Eurostar
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Volgende trein worden verzekerd door E320 vanaf 28/05.
Maandag tot vrijdag: 9113, 9133, 9141, 9157, 9161, 9114, 9116, 9126, 9140 en 9158.
Zaterdag: 9117, 9141, 9161, 9116, 9132 en 9156.
Zondag: 9129, 9157, 9161, 9126, 9140 en 9148.
Let wel! Onder voorbehoud. Lijst kan nog wijzigen.
Oneven treinnummers zijn treinen Brussel - London.
Even treinnummers zijn treinen London - Brussel.
Maandag tot vrijdag: 9113, 9133, 9141, 9157, 9161, 9114, 9116, 9126, 9140 en 9158.
Zaterdag: 9117, 9141, 9161, 9116, 9132 en 9156.
Zondag: 9129, 9157, 9161, 9126, 9140 en 9148.
Let wel! Onder voorbehoud. Lijst kan nog wijzigen.
Oneven treinnummers zijn treinen Brussel - London.
Even treinnummers zijn treinen London - Brussel.
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Toch blijken er ook daar aanpassingswerken gebeurd, hij zou er nog maar van vorige week binnen mogen.Steven schreef:In Brussel kan hij aan perron en gaat de poort dicht zoals het bij de andere Eurostar treinen ook gaat.
Op een niet zo gedetailleerde foto zie ik TV monitoren en een haltebord ??? misschien als referentiepunt ?
Wat er juist nieuw is kan ik niet zo snel zien, vind mijn oude foto niet

Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Die mag er al veel langer binnen hoor. Aan de kant van het doodspoor staan van die inox hekken. Daar hebben ze het eerste van weg genomen. Dat is alles. Dit heeft echter niks te maken met de lengte van de trein, maar het feit dat de eerste reizigersdeur nu net achter de stuurpost zit. En wat het bord H betreft, een raadsel waarom men een einde perron bord plaats 2 meter voor een stootbok...
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
In Japan heb ik dergelijke truukjes in gebruik gezien om een trein "scherp" te laten stoppen, zonder de snuit te zien.
Dat lukt niet met alleen vooruit te kijken, daarvoor moet je zijdelings een referentiepunt hebben.
De machinist lijnt zo'n bord dan uit met een scheiding in de schuifraampjes van zijn cabine of een gekleefd driehoekje op het raam zelf.
Dan staan ze stil met een tolerantie van een cm of vijf.
Wat best mag, want de deuren staan daar geschilderd op het perron, om vrije doorgang te verlenen aan uitstappers.
Omdat de neuzen van hun shinkansen nogal verschillen in lengte hebben ze daar zo'n stuk of vijf referentiepunten binnen een paar meter.
Ik vond het prachtig om dat zo te zien "werken"
Dat lukt niet met alleen vooruit te kijken, daarvoor moet je zijdelings een referentiepunt hebben.
De machinist lijnt zo'n bord dan uit met een scheiding in de schuifraampjes van zijn cabine of een gekleefd driehoekje op het raam zelf.
Dan staan ze stil met een tolerantie van een cm of vijf.
Wat best mag, want de deuren staan daar geschilderd op het perron, om vrije doorgang te verlenen aan uitstappers.
Omdat de neuzen van hun shinkansen nogal verschillen in lengte hebben ze daar zo'n stuk of vijf referentiepunten binnen een paar meter.
Ik vond het prachtig om dat zo te zien "werken"
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Blijft de vraag waarom het H-teken juist daar
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
ik had eens ergens gelezen dat men in Japan (wss ook andere landen) een bepaald systeem gebruikte om telkens de trein te laten stoppen op dat exact punt. Vraag me nu niet hoe het heet maar het bestaat wel.



Re: Eurostar en Kanaaltunnel
In juni ga ik wellicht nog eens tot Londen, met de 9141 en terug 9158. Zal de nieuwe stellen eens kunnen uitproberen4303 schreef:Volgende trein worden verzekerd door E320 vanaf 28/05.
Maandag tot vrijdag: 9113, 9133, 9141, 9157, 9161, 9114, 9116, 9126, 9140 en 9158.

Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Ja daarom dat ik het mij afvraag.Steven schreef:dat zal niet van de trein maar van de infra afhankelijk zijn.
-
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Dan is het antwoord: Ja, als hij naar Marseille rijdt bijvoorbeeld, want er mag 320 gereden worden tussen Aix-en-Provence en AvignonHLE18 schreef:Ja daarom dat ik het mij afvraag.Steven schreef:dat zal niet van de trein maar van de infra afhankelijk zijn.
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Ik heb ooit eens gehoord dat sporen + bovenleiding van HSL1 320km/h wel zouden aankunnen, maar de TVM zou moeten aangepast worden. De vraag is natuurlijk of dat voor dat relatief korte stukje tussen Halle en Fretin wel de moeite is. De tijdswinst zou volgens mij miniem zijn.
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Kan kloppen, aangezien we een paar weken geleden nog testen gedaan hebben op L1 met de E320 aan 320km/u.
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
In Paris Nord is instappen bij vertrek in het eerste rijtuig en uitstappen bij aankomst uit het laatste rijtuig trouwens niet toegestaan. Dit wegens het te smalle perron op deze plaats. bij vertrek is deze deur gesloten en bewaakt door security en bij aankomst is deze deur bewaakt door iemand van de crew aan boord.dentheo schreef:Heeft men op het eind van het perron ook een spiegel moeten zetten zoals in Paris Nord ?![]()
![]()
Anders kon zijn staartje niet binnen en daar zitten ook reizigers in...![]()