Geplaatst: 30 jul 2006, 15:33
yep da kan ze, ma da kunnen alle partners van dat systeem
En dus is dat hele SIBELIT gewoon een papieren organisatie die eerder de concurrentie bevorderd dan tegen gaat onder partners, als je het mij vraagt.Steven schreef:yep da kan ze, ma da kunnen alle partners van dat systeem
dat is uw persoonlijke visie, je zou de juiste voorwaarden van sibelit moeten kennen. volgens mij was de basisopzet vooral om wat meer blok te kunnen vormen tegen het grote raillionSander schreef:En dus is dat hele SIBELIT gewoon een papieren organisatie die eerder de concurrentie bevorderd dan tegen gaat onder partners, als je het mij vraagt.Steven schreef:yep da kan ze, ma da kunnen alle partners van dat systeem
Sander schreef:Ik heb geen idee welke trein je nou bedoeld door je klote gequote, maar als je de treinen van de privévervoerders bedoeld: daar komt NMBS/B Cargo niet aan te pas, en als je die andere NMBS-treinen door Nederland bedoeld: mij heb je nooit horen zeggen dat ze NMBS daar niet bij betrokken is, het zijn hun eigen treinen, duh.Miljaarde schreef:Over die nieuwe treinen heb ik jammer genoeg andere info, Nmbs zou wel betrokken zijn en daarenboven komen er ook nog nieuwe treinen richting duisburg, bovenop de al bestaande trajecten.Mijns inziens heeft open kaart spelen weinig betrekking op de discussie, als je meer info wilt over die treinen kun je het gewoon zeggen...Meer los ik niet want dat doe jij ook niet. Open kaart spelen met u leidt toch tot niks, zie onze vorige aanvaring.Je hebt mij dan ook nooit horen zeggen dat DLC geweldig betaald, maar dat je meer moet doen bij DLC is natuurlijk meer dan logisch.En ik daag je uit om loonbriefjes te verzamelen van alle Belgische en nederlandse spoorvrachtvervoerders. Eens kijken of je dan nog veel praats hebt met uw kapitalistische asociale mentaliteit. Ik zal (samen met paljas?) blijven in de verf zetten dat je bij Dlc meer moet werken voor minder geld.Dat lijkt me stug, want de NS bestaat niet meer zoals jij het bedoeld. En voor wat betreft de lonen: geen idee, nooit bij een NS-onderdeel gewerkt, maar het zou me niet verbazen als Railion net zo goed zo niet beter betaald.(ik durf te wedden dat ns ook meer betaalt dan die nederlandse privebedrijven)Wat heb je aan een vakbond? Je kunt hooguit gaan staken, alsof een vakbond iets oplost. Het moge bekend zijn dat slechts 46.7% van de vakbondsacties iets positiefs oplevert...Ik heb niks tegen de dlc werknemers, maar ik vind ze niet van de slimste om redenen hierboven aangehaald. Aan hen zou ik zeggen: start een vakbond en kom op voor je rechten en eis dezelfde voordelen als bij de nmbs.Aan samenwerking met je grootste concurrent heb je helaas niet zoveel...Trouwens, volgens info stijgt ook richting Frankrijk (Frethun en Duinkerke) het aantal treinen voor nmbs. In samenwerking met de sncf. Samenwerken kan dus....Oh, dat kan wel hoor: Railion Nederland rijdt in samenwerking met de Duitse privé-operator TX Logistik een sigarettentrein uit Bergen op Zoom naar Italië en leeg terug.maar blijkbaar niet met privebedrijven?Daar zijn verscheidene redenen voor:Ik vraag me af waarom niet alle spoorbedrijven hetzelfde loon naar werken geven. Geef me eens een duidelijk antwoord op die laatste vraag Sander, en draai niet om de pot met machopraat die niet gestoeld is op juiste info....
- gewoon het geld niet hebben om veel uit te betalen;
- veel kleine vervoerders investeren (in met name de eerste jaren) liever meer geld in het bedrijf dan het personeel (zo is de maatschappij nou eenmaal);
- concurrentie: als iedereen hetzelfde betaalt, hoe kun je dan ooit personeel werven? De NMBS werft wellicht meer personeel doordat de lonen hoger zijn, maar als DLC eens voor een flinke loonsverhoging zorgt, kan dat natuurlijk zo omgedraaid zijn.
