TBbart schreef:ik heb hem ook zien staan, maar was inderdaad versperd door een 'containertrein'
Yep, hij staat nog steeds op dezelfde plaats! Maar door de grote goederenactiviteit in de bundel van Brugge, was het inderdaad erg moeilijk om hem te zien staan!
Blijkbaar heb ik dan niet goed gekeken vanmorgen. Ik heb hem jammergenoeg niet gezien toen ik daar passeerde.
Met een beetje geluk voor jou staat hij er vrijdagavond nog!
carlos schreef:wat gebeurd er eigenlijk met de oorspronkelijke trek-duw/traktieschakeling kit?
werd deze integraal verwijderd?
Ik weet het feitelijk niet , maar denk dat deze idd. wel verwijderd is , want toen een MUX HLE27 een stam M4 rijtuigen met stuurrtijuig moest trekken hing de loc voor het stuurrijtuig , hij kon dus niet in trek-duw werken.Velen wijten dit aan het feit dat de kabels er niet meer zijn , maar dan kan men toch de kabels van de rijtuigen gebruiken ???
carlos schreef:Kan deze hergebruikt worden om bv reeks20 trek-duw te maken?
Waarschijnlijk niet , aangezien de techniek 10 jaar verschilt kan elkaar en niet alle commandos van de trek-duw op oudere elektronica werken ..
msts.be schreef:
Ik weet het feitelijk niet , maar denk dat deze idd. wel verwijderd is , want toen een MUX HLE27 een stam M4 rijtuigen met stuurrtijuig moest trekken hing de loc voor het stuurrijtuig , hij kon dus niet in trek-duw werken.Velen wijten dit aan het feit dat de kabels er niet meer zijn , maar dan kan men toch de kabels van de rijtuigen gebruiken ???
zowel de kabels als de contactdozen voor het klassiek trek en duw rijden zijn verwijderd van de HLE27 mux, de 27 met snelkoppeling zou in normale toestand nog te vinden moet zijn MET deze koppeling
Dat is de afkorting van "multiplexage" , een techniek om 2 of méér kanalen of signalen door 1 kabel te sturen : het meest simpele voorbeeld is de distributiekabel : +/- 25 kanalen worden d.m.v. multiplexage door 1 kabel gestuurd ...
Op locomotiven met MUX is er dus maar 1 kabel voor de TS , trek-duw , terwijl dat vroeger 3 kabels waren !
3 kabels met ieder op zich nog is ettelijk aantal draden in
je kan het een beetje vergelijken met parallelle printer kabel versus een USB kabel
de i11 moet ni aangepast worden, deze heeft al mux en zou in theorie dus moeten kunnen rijden met de 27 mux, al moet dit natuurlijk getest worden op eventuele storingen en dergelijke meer, nu weet ik ni of alles ok is aangezien een 27 twee stroomafnemers heeft die tegelijk kunnen in dienst komen en de I11 ni voorzien is om aan deze regels te voldoen (soms moet je eenmaal met twee stroomafnemers tegelijk kunnen werken)
het aantal stuurrijtuigen met snelkoppeling zou 19 van 39 zijn als ik me niet vergis, alsok een 19 tal reeks 27 dus met snelkoppeling,
het aantal met mux voorziene 27 ligt nog iets hoger maar weet ni meer precies hoeveel
Steven schreef:
het aantal stuurrijtuigen met snelkoppeling zou 19 van 39 zijn als ik me niet vergis, alsok een 19 tal reeks 27 dus met snelkoppeling,
het aantal met mux voorziene 27 ligt nog iets hoger maar weet ni meer precies hoeveel
als het waar is dat in de toekomst IC-E (Tongeren/Hasselt - Blankenberge/knokke) met M6 & 27mux zal uitgevoerd worden, dan is er bijna geen materieel op overschot (zonder reserve mat zijn er 13 locs & 13 stuurstanden nodig)
Ik heb gehoord dat er er voorlopig geen 27'ers worden omgebouwd met GF koppeling, ze zullen nu eerst de testen afwachten. En dan denk ik dat eigenlijk de HLE18 die diensten moeten overnemen.
Die GF is ook niet noodzakelijk om te rijden met een M6 stuurstand, enkele MUX is nodig, en daar bollen er toch al een hoop van rond.
de GF is wel nodig als ze de bestande ic naar knokke en blankenberge willen behouden zoals heden, want dan blijft men splitsen te brugge en voor het snelle verloop is dat dus best met een GF ipv een klassieke trekhaak
Steven schreef:het aantal stuurrijtuigen met snelkoppeling zou 19 van 39 zijn als ik me niet vergis, alsok een 19 tal reeks 27 dus met snelkoppeling,
De 2741-2760 zullen voorzien worden met een GF koppeling langs één zijde.
Wat de gewone ombouw zonder GF-koppeling betreft. Het laagste nummer die ik al gezien heb en omgebouwd is volgens de mux technologie is de 2723.
Bert schreef:
Wat de gewone ombouw zonder GF-koppeling betreft. Het laagste nummer die ik al gezien heb en omgebouwd is volgens de mux technologie is de 2723.
de 2717 die ook van MUX voorzien dacht ik maar ben het niet zeker.