Ongewone samenstelling.
-
Re: Ongewone samenstelling.
Zal hoogstwaarschijnlijk een rijtuig zijn dat niet in dienst is en wordt opgestuurd van de bundel te Schaarbeek richting Kortrijk.
Achter een normale trein hangen is vaak de snelste en goedkoopste optie, anders dient men een bestuurder, rijpad en locomotief te hebben / betalen voor een rit met 1 wagon.
Achter een normale trein hangen is vaak de snelste en goedkoopste optie, anders dient men een bestuurder, rijpad en locomotief te hebben / betalen voor een rit met 1 wagon.
Dat klopt! En in tijden van besparing, waarom niet? Het kan, het mag, het is het snelst en goedkoopst.ovspotter_be schreef: ↑13 feb 2025, 09:18 Zal hoogstwaarschijnlijk een rijtuig zijn dat niet in dienst is en wordt opgestuurd van de bundel te Schaarbeek richting Kortrijk.
In Zwitserland zie je wel eens een klein rangeerlocje achter een goederentrein hangen.
Misschien om achter te laten op een industrieterrein om wagens uit te sorteren?
In Olten zag ik regelmatig (enkele jaren geleden)
Misschien om achter te laten op een industrieterrein om wagens uit te sorteren?
In Olten zag ik regelmatig (enkele jaren geleden)
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
Vandaag is er een stam van Kortrijk Welkenraedt 6x M6 en 3x I11 ingezet op Kortrijk Oostende IC 13099. Wegens werken op lijn 89 is die beperkt tot Kortrijk.

Gisteren de 4934 met 3 DMT's. Normaal gezien zijn dit Breaks dacht ik. In ieder geval lang geleden dat ik nog 3 DMT's door Heist op de Berg zag komen.
-
Ter hoogte van Sint-Niklaas staat momenteel een locomotief van Captrain met 2 M6-rijtuigen erachter.
M6 of M7?ovspotter_be schreef: ↑19 feb 2025, 10:11 Ter hoogte van Sint-Niklaas staat momenteel een locomotief van Captrain met 2 M6-rijtuigen erachter.
-
-
Voor morgen staat er een omloop met M7 gepland op L-trein Sint-Niklaas — Mechelen en de L-trein Mechelen — Leuven.
Van een capaciteitsknaller gesproken. Liever zo dan 1x desiro.ovspotter_be schreef: ↑22 feb 2025, 10:17 Voor morgen staat er een omloop met M7 gepland op L-trein Sint-Niklaas — Mechelen en de L-trein Mechelen — Leuven.
Iemand een idee welke omloop?ovspotter_be schreef: ↑22 feb 2025, 10:17 Voor morgen staat er een omloop met M7 gepland op L-trein Sint-Niklaas — Mechelen en de L-trein Mechelen — Leuven.
-
Via de routeplanner zie ik de M7's gepland op de 2778, 4108, 4130, 2760, 2786, 4116, 4138 en 2768.
Vandaag zijn ze wel last-minute nog vervangen geweest door 1x desiro.
Eerlijk, ik ben niet helemaal zeker dat die trein z'n dienstregeling zal kunnen aanhouden, maar om voldoende capaciteit te bieden tijdens de studentenpendel, wellicht een aanvaardbaar compromis.ovspotter_be schreef: ↑22 feb 2025, 10:17 Voor morgen staat er een omloop met M7 gepland op L-trein Sint-Niklaas — Mechelen en de L-trein Mechelen — Leuven.
Tijdens de staking kan m'n beter M7 gebruiken dan 1x desiro. Er is voldoende tijd in Mechelen om eventuele vertragingen op te vangen.groentje schreef: ↑22 feb 2025, 20:51Eerlijk, ik ben niet helemaal zeker dat die trein z'n dienstregeling zal kunnen aanhouden, maar om voldoende capaciteit te bieden tijdens de studentenpendel, wellicht een aanvaardbaar compromis.ovspotter_be schreef: ↑22 feb 2025, 10:17 Voor morgen staat er een omloop met M7 gepland op L-trein Sint-Niklaas — Mechelen en de L-trein Mechelen — Leuven.
Absoluut, zeker die enkele Desiro zou zelfs geen sardienenvervoer meer zijn, maar erger.