Pagina 41 van 124

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 13 sep 2009, 14:38
door vasonline
overweg13 schreef:
Kristofke schreef:ontploffen niet nee, maar ik heb al van die zeer hete treinritten van een uur gehad
Nog even relativeren: toen de breaks pas reden, reden er ook nog M1, M2, M3, L en K-rijtuigen. Daar was het zo mogelijk nog vele keren warmer op dan in de breaks die tenminste al speciale beglazing en een vrij performante luchtverversing hadden.
Dag overweg13,

Ik vind dat er wat teveel 'comfortbeestjes' zijn tegenwoordig :D
Op den duur gaat iedereen nog onder een glazen stolp buitenkomen op een warme dag :lol:

Nu heb ik zelf nooit op M1, K en L rijtuigen gezeten, maar ik vond die M2 rijtuigen echt wel heel goed rijden.
In 2004 heb ik daar de laatste keer een P trein mee genomen. Kwa rijgedrag was dat
beter dan een klassiekske, en verder hadden ze een "zinnige" indeling, die me nog een meest aan een niet-gemoderniseerd klassiekske deed denken.

Ontopic: ik vind de breaks van al het nieuwere materieel misschien wel de fijnste. Ze rijden goed & hebben een goede indeling! Bij de huidige rijtuigen: M4

Greetz

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 13 sep 2009, 21:43
door AM'er
Breaks zijn in het algemeen nog plezant om in te reizen.

Ik ben eigenlijk wel tevreden dat ze geen airco voorzien.
Airco is nefast voor de gezondheid, het milieu,...
Als de airco tijdens gloeiend hete dagen defect is, wordt de trein zelfs afgeschaft. Er kan immers geen enkel raam meer open :?

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 13 sep 2009, 21:45
door HLE 2302
AM'er schreef:Breaks zijn in het algemeen nog plezant om in te reizen.

Ik ben eigenlijk wel tevreden dat ze geen airco voorzien.
Airco is nefast voor de gezondheid, het milieu,...
Als de airco tijdens gloeiend hete dagen defect is, wordt de trein zelfs afgeschaft. Er kan immers geen enkel raam meer open :?
voila, een redenering zoals ze moet zijn :)

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 13 sep 2009, 22:43
door HijDieHetWeet
Na enig zoekwerk. Moest er nog iemand twijfelen of er een proefrit geweest is :o . Spijtig van de slechte kwaliteit.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 13 sep 2009, 22:47
door treinbruno
k'vind dat die livrei echt graffiti uitlokt :)

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 13 sep 2009, 22:48
door Steven
effe wennen om ze zo te zien na 15 jaar de vorige versie te kennen.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 13 sep 2009, 23:14
door yannickvw
Best...lelijk.

Precies. :roll: De livrei staat hun niet vind ik.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 13 sep 2009, 23:37
door Steve
Ik vind het ook nogal... kaal. An sich is deze livrei helemaal niet lelijk (nieuw materieel zoals MS96 maar ook gerenoveerd materieel zoals de M4 staan er beeldig mee), maar deze versie op de Break laat voor mij toch veel ruimte voor verbetering.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 13 sep 2009, 23:40
door Steven
het is een beetje afwachten tot we hem in echt zien, de foto is vrij donker op dat hoekje links boven na. Misschien eens we hem echt zien in het zonlicht we anders denken.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 13 sep 2009, 23:54
door elriverslide
Als je ze veregelijkt met de reeds bestaande treinen in deze livrei dan is deze de eerste zonder kader rond de ramen.

Vergelijk maar eens met MW41 of AM96 (zwarte randen): AfbeeldingAfbeelding
of M6 (grijze randen): Afbeelding de nieuwe Break heeft dit niet en dat geeft hem meteen een "kaal" uiterlijk mee.

(Foto's komen van wikipedia)

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 13 sep 2009, 23:57
door Steve
Dat is allemaal nieuw materieel. Bij het renoveerde materieel hebben we bijvoorbeeld de M4, die ook z'n originele randen behouden heeft (bijna identiek aan die van de Break, trouwens):
Afbeelding Grootste verschil bij deze M4m is dan weer dat er gekleurde balken zijn onderaan, wat het geheel al een stuk minder kaal maakt.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 13 sep 2009, 23:57
door Steven
de gemoderniseerde M4 en de klassiekjes hebben die band ook niet dus de breaks zijn niet de eerste op dat vlak.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 14 sep 2009, 00:51
door Hogersluys
Men had beter de gehele stuurhut geel geverfd. Dat zou al een veel minder kaal beeld opleveren.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 14 sep 2009, 01:18
door Steven
beter was geweest dat boven de blauwe streep ook een rode stond net zoals bij een M4 en een new look klassiekje.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 14 sep 2009, 07:13
door Bibke
Het grote voordeel van deze livrei is dat men gemakkelijk, goedkoop en snel graf...fi...ti kan verwijderen.
Enkel wit en rood zijn nodig en omdat ze op verschillende vlakken aangebracht zijn, kun men ze tegelijkertijd schilderen en kan de break snel terug in dienst.