Re: Binnenkomen op rood
Geplaatst: 31 aug 2018, 21:03
Het lijkt er nu op alsof die twee niet verzoenbaar zijn, maar het verleden bewijst dat het wel kan/kon. Ik ga onvoorwaardelijk voor safety first, maar ik heb uit de discussie - die ik niet altijd kon volgen - toch menen op te maken dat het ook een stuk stipter zou kunnen zonder veiligheid in te leveren. En dat bedoelde ik eigenlijk met die andere tactiek.
Zo is het ook. Groene seinen zijn goed voor zowel de veiligheid als de stiptheid. Ik begrijp niet dat ARS/TMS na al die jaren nog steeds geen sein kan opensturen als er de eerste 10/15 min geen enkele kruising is...overweg13 schreef: ↑31 aug 2018, 21:23Ik ga onvoorwaardelijk voor safety first, maar ik heb uit de discussie - die ik niet altijd kon volgen - toch menen op te maken dat het ook een stuk stipter zou kunnen zonder veiligheid in te leveren. En dat bedoelde ik eigenlijk met die andere tactiek.
Natuurlijk.brouckie schreef: ↑02 sep 2018, 15:18 Zo is het ook. Groene seinen zijn goed voor zowel de veiligheid als de stiptheid. Ik begrijp niet dat ARS/TMS na al die jaren nog steeds geen sein kan opensturen als er de eerste 10/15 min geen enkele kruising is...'t Zou nochtans de veiligheid en de stiptheid ten goede komen.
Sinds enkele weken staan de seinen terug op groen aan de inrit van Vilvoorde. Hoera de software is aangepast!Ducktape schreef: ↑27 feb 2018, 13:35 Ik begin zo stilaan het schijt te krijgen van die ARS in Vilvoorde. Met treinen van de reeks 31xx en 33xx richting Brussel staat het uitritsein van Vilvoorde altijd nog gesloten als je aan het perron komt, van zodra je stilstaat *PING* groen... In Vilvoorde is er ook nog een korte sectie aanwezig, dus voor je je 2 gele sein krijgt, krijg je ook nog je groen-geel verticale sein. Dit komt er dus op neer dat we vanaf TWEE EN HALVE KILOMETER (2.500m!) voor het begin van het perron al beginnen remmen en dat allemaal door die klote software die ze niet aanpassen.
Zelfde vaststelling. Het is een periode de omgekeerde richting opgegaan (met in Zottegem, Oudenaarde, Dendermonde nutteloos op 2G binnenrijden.) maar nu staan de seinen open op plaatsen waar het vroeger nooit het geval was. Brugge, Gent richting Brussel, Denderleeuw, Oudenaarde. Hopelijk blijft het zo, dit bewijst dat het zo veel beter werkt. De stiptheid van de afgelopen dagen was écht goed.CursorX schreef: ↑27 dec 2018, 19:26 Even verdergaan op het goeie, is er een update gebeurd? Zijn er nieuwe instructies?
Op de pijnpunten waar ik vaak rij, zijnde Luik, Leuven en Brugge, was het tot voor kort elke keer op 2 geel binnenkomen, tot frustratie van alles en iedereen. Sinds een dag of 2 a 3 is het op al die plaatsen consequent groen om binnen te rijden. Komt de stiptheid, comfort en humeur van de machinist ten goede! Hopelijk is dit geen kerstcadeau van een week en blijft het zo!
Nog niets van gemerkt. Op 26 december zowel in Leuven als in Luik binnengekomen met 2 geel...CursorX schreef: ↑27 dec 2018, 19:26 Even verdergaan op het goeie, is er een update gebeurd? Zijn er nieuwe instructies?
Op de pijnpunten waar ik vaak rij, zijnde Luik, Leuven en Brugge, was het tot voor kort elke keer op 2 geel binnenkomen, tot frustratie van alles en iedereen. Sinds een dag of 2 a 3 is het op al die plaatsen consequent groen om binnen te rijden. Komt de stiptheid, comfort en humeur van de machinist ten goede! Hopelijk is dit geen kerstcadeau van een week en blijft het zo!
In Leuven is het op spoor 3 richting Luik vaak groen. In de andere richting is het zeer variabel.brouckie schreef: ↑28 dec 2018, 11:36Nog niets van gemerkt. Op 26 december zowel in Leuven als in Luik binnengekomen met 2 geel...CursorX schreef: ↑27 dec 2018, 19:26 Even verdergaan op het goeie, is er een update gebeurd? Zijn er nieuwe instructies?
Op de pijnpunten waar ik vaak rij, zijnde Luik, Leuven en Brugge, was het tot voor kort elke keer op 2 geel binnenkomen, tot frustratie van alles en iedereen. Sinds een dag of 2 a 3 is het op al die plaatsen consequent groen om binnen te rijden. Komt de stiptheid, comfort en humeur van de machinist ten goede! Hopelijk is dit geen kerstcadeau van een week en blijft het zo!![]()
Al moet ik er wel bij vermelden dat in Luik richting Ans er eerst nog een andere trein buiten moest rijden. In de drie andere gevallen niets, noppes, nada, niente...
Ik zeg al niets meer, vandaag overal rood gehad waar maar een sein stond, en dan opeens groen zonder kruisingen, met vertraging tot gevolg. Zucht.brouckie schreef: ↑28 dec 2018, 11:36Nog niets van gemerkt. Op 26 december zowel in Leuven als in Luik binnengekomen met 2 geel...CursorX schreef: ↑27 dec 2018, 19:26 Even verdergaan op het goeie, is er een update gebeurd? Zijn er nieuwe instructies?
Op de pijnpunten waar ik vaak rij, zijnde Luik, Leuven en Brugge, was het tot voor kort elke keer op 2 geel binnenkomen, tot frustratie van alles en iedereen. Sinds een dag of 2 a 3 is het op al die plaatsen consequent groen om binnen te rijden. Komt de stiptheid, comfort en humeur van de machinist ten goede! Hopelijk is dit geen kerstcadeau van een week en blijft het zo!![]()
Al moet ik er wel bij vermelden dat in Luik richting Ans er eerst nog een andere trein buiten moest rijden. In de drie andere gevallen niets, noppes, nada, niente...