Pagina 41 van 61
Re: Klassieke trein België-Parijs
Geplaatst: 11 okt 2024, 19:28
door FLV-FGSP
De drie treinparen Brussel - Parijs zullen onder de naam OuiGo Classique gaan rijden.
Vertrektijden in Brussel-Zuid zijn 07:38, 13:38 en 18:38 (N7)/19:38 (R7).
Tussenstops in Mons (Bergen), Aulnoye en Creil, reisduur ongeveer 3 uur.
Vertrektijden in Paris-Nord zijn 08:28 (R67), 12:28 en 19:15, over de exacte vertrektijd van de eerste trein N67 zijn gesprekken nog gaande.
Re: Klassieke trein België-Parijs
Geplaatst: 11 okt 2024, 21:40
door desirootje
FLV-FGSP schreef: ↑11 okt 2024, 19:28
De drie treinparen Brussel - Parijs zullen onder de naam OuiGo Classique gaan rijden.
Vertrektijden in Brussel-Zuid zijn 07:38, 13:38 en 18:38 (N7)/19:38 (R7).
Tussenstops in Mons (Bergen), Aulnoye en Creil, reisduur ongeveer 3 uur.
Vertrektijden in Paris-Nord zijn 08:28 (R67), 12:28 en 19:15, over de exacte vertrektijd van de eerste trein N67 zijn gesprekken nog gaande.
Zouden die de Ouigo Classique bestickering krijgen? Ik neem aan dat de doortrekking tot Schaarbeek er ook niet meer komt. Er is al te weinig capaciteit door de NZV en voor SNCF zou het een kleine meerwaarde zijn, maar het zou geen effect hebben op ticketverkoop.
Re: Klassieke trein België-Parijs
Geplaatst: 11 okt 2024, 22:19
door 260689
desirootje schreef: ↑11 okt 2024, 21:40
FLV-FGSP schreef: ↑11 okt 2024, 19:28
De drie treinparen Brussel - Parijs zullen onder de naam OuiGo Classique gaan rijden.
Vertrektijden in Brussel-Zuid zijn 07:38, 13:38 en 18:38 (N7)/19:38 (R7).
Tussenstops in Mons (Bergen), Aulnoye en Creil, reisduur ongeveer 3 uur.
Vertrektijden in Paris-Nord zijn 08:28 (R67), 12:28 en 19:15, over de exacte vertrektijd van de eerste trein N67 zijn gesprekken nog gaande.
Zouden die de Ouigo Classique bestickering krijgen? Ik neem aan dat de doortrekking tot Schaarbeek er ook niet meer komt. Er is al te weinig capaciteit door de NZV en voor SNCF zou het een kleine meerwaarde zijn, maar het zou geen effect hebben op ticketverkoop.
Zowiezo gaat die door de NZ verbinding moeten daar ze niet in trek/duw gaan rijden maar enkel gesleept.
Re: Klassieke trein België-Parijs
Geplaatst: 12 okt 2024, 10:37
door Gydo
260689 schreef: ↑11 okt 2024, 22:19
desirootje schreef: ↑11 okt 2024, 21:40
FLV-FGSP schreef: ↑11 okt 2024, 19:28
De drie treinparen Brussel - Parijs zullen onder de naam OuiGo Classique gaan rijden.
Vertrektijden in Brussel-Zuid zijn 07:38, 13:38 en 18:38 (N7)/19:38 (R7).
Tussenstops in Mons (Bergen), Aulnoye en Creil, reisduur ongeveer 3 uur.
Vertrektijden in Paris-Nord zijn 08:28 (R67), 12:28 en 19:15, over de exacte vertrektijd van de eerste trein N67 zijn gesprekken nog gaande.
Zouden die de Ouigo Classique bestickering krijgen? Ik neem aan dat de doortrekking tot Schaarbeek er ook niet meer komt. Er is al te weinig capaciteit door de NZV en voor SNCF zou het een kleine meerwaarde zijn, maar het zou geen effect hebben op ticketverkoop.
Zowiezo gaat die door de NZ verbinding moeten daar ze niet in trek/duw gaan rijden maar enkel gesleept.
Wat betekent NZ, R en N? En ik neem aan dat 67 het lijnnummer is van de EC/Quigo Classique?
Re: Klassieke trein België-Parijs
Geplaatst: 12 okt 2024, 10:49
door FLV-FGSP
R = roule/rijdt, N= ne roule pas/rijdt niet.
N67 = rijdt niet op zaterdag en zondag.
NZV = Noord-Zuidverbinding (JNM in het Frans)
Re: Klassieke trein België-Parijs
Geplaatst: 12 okt 2024, 11:46
door Steven
De spoorweg barst van afkortingen dagen worden cijfer maandag = 1 en zondag is 7, de letter R en N zijn hierboven uitgelegd.
Verder heb je zo ook periodes waarin een trein kan rijden zoals RCV of NCV waarbij de R en N weer dezelfde betekenis hebben en waarbij CV = congé/vakantie of RTP en NTP, waarbij TP staat voor toeristische periode.
Re: Klassieke trein België-Parijs
Geplaatst: 12 okt 2024, 12:46
door overweg13
En met de verschillende vakantieperiodes in Vlaanderen en Wallonië is het nog een stuk complexer geworden.
Re: Klassieke trein België-Parijs
Geplaatst: 12 okt 2024, 18:32
door Dimi
Zeker wanneer een trein naar Mons in Halle moet stoppen

Re: Klassieke trein België-Parijs
Geplaatst: 14 okt 2024, 16:37
door jpvdveer
En dus, zoals ook bij Ouigo (Classique) binnen Frankrijk, uitsluitend Ouigo tickets geldig en geen enkel ander tarief?
Re: Klassieke trein België-Parijs
Geplaatst: 15 okt 2024, 14:35
door dovaere
desirootje schreef: ↑11 okt 2024, 21:40
Zouden die de Ouigo Classique bestickering krijgen?
Mogelijk een sticker met de naam/logo, met behoud van de NMBS-kleuren?
Voor de EuroCity-I11 naar Nederland geeft de NMBS ook al een suggestie op deze afbeelding:
https://www.b-europe.com/NL/Treinen/EuroCity
Re: Klassieke trein België-Parijs
Geplaatst: 15 okt 2024, 15:02
door TKR
Dat zou willen zeggen dat deze rijtuigen vast in een pool zitten, en dus totaal geen flexibiliteit hebben? Lijkt me enigszins sterk.
Re: Klassieke trein België-Parijs
Geplaatst: 15 okt 2024, 15:19
door 260689
TKR schreef: ↑15 okt 2024, 15:02
Dat zou willen zeggen dat deze rijtuigen vast in een pool zitten, en dus totaal geen flexibiliteit hebben? Lijkt me enigszins sterk.
Ik vrees dat dit gewoon fotoshop is.
Re: Klassieke trein België-Parijs
Geplaatst: 15 okt 2024, 15:32
door TKR
inderdaad, het perspectief zit niet goed. Maar als ze dit effectief doorvoeren kunnen ze niet schuiven in de stammen als dit nodig blijkt.
Re: Klassieke trein België-Parijs
Geplaatst: 15 okt 2024, 18:19
door jpvdveer
De foto is (alweer) verwijderd. Tjonge jonge - wat een amateurisme.
Re: Klassieke trein België-Parijs
Geplaatst: 17 okt 2024, 21:14
door K V B
jpvdveer schreef: ↑14 okt 2024, 16:37
En dus, zoals ook bij Ouigo (Classique) binnen Frankrijk, uitsluitend Ouigo tickets geldig en geen enkel ander tarief?
Dus geen interrail?