Pagina 41 van 181
Re: BENELUX
Geplaatst: 19 aug 2011, 21:28
door MaartendeJ
^^Volgens mij niet... Maar in theorie zou het mogelijk kunnen zijn geweest dat de 1192 naar de Watergraafsmeer moest, wegens ATB-metingen (geen idee hoe vaak dat moet hoor, kan me geen andere reden verzinnen dat er een Hle11.8 naar NL moet...), dan zal het binnenkort nog een keer moeten. Maar het kan ook zijn, dat hij was ingezet omdat er een HLE28 defect was/ niet beschikbaar was, dan hoeft het niet nog een keer voor te komen.
Robin schreef:vandaag zitten ze blijkbaar wel op de 9216

Volgens een ander forum zou het wel degelijk in de 9228 moeten hebben gezeten... (9233 is ermee gezien, 9252 was opgeheven door problemen rondom Hoofddorp/Schiphol.)
Re: BENELUX
Geplaatst: 20 aug 2011, 06:36
door Robin
MaartendeJ schreef:
Robin schreef:vandaag zitten ze blijkbaar wel op de 9216

Volgens een ander forum zou het wel degelijk in de 9228 moeten hebben gezeten... (9233 is ermee gezien, 9252 was opgeheven door problemen rondom Hoofddorp/Schiphol.)
Of het werkelijk zo is weet ik niet maar volgens mijn bron ( NMBS intraweb ) reed die met OBB rijtuigen.
vandaag zou deze weer op de 9216 zitten....

- 9216.JPG (28.92 KiB) 4440 keer bekeken
Re: BENELUX
Geplaatst: 20 aug 2011, 11:23
door Terminus
Robin schreef:MaartendeJ schreef:
Robin schreef:vandaag zitten ze blijkbaar wel op de 9216

Volgens een ander forum zou het wel degelijk in de 9228 moeten hebben gezeten... (9233 is ermee gezien, 9252 was opgeheven door problemen rondom Hoofddorp/Schiphol.)
Of het werkelijk zo is weet ik niet maar volgens mijn bron ( NMBS intraweb ) reed die met OBB rijtuigen.
vandaag zou deze weer op de 9216 zitten....
9216.JPG
Dat is de theoretische samenstelling van de trein. Volgens intraweb rijdt de 9216 altijd met 6 OBB-rijtuigen (en dat is in praktijk dus zeker niet altijd het geval)
Re: BENELUX
Geplaatst: 24 aug 2011, 00:21
door MaartendeJ
De OBBstam (vandaag 9216-21-52-57) rijdt met wel met een hele karige samenstelling: A-B-B-B-A...
Re: BENELUX
Geplaatst: 24 aug 2011, 00:46
door AlexNL
MaartendeJ schreef:De OBBstam (vandaag 9216-21-52-57) rijdt met wel met een hele karige samenstelling: A-B-B-B-A...
Mama mia, here we go again
Nouja, liever een te korte trein dan helemaal geen trein.
Re: BENELUX
Geplaatst: 24 aug 2011, 05:00
door rvdborgt
MaartendeJ schreef:De OBBstam (vandaag 9216-21-52-57) rijdt met wel met een hele karige samenstelling: A-B-B-B-A...
De normale samenstelling met ÖBB-rijtuigen is ook al krapjes als je de stoelen gaat tellen.
Groetjes,
Rian
Re: BENELUX
Geplaatst: 24 aug 2011, 13:21
door Commendatore
Waarom vallen er steeds rijtuigen weg?
Re: BENELUX
Geplaatst: 24 aug 2011, 14:39
door Accelerat
Ik zag die vijfdelige inderdaad langsrijden vandaag, ongeveer een uur geleden in Den Haag HS (richting Amsterdam). Maar er was nog zitplaats zat op dat moment, voor zover ik kon zien.
Re: BENELUX
Geplaatst: 02 sep 2011, 10:11
door MaartendeJ
Commendatore schreef:Waarom vallen er steeds rijtuigen weg?
Defect..
Op het moment keert de benelux 's avonds "onder de kap" van Amsterdam Centraal ipv naar de Watergraafsmeer wegens een stam die in onderhoud gaat (dat is de slag 9228-9233) Dat is miv de volgende dienstregeling (2012) niet meer mogelijk. Gevolg: extra stam nodig.
NS(H) moet voor de stam zorgen (want: in NL verandert iets, dus NS(H) moet voor een nieuwe stam zorgen...
Er komen 10 OBB-rijtuigen bij. 7 voor de tweede stam (dus eigenlijk de tiende voor de BNL) en 3 reserverijtuigen. Er was sprake van dat er enkele ICR-rijtuigen de huidige stam gingen versterken, maar daar is vanaf gezien) Daarmee wordt er dus eingelijk een reserve/onderhoudsstam gecreeerd

Re: BENELUX
Geplaatst: 02 sep 2011, 12:39
door Commendatore
Dat ze defect raken was me al wel duidelijk, ik vraag me alleen af wat er dan zoal defect gaat en hoe het kan dat dit zo vaak voorkomt.
Re: BENELUX
Geplaatst: 02 sep 2011, 23:52
door rvdborgt
MaartendeJ schreef:Er komen 10 OBB-rijtuigen bij. 7 voor de tweede stam (dus eigenlijk de tiende voor de BNL) en 3 reserverijtuigen. Er was sprake van dat er enkele ICR-rijtuigen de huidige stam gingen versterken, maar daar is vanaf gezien) Daarmee wordt er dus eingelijk een reserve/onderhoudsstam gecreeerd

Zo wordt ook de capaciteit verminderd. Om een trein met 7 ICR te vervangen, heb je eigenlijk 8 ÖBB-rijtuigen nodig. Het zijn erg comfortabele rijtuigen, maar niet in de laatste plaats omdat de reizigers veel ruimte hebben - met name in de tweede klas zijn er minder plaatsen.
Groetjes,
Rian
Re: BENELUX
Geplaatst: 04 sep 2011, 17:35
door Marianne
Dus hieruit begrijp ik dat de Benelux met ingang van de nieuwe dienstregeling niet verdwijnt? Meende dat hier sprake van was.
Groetjes,
Marianne
Re: BENELUX
Geplaatst: 04 sep 2011, 19:26
door dentheo
Ik vrees dat dec 2012 ondertussen ook al onmogelijk is..... de Benelux rijdt nog wel 2 jaar ofzo.
Re: BENELUX
Geplaatst: 05 sep 2011, 19:10
door ferry
Hoi
Maar er is toch geen enkel beletsel om de benelux via de hpgesnelheidslijn te laten rijden...
f
Re: BENELUX
Geplaatst: 05 sep 2011, 19:26
door Steven
Aan160 km/u op een HSL. Liever niet dan wel.