessel van start gaan?
Alvast bedankt
Ik ben er vandaag voorbij getreind:
Het perron in Bouwel richting Antwerpen is af. De rest moet nog geplaatst worden. Het perron richting Herentals ligt er nog steeds laag en grinderig bij...
In Kessel 2 lage perrons. Wanneer daar de werken beginnen, weet ik niet...
Re: werken: langs de spoorlijn
Geplaatst: 28 apr 2011, 17:44
door Nicholas
LML schreef:Nicholas schreef:Is er iemand op de hoogte hoe ver het staat met de werken in Bouwel en wanneer deze werken in Kessel van start gaan?
Alvast bedankt
Ik ben er vandaag voorbij getreind:
Het perron in Bouwel richting Antwerpen is af. De rest moet nog geplaatst worden. Het perron richting Herentals ligt er nog steeds laag en grinderig bij...
In Kessel 2 lage perrons. Wanneer daar de werken beginnen, weet ik niet...
Bedankt voor uw antwoord.
Ik begrijp echter niet waarom deze werken zolang in beslag nemen. Normaal gezien was de verhoging van het perron in Kessel gepland in 2009 (en eigenlijk al in 2007). Het tempo ligt niet meteen hoog want ik denk dat ze ondertussen al bijna een jaar aan het werken zijn in Bouwel. Vooral de AM80 is erg hoog om in te stappen, sprinters zijn toegankelijker.
Re: werken: langs de spoorlijn
Geplaatst: 28 apr 2011, 21:32
door LML
Nicholas schreef:Bedankt voor uw antwoord.
Ik begrijp echter niet waarom deze werken zolang in beslag nemen. Normaal gezien was de verhoging van het perron in Kessel gepland in 2009 (en eigenlijk al in 2007). Het tempo ligt niet meteen hoog want ik denk dat ze ondertussen al bijna een jaar aan het werken zijn in Bouwel. Vooral de AM80 is erg hoog om in te stappen, sprinters zijn toegankelijker.
Troost u, in Mol zijn ze al 9 jaar aan het werken aan de stationsomgeving, station en infrastructuur en het is nog niet klaar...

En binnenkort beginnen ze terug her en der gaten te boren en cement te storten t.h.v. de perrons om de bovenleidingsmasten te plaatsen. Typisch Belgisch, hé: werken uitvoeren, alles dichtgooien en dan weer alles openleggen...

Re: werken: langs de spoorlijn
Geplaatst: 28 apr 2011, 22:54
door Bibke
De vraag die ik me telkens stel wanneer ik in Mol kom is wanneer er een deftig dak gelegd wordt over de trappen die toegang geven tot de onderdoorgangen.
Re: werken: langs de spoorlijn
Geplaatst: 29 apr 2011, 12:33
door pietje
Bibke schreef:De vraag die ik me telkens stel wanneer ik in Mol kom is wanneer er een deftig dak gelegd wordt over de trappen die toegang geven tot de onderdoorgangen.
Heb dat ook al een paar keer gedacht.
Ik vrees dat dat gaat zijn nadat het "tijdelijke" naar beneden gedonderd is

Re: werken: langs de spoorlijn
Geplaatst: 29 apr 2011, 12:54
door stefanic
pietje schreef:Bibke schreef:De vraag die ik me telkens stel wanneer ik in Mol kom is wanneer er een deftig dak gelegd wordt over de trappen die toegang geven tot de onderdoorgangen.
Heb dat ook al een paar keer gedacht.
Ik vrees dat dat gaat zijn nadat het "tijdelijke" naar beneden gedonderd is

De 27e april ben ik daar voorbij gekomen (dus vóór jullie posts), en men is daar duidelijk mee bezig. Op perron 2/3 staat toch al een hele constructie...
Re: werken: langs de spoorlijn
Geplaatst: 29 apr 2011, 14:04
door Bibke
Ah ha, thanks voor het antwoord.
Maar die houten constructie zal toch nog steeds door iets anders vervangen moeten worden vanwege de veiligheid.
Re: werken: langs de spoorlijn
Geplaatst: 10 jun 2011, 12:48
door Cipallieter
Blijkbaar wordt (werd?) er in Herentals ook aan het spoor gewerkt tussen het station en de vertakking naar Turnhout (Y Kruisberg als ik mij niet vergis).
De wielkranssmeerder die er in de bocht lag is blijkbaar niet meer in gebruik maar ik vermoed dat dit niet het enige is dat er werd aangepast.
Re: werken: langs de spoorlijn
Geplaatst: 07 aug 2011, 16:15
door ronny
Te Lier zijn er werkzaamheden gestart voor de vervanging van de brug over de Grote Nete (lijn 16). Er wordt ook een fietsersbrug naast gelegd, deze wordt betaald door de provincie.
Re: werken: langs de spoorlijn
Geplaatst: 12 aug 2011, 02:39
door Hogersluys
Tof dat de provincie ook nog iets doet.
Wordt het trouwens weer zo'n typische Infrabel-boogbrug? Hoe ziet die brug er nu uit?
Re: werken: langs de spoorlijn
Geplaatst: 12 aug 2011, 06:33
door Shrek
Hogersluys schreef:Tof dat de provincie ook nog iets doet.
Wordt het trouwens weer zo'n typische Infrabel-boogbrug? Hoe ziet die brug er nu uit?
Van mijn part moeten de provincies niets meer doen, een fietsbrugje leggen kan het vlaams gewest evengoed zelf doen, daar heb je geen provincie voor nodig.
De huidige spoorbrug daar is een erg banaal exemplaar:

(foto van de olense wielertoeristen)
Dat kan er dus alleen maar beter op worden

Re: werken: langs de spoorlijn
Geplaatst: 12 aug 2011, 19:37
door Cipallieter
Ik denk niet dat de brug over het Netekanaal vervangen wordt.
Ze krijgt een nieuw laagje verf.
Je kon ook al jaren met de fiets naast 'de ijzeren brug' rijden maar dat was niet echt een fietspad. Het leken mij eerder betonblokken waarop je kon rijden.