Je snapt er de ballen van, natuurlijk KUNNEN die van de sncf dat, maar ze WILLEN het niet omdat ze solidariteit kennen. ze spreken gewoon af met elkaar en verdelen het werk. Das iets heel anders dan elkaar de loef proberen af te steken. Het is al begonnen tussen rail4chem en Dlc, waar gaat dat eindigen? Met een treinongeval met 30 doden? Het zal eerst moeten gebeuren alvorens men het wil geloven...Sander schreef:Ik zit niet bij 'de privé'... En de 'burgeroorlog' in België erbij betrekken is al helemaal niet nodig...paljas schreef:Typisch bureaucratisch gezever uit de privé!!!En dat contract houdt zeker in dat de SNCF eerst op haar knieën moet voor de NMBS voordat ze weer eens een treintje mogen rijden? Vast niet, dús kan de SNCF diensten starten wanneer ze willen, dús kunnen ze de treinen rijden die ze willen en dús is en blijft het een concurrent voor B Cargo zolang ze niet fuseren of B Cargo overnemen.SNCF is geen concurrent, slimmen! Ze hebben er een samenwerkingscontract mee!
wat een asociale lul ben jij...typisch Hollands, veel spreken en niks zeggen, en je spreekt er al maanden over dat je weg wil bij ns, doe het dan eindelijk eens...tis daar misschien nog niet zo slecht? Put your money where your mouth isedje schreef:Ik vind de NMBS een te groot en log bedrijf, net zoals de NS ( waar ik zelf nog werkzaam ben, hopelijk niet al te lang)
De meeste personen die daar werken zijn zo bang voor concurrentie.
Waarom??? Omdat ze bang zijn dat ze aan het werk moeten.
Het is algemeen bekend dat het werktempo bij staatsbedrijven iets lager ligt dan bij een commercieel bedrijf.
En waarom is dat, veels te veel mensen.
Wil je de NMBS rendabel maken, dan moet je volgens mij eerst 25% van het personeelsbestand op straat donderen.
En dan sellecteren op werk kwaliteit,
Dan heb je eerst de rotte appels eruit, en dan draait een bedrijf al gelijk een stuk beter.
Nee van mij mag DLC veel meer werk krijgen
Mag de SNCF helemaal door Belgie heen , en doorrijden richting de Kijfhoek
Mag Syntus, Arriva, en Veolia ook wel een aantal lijnen krijgen.
Al is het alleen om het werkschuw volk wakker te maken.
Denk je? Wat heb je nou weer aan solidariteit in dit wereldje? Dan zijn het net twee kleuters die snoepjes verdelen, en daar ontstaat ook altijd weer ruzie door. Neem van mij aan: de Fransen die meelezen lachen zich helemaal dood om die Belg die denkt dat SNCF Fret liever samenwerkt dan zelf vervoertjes doet.Miljaarde schreef:Je snapt er de ballen van, natuurlijk KUNNEN die van de sncf dat, maar ze WILLEN het niet omdat ze solidariteit kennen. ze spreken gewoon af met elkaar en verdelen het werk.
Weet je wat jouw zielige probleem is: jij kunt niet tegen concurrentie! Je zit zowat te janken omdat er een strijd gaande is tussen R4C en DLC. Je denkt alleen maar aan je eigen oude NMBS, en de voordelen voor de economie zullen je een zorg zijn.Das iets heel anders dan elkaar de loef proberen af te steken. Het is al begonnen tussen rail4chem en Dlc, waar gaat dat eindigen? Met een treinongeval met 30 doden? Het zal eerst moeten gebeuren alvorens men het wil geloven...
Dat zie je fout, want NSR huurt personeel van de uitzendburo's.Raf schreef:Als ik zie dat in Nederland een TB van vb NSR een beetje kan gaan bijverdienen bij verhuurbedrijf voor spoorwegpersoneel en dat daarbij de overgang tussen 2 diensten in het gedrang komt, dan stel ik me toch vragen over hoe het gesteld is met de veiligheid
Bij gebrek aan een goed argument gaan we maar schelden hè...Miljaarde schreef:wat een asociale lul ben jij...
Beste man, wat heb je toch tegen die Hollanders? Ik vraag me af wat je doet als je een trein van Railion tegenkomt als je onderweg bent in België? Of heb je daar zo'n balletje voor waar je in kunt knijpen en op die manier je woede afreageren, net als bij de psychiater?typisch Hollands, veel spreken en niks zeggen,
zoveel treinen heeft raillion in belgie nu ook weer niet vind ikSander schreef:Bij gebrek aan een goed argument gaan we maar schelden hè...Miljaarde schreef:wat een asociale lul ben jij...Beste man, wat heb je toch tegen die Hollanders? Ik vraag me af wat je doet als je een trein van Railion tegenkomt als je onderweg bent in België? Of heb je daar zo'n balletje voor waar je in kunt knijpen en op die manier je woede afreageren, net als bij de psychiater?typisch Hollands, veel spreken en niks zeggen,
Dan zal datgene wat ik van spoorflex gezien heb een droom geweest zijn...Sander schreef:Dat zie je fout, want NSR huurt personeel van de uitzendburo's.Raf schreef:Als ik zie dat in Nederland een TB van vb NSR een beetje kan gaan bijverdienen bij verhuurbedrijf voor spoorwegpersoneel en dat daarbij de overgang tussen 2 diensten in het gedrang komt, dan stel ik me toch vragen over hoe het gesteld is met de veiligheid