ICE in London
Re: ICE in London
Is een stukje "niemandsland " niet genoeg, hoeft toch geen UK eigendom te zijn ?
Prachtig te vergelijken met transitzone in de luchthaven...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
Er is een verschil met een transitzone op een luchthaven. Om daar te geraken heb je de immigratie procedure doorlopen ,in de zin van dat je het land uit mag en nog niet in het andere bent toegelaten.dentheo schreef:Is een stukje "niemandsland " niet genoeg, hoeft toch geen UK eigendom te zijn ?
Hier spreken we over controleposten van een ander land dan dit van de bodem waarop hij staat.
Hier is het verdrag van Canterburry de basis(betrekking channel tunnel), om een land het recht te geven een cotrolepost in te richten en alsdusdanig ,x m² land te "bezetten" op het andere en er zijn wetten te doen naleven.
Dus de aerea bv.in FBMZ,Coquelles,Paris , Calais , Dunkerque enz waar de UKBA of de PAF werken zijn Brits of Frans grongebied waar hun wetten gelden. Bepaalde zones in die terminal staan onder beider autoriteit waar beiden hun wetten gelden. In dit geval is de wet van toepassing van hij die onderschept. Dit is duidelijk aangegeven metplakaatjes op de omheining....
Bv iemand is betrapt met drugs aan de franse douane => veroordeleing Franse staat.
Bv iemand is betrapt met drugs aan de UK douane,(20M verder) => veroordeleing Britse staat staat.
Bv iemand is betrapt met drugs op de Franse sporplatforms door een "vliegende " Franse of Britse douane => veroordeling Franse staat in het eerste geval en Britse in het tweede geval.
Niet noodzakelijk, het grote probleem is dat via het einde van spoor 3 en 4 anders een te vlotte toegang tot de eurostarsporen ontstaat en daar heeft men blijkbaar in het begin zware problemen mee gehad. Je weet dat voor elke illegaal die in Londen aankomt de Belgen betalen.nighttrain schreef:Dan hebben de Belgen aan over-acting gedaan t.o.v. Parijs (gare du Nord,atelier) en London?Steven schreef:Een steriele zone is (toch wat Brussel zuid betreft) de zone van sporen 1 en 2 die volledig afsluitbaar is (er staan poorten over de sporen heen).
Ook de werkplaats in vorst is op die manier ingericht.
Ik denk dat het zwaartepunt van dit probleem meer ligt op gebied van grenscontrole naar Uk en/of door UKBA.
En dus ook het verwerven van UK grondgebied op Duitse of Belgische( nog meer) bodem.
De kans verkleinen om illegalen mee te hebben in de trein (in de batterijkasten of waar dan ook) is aldoende verkleind.
-
Niemand moet nog betalen voor een stowaway die aankomtin de UK, die maatregel is al enkele jaren afgevoerd sinds de sluiting van Sangatte. Natuurlijk als er geen flagrant kwaad opzet (mensenhandel) kan aangetoond worden!Steven schreef:Niet noodzakelijk, het grote probleem is dat via het einde van spoor 3 en 4 anders een te vlotte toegang tot de eurostarsporen ontstaat en daar heeft men blijkbaar in het begin zware problemen mee gehad. Je weet dat voor elke illegaal die in Londen aankomt de Belgen betalen.nighttrain schreef:Dan hebben de Belgen aan over-acting gedaan t.o.v. Parijs (gare du Nord,atelier) en London?Steven schreef:Een steriele zone is (toch wat Brussel zuid betreft) de zone van sporen 1 en 2 die volledig afsluitbaar is (er staan poorten over de sporen heen).
Ook de werkplaats in vorst is op die manier ingericht.
Ik denk dat het zwaartepunt van dit probleem meer ligt op gebied van grenscontrole naar Uk en/of door UKBA.
En dus ook het verwerven van UK grondgebied op Duitse of Belgische( nog meer) bodem.
De kans verkleinen om illegalen mee te hebben in de trein (in de batterijkasten of waar dan ook) is aldoende verkleind.
In Aken staan de kansen voor een stop van de ICE's naar Londen weer beter: http://www.an-online.de/sixcms/detail.p ... achrichten
Of een systeem zoals de Boarding Control in het Spaanse Irun:Mobiele scanner voor bagage.Lint of een hek om het perron te barricaderen en een wegrijdbare desk.
Spanje is ook bij Schengen, dus zijn daar geen identiteitscontroles nodig. Twijfelachtig of de immigratiediensten van Her Majesty een dergelijke toestand zullen aanvaarden...neigezug schreef:Of een systeem zoals de Boarding Control in het Spaanse Irun:Mobiele scanner voor bagage.Lint of een hek om het perron te barricaderen en een wegrijdbare desk.
Dubbele controle gehad voor ik Spanje binnenkwam : 1 x op de Lunéa tussen Hendaye en Irun en meteen op het perron in Irun
Tja, een beetje security show met het nodige tijdverlies en (bijna) iedereen denkt dat terroristen daar van terugdeinzen....
Dat werkt natuurlijk tot er een terrorist echt een aanslag pleegt, want dat soort controles zijn allesbehalve waterdicht, maar ze slagen er wel in om een hoop tijd en geld te verslinden.

