HijDieHetWeet schreef:Absoluut niet correct:
Bij een T18 is het:
300 kN trekkracht
150 kN remkracht
Bij een T13 is het:
288 kN trekkracht
150 kN remkracht
Bij een T21 is het:
234 kN trekkracht
120 kN remkracht
Ik heb gewoon willen zeggen ,onhafhankelijk van elke loc apart ,of je nu tractioneert aan X KN of je remt dynamisch met dezelfde waarde dus -XKN ,de schade aan de infrastruktuur dezelfde blijft.
En of die max waarden verschillen bij remmen of traktioneren doet er niet toe; En ja ik ken llocs die dezelfde traktie als remwaarden hebben.
Ten andere het is raar dat je voor een reizigers trein bv uit FBMZ die max gaat aanwenden om bv de 40Km/h te bereiken enz enz..
Ik heb hier meer en meer de indruk dat "vliegtuigspotters" de ervaren piloten lessen gaan geven in hoe het moet en isij het landen en opstijgen..... .