acceleratievermogen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
nahoj

Re: acceleratievermogen

Bericht door nahoj »

nighttrain schreef:
nahoj schreef:
Sorry, maar ik begrijp niet 100% wat je wil zeggen in je eerste zinnen.
Dat je moet vermijden van veel te tractioneren in wisselstraten, ga ik mee akkoord, maar je link naar (**) is opnieuw nogal onduidelijk.
(...)
Of je nu traktioneert of dynamisch remt je dezelfde schade toebrengt aan de wissels. Het zijn in beide geallen krachten die overgezet worden aan de as. Je vertraagt door -250KN en versnelt met +250KN.
Dan zijn we het hierover alvast eens. :)
HijDieHetWeet

Bericht door HijDieHetWeet »

Absoluut niet correct:
Bij een T18 is het:
300 kN trekkracht
150 kN remkracht

Bij een T13 is het:
288 kN trekkracht
150 kN remkracht

Bij een T21 is het:
234 kN trekkracht
120 kN remkracht
dentheo

Bericht door dentheo »

Onder 3kV ? anders onder 25kV ?
Hangt waarschijnlijk af van de mogelijkheden van de tractie componenten.
Theo
Groeten vanop de Heide
HijDieHetWeet

Bericht door HijDieHetWeet »

De trek/remkrachtdiagrammen bij 3kV en 25kV zijn identiek.
nighttrain

Bericht door nighttrain »

HijDieHetWeet schreef:Absoluut niet correct:
Bij een T18 is het:
300 kN trekkracht
150 kN remkracht

Bij een T13 is het:
288 kN trekkracht
150 kN remkracht

Bij een T21 is het:
234 kN trekkracht
120 kN remkracht
Ik heb gewoon willen zeggen ,onhafhankelijk van elke loc apart ,of je nu tractioneert aan X KN of je remt dynamisch met dezelfde waarde dus -XKN ,de schade aan de infrastruktuur dezelfde blijft.
En of die max waarden verschillen bij remmen of traktioneren doet er niet toe; En ja ik ken llocs die dezelfde traktie als remwaarden hebben.
Ten andere het is raar dat je voor een reizigers trein bv uit FBMZ die max gaat aanwenden om bv de 40Km/h te bereiken enz enz..
Ik heb hier meer en meer de indruk dat "vliegtuigspotters" de ervaren piloten lessen gaan geven in hoe het moet en isij het landen en opstijgen..... .
dentheo

Bericht door dentheo »

Het is inderdaad makkelijk in te zien dat met volle kracht over wissels rijden niet zo gezond is voor het wissel zelf.
Al die tonnen "trekkracht of remkracht" komen uiteindelijk via de wielen op de rails.
Die rails zijn in het wissel zelf van verschillende breedte, vooral de bewegende delen.
Die kracht moet dus over een wisselend en soms klein oppervlak naar het lichaam van de rails en uiteindelijk in de ballast.
En die kracht loopt in de lengterichting van de rails...de zwakste richting van de rails.
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie