Pagina 5 van 5

Geplaatst: 24 jan 2007, 14:21
door Shrek
bobby schreef:men zou natuurlijk een aantal locs HLE21 kunnen aanpassen zodat deze in traktieschakeling 200km/u (of zelfs meer bv 250km/u) zouden kunnen halen. ls men dan ook nog een 25 kV transformator & gelijkrichter (HLE12)inbouwt zou men op de TGV lijnen kunnenrijden.
en waarom zouden ze da doen :shock:
dan komen ze lichte locomotieven tekort voor de L-treintjes en het kost ook nog eens gigantisch veel.
Nee, als ze echt meer snelle IC's willen moeten ze echte hogesnelheidslocs hebben zoals de taurus. En zijn die komen er over enkele jaren :P

Geplaatst: 24 jan 2007, 15:11
door K V B
Wover schreef:Heb ik ook al eens geopperd, dat ze bij de order hadden moeten zetten dat ze 200 moesten kunnen gaan...

Of eventueel een soort van IC-TGV voor Belgiƫ, bestaande uit 6 dubbeldeksrijtuigen en twee lichte locomotieven die samen genoeg vermogen en trekkracht hebben voor 200 te kunnen gaan. Deze zouden dan ingezet kunnen worden op alle IC diensten ofzo...
Twee locs zijn niet echt nodig. Als de SBB met een loc een stam van 10 dubbeldeksrijtuigen 200 kph haalt kan de NMBS dat toch ook :-)

Geplaatst: 24 jan 2007, 15:41
door Wover
Ja, maar ik bedoelde ook echt het zicht van een TGV, met orginele kleurtjes die overgaan van loc op rijtuigen, en mooi aansluitend, comfortabele doorloopmogelijkheden etc.

Geplaatst: 24 jan 2007, 15:59
door Steven
bobby schreef:men zou natuurlijk een aantal locs HLE21 kunnen aanpassen zodat deze in traktieschakeling 200km/u (of zelfs meer bv 240km/u) zouden kunnen halen. Als men dan ook nog een 25 kV transformator & gelijkrichter (HLE12)inbouwt zou men op de TGV lijnen kunnenrijden.
daar is de ophanging en de kast helemaal niet op berekend bij de reeks 21 ze hadden het in begin al lastig om die 160 te mogen rijden

Geplaatst: 25 jan 2007, 10:41
door bobby
taurus is misschien wel een geschikte oplossing, maar NMBS koopt liever nog te ontwikkelen locomotieven.
kijk maar naar HLE13, en HLE-14 (waar men het niet over eens geraakt)

Geplaatst: 25 jan 2007, 15:04
door Steven
bobby schreef:taurus is misschien wel een geschikte oplossing, maar NMBS koopt liever nog te ontwikkelen locomotieven.
kijk maar naar HLE13, en HLE-14 (waar men het niet over eens geraakt)
de 14 is besteld bij siemens, zie andere topics

http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?t=1691&start=0