Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 30 dec 2010, 09:37
IC 2340 (op de IC L) reed op 22 december met klassiekjes. Ik denk niet dat dit de normale regeling is.
De IC Antwerpen-Charleroi is eigenlijk voorzien met 2 MS96, dus toch al met iets meer capaciteit, in de praktijk is men al een half jaar of zelfs langer met klassiekskes aan het bollen op die verbinding. Soms zelfs met 1 !!LML schreef:Gisterenmiddag kwam op spoor 23 (Antwerpen-Centraal) een IC Essen-Brussel-Charleroi binnen met... 2 klassiekjes.
De toestand in die trein (en niet alleen deze trein) zal ik hier niet moeten uitleggen zeker, met de eindejaarsinkopen, de 'Samson & Gert-show', de musical 'Oliver Twist', de 'FC De Kampioenen'-tentoonstelling in Antwerpen-Centraal (kant Kievitplein)... en tal van andere activiteiten voor jong en oud in ANtwerpen...
Sinds de nieuwe dienstregeling wel. Dit zeker ook voor de 2321. Deze worden beide door één zelfde machinist van Dendermonde gereden, dwz 2*2,5u op klassiekjes. Dat hebben ze erg goed geregeldDietrich schreef:IC 2340 (op de IC L) reed op 22 december met klassiekjes. Ik denk niet dat dit de normale regeling is.
Welja, zo denk ik er ook over!Hobbes schreef:De IC Antwerpen-Charleroi is eigenlijk voorzien met 2 MS96, dus toch al met iets meer capaciteit, in de praktijk is men al een half jaar of zelfs langer met klassiekskes aan het bollen op die verbinding. Soms zelfs met 1 !!LML schreef:Gisterenmiddag kwam op spoor 23 (Antwerpen-Centraal) een IC Essen-Brussel-Charleroi binnen met... 2 klassiekjes.
De toestand in die trein (en niet alleen deze trein) zal ik hier niet moeten uitleggen zeker, met de eindejaarsinkopen, de 'Samson & Gert-show', de musical 'Oliver Twist', de 'FC De Kampioenen'-tentoonstelling in Antwerpen-Centraal (kant Kievitplein)... en tal van andere activiteiten voor jong en oud in ANtwerpen...![]()
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat men in Brussel nog steeds niet door heeft dat het treingebruik in het weekeinde de laatste 10 jaar ook explosief gestegen is, aangezien men nog steeds met samenstellingen rijdt van een tijd waar er in het weekeinde weinig met de trein gereden werd.
Sommige van de 700-reeks waren vroeger creme-geel vanbinnen, dat was wel iets speciaalsDieselfreak schreef:Hoe zag het interieur van de witte klassiekjes er eigenlijk uit vóór ze gemoderniseerd werden? Hetzelfde als de rode? Of waren er verschillen?
Ik vond het ook zeer aangenaam vertoeven met de koude temperaturen van de voorbije weken.Dieselfreak schreef:Ik heb gisteren ex-Sabenastel 597 in station Namen zien staan.
& ik heb van Brussel-Zuid tot Kortrijk in een rood klassiekje gezeten. Opvallend was, dat in het rood klassiekje het zo heerlijk warm was, veel warmer dan in het andere materieel. Jammer dat het andere materieel geen zetelverwarming heeft.
Ik zat vorige donderdag op de IC-F in een niet vernieuwd klassiekje waarin de verwarming niet werkte, dat was een pak minder aangenaam!vasonline schreef:Ik vond het ook zeer aangenaam vertoeven met de koude temperaturen van de voorbije weken.Dieselfreak schreef:Ik heb gisteren ex-Sabenastel 597 in station Namen zien staan.
& ik heb van Brussel-Zuid tot Kortrijk in een rood klassiekje gezeten. Opvallend was, dat in het rood klassiekje het zo heerlijk warm was, veel warmer dan in het andere materieel. Jammer dat het andere materieel geen zetelverwarming heeft.
In sommige van de 700 reeks klassiekers waren ook rode tussendeuren geloof ik
De tinten waren i.i.g creme geel en rood. De banken waren verder identiek hetzelfde als de oudere stellen herinner ik me nog.
Ook de rest van het interieur was gelijkaardig, maar anders van kleur...
Mvg,
S.
bedoel je niet Essen-Charleroi? ik dacht dat er met M6 gereden werd op die lijn.Hobbes schreef:De IC Antwerpen-Charleroi is eigenlijk voorzien met 2 MS96, dus toch al met iets meer capaciteit, in de praktijk is men al een half jaar of zelfs langer met klassiekskes aan het bollen op die verbinding. Soms zelfs met 1 !!![]()
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat men in Brussel nog steeds niet door heeft dat het treingebruik in het weekeinde de laatste 10 jaar ook explosief gestegen is, aangezien men nog steeds met samenstellingen rijdt van een tijd waar er in het weekeinde weinig met de trein gereden werd.