Dat werkt natuurlijk tot er een terrorist echt een aanslag pleegt, want dat soort controles zijn allesbehalve waterdicht, maar ze slagen er wel in om een hoop tijd en geld te verslinden.
In de Verenigde Staten heeft men er een goede term voor: "security theatre".
Het gehele TSA programma (Transportation Security Adminstration) van de "Homeland Security" schijnt overigens niet zozeer op de veiligheid te zijn gericht, maar eerder een sociaal doel te hebben: creatie van jobs voor mensen die anders nergens aan de bak zouden komen....
Het gehele TSA programma (Transportation Security Adminstration) van de "Homeland Security" schijnt overigens niet zozeer op de veiligheid te zijn gericht, maar eerder een sociaal doel te hebben: creatie van jobs voor mensen die anders nergens aan de bak zouden komen....
Nu ze die "doorkijk" apparaten hebben, die zo ongeveer een naaktbeeld maken, is de weerstand ineens geëxplodeerd in de US....
Wonder of het effekt zal hebben.
Wonder of het effekt zal hebben.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Inderdaad. En het is kompleet zinloos. Een van de redenen waarom ik opgehouden ben met vliegen (binnen Europa). Spaar ons er van dat het uitgebreid wordt naar alle international treinen. Het is al erg genoeg dat men alle Eurostar passagiers dit aandoet.LHOON schreef:In de Verenigde Staten heeft men er een goede term voor: "security theatre".
zoals het er nu uitziet zal er op de lijn duitsland londen geen halte zijn in luik
teken daarom de petitie op www.liege-londres.be
teken daarom de petitie op www.liege-londres.be
Ik ben voorstander van de stop in Luik, omdat anders Luik 3 van de 9 HST-verbindingen naar Duitsland verliest. Zonder een deftige upgrade van het grensoverschrijdend vervoer (de IC terug naar Aken, bijvoorbeeld), vind ik dat zeer onwenselijk.
Dat betekent dus wel dat die stop in Luik voor mij minder belangrijk zijn als de IC terug naar Aken (en verder?) zou rijden. Dat er geen IC meer rijdt, vind ik eigenlijk een groter gemis.
Ik heb eergisteren eens de moeite gedaan om alle commentaren te lezen die de ondertekenaars erbij zetten. Laat ons eerlijk zijn, Luik is geen kleine stad, maar laat ons nu ook niet overdrijven. In Duitsland denken ze er wel hardop over na om Aken links te laten liggen, en behalve Keulen zouden er geen andere haltes zijn. Desondanks ligt bijvoorbeeld Bonn in een serieus grote agglomeratie, en is ook de Akense regio niet van de minste en een belangrijke stad in de Euregio. Luik is wel het minste van hun zorgen.
Dat betekent dus wel dat die stop in Luik voor mij minder belangrijk zijn als de IC terug naar Aken (en verder?) zou rijden. Dat er geen IC meer rijdt, vind ik eigenlijk een groter gemis.
Ik heb eergisteren eens de moeite gedaan om alle commentaren te lezen die de ondertekenaars erbij zetten. Laat ons eerlijk zijn, Luik is geen kleine stad, maar laat ons nu ook niet overdrijven. In Duitsland denken ze er wel hardop over na om Aken links te laten liggen, en behalve Keulen zouden er geen andere haltes zijn. Desondanks ligt bijvoorbeeld Bonn in een serieus grote agglomeratie, en is ook de Akense regio niet van de minste en een belangrijke stad in de Euregio. Luik is wel het minste van hun zorgen.
Ik kan me erg vinden in je verhaal, totdat je het hebt over de stops in Duitsland. Aken wordt enkel overwogen omdat de lokale overheid dat erg graag wilt, zich pro-actief opstelt en bereid is veel kosten op zich te nemen. Wanneer was de laatste keer dat Luikse politici zelf initiatief namen om met DB te praten?groentje schreef:Ik ben voorstander van de stop in Luik, omdat anders Luik 3 van de 9 HST-verbindingen naar Duitsland verliest. Zonder een deftige upgrade van het grensoverschrijdend vervoer (de IC terug naar Aken, bijvoorbeeld), vind ik dat zeer onwenselijk.
Stoppen in Siegburg (Bonn hbf is geen optie, dan ga je met een slakkegangetje naar FF) zou ook een erg slecht idee zijn: het duurt langer en je bereikt er helemaal niet zoveel extra mensen mee. Er is nu al een behoorlijke verbinding met zowel FF als Keulen. Dat er überhaupt een ICE-halte in Siegburg is gekomen kan als een klein wonder worden bestemeld. Er zijn nu ook al een enkele ICEs die Siegburg niet aandoen, en terecht volgens mij. Het levert extra reistijd op en het gros van de bevolking in de regio Bonn-Siegburg, is qua reistijd ongeveer evenveel tijd kwijt om naar Keulen te gaan als naar Siegburg. Er zijn hier andere regionale prioriteiten zoals een betere verbinding met de luchthaven.
Als je er een kaartje bijpakt met waar mensen wonen en wat hun pendelafstand is, lijkt het me het relevantste om Luik, Bonn en Aken goede en frequente ICs te geven, ze zijn er deels al, maar dat zwarte gat tussen Luik en Aken is echt een gemis.