Pagina 42 van 61
Re: Klassieke trein België-Parijs
Geplaatst: 18 okt 2024, 00:41
door rvdborgt
K V B schreef: ↑17 okt 2024, 21:14
jpvdveer schreef: ↑14 okt 2024, 16:37
En dus, zoals ook bij Ouigo (Classique) binnen Frankrijk, uitsluitend Ouigo tickets geldig en geen enkel ander tarief?
Dus geen interrail?
Daarover zou ook nog gesproken worden.
Re: Klassieke trein België-Parijs
Geplaatst: 25 okt 2024, 17:27
door Klassiekje
TKR schreef: ↑15 okt 2024, 15:02
Dat zou willen zeggen dat deze rijtuigen vast in een pool zitten, en dus totaal geen flexibiliteit hebben? Lijkt me enigszins sterk.
De 'Franse' en 'Nederlandse' rijtuigen gaan effectief een andere bestickering krijgen en zullen dus niet inwisselbaar zijn

Re: Klassieke trein België-Parijs
Geplaatst: 27 okt 2024, 12:43
door AlexNL
En dan komt de realiteit om de hoek kijken, en komen er heel snel "Franse" rijtuigen op een dienst naar Rotterdam en krijg je een trein met een "Nederlands" rijtuig in Parijs.

Re: Klassieke trein België-Parijs
Geplaatst: 27 okt 2024, 14:46
door Klassiekje
AlexNL schreef: ↑27 okt 2024, 12:43
En dan komt de realiteit om de hoek kijken, en komen er heel snel "Franse" rijtuigen op een dienst naar Rotterdam en krijg je een trein met een "Nederlands" rijtuig in Parijs.
Ik geef het minder dan een maand

Re: Klassieke trein België-Parijs
Geplaatst: 27 okt 2024, 14:49
door Steven
Men was in Nederland nu al verbaasd dat men in België niet werkt met vaste stamnummers zoals nu het geval is op de Benelux (voor de leken die kan je terugvinden op de kopwand van elk rijtuig recht bovenaan).
Re: Klassieke trein België-Parijs
Geplaatst: 27 okt 2024, 15:20
door dovaere
AlexNL schreef: ↑27 okt 2024, 12:43
En dan komt de realiteit om de hoek kijken, en komen er heel snel "Franse" rijtuigen op een dienst naar Rotterdam en krijg je een trein met een "Nederlands" rijtuig in Parijs.
Het is niet nodig om het logo op alle rijtuigen te zetten.
Er zal bovendien in het begin een verschil zitten in het inzetgebied van bepaalde rijtuigen:
De NMBS heeft al gezegd dat fietsvervoer naar Parijs nog niet mogelijk zal zijn in het begin, eerder voor de zomer 2025 met twee fietsplaatsen in daarvoor omgebouwde rijtuigen.
Fietsvervoer naar Rotterdam is al aangekondigd/boekbaar vanaf de start in december, en dat zal gezien de aankondigingen ook in daarvoor aangepaste ruituigen (twee plaatsen) gebeuren.
Dus om het de eerste maanden wat overzichtelijk te houden, kan men het EuroCity-logo op die aangepaste Rotterdamse rijtuigen plakken
Voor de rest ben ik niet op de hoogte van verschillen tussen Parijse en Rotterdamse inzet van rijtuigen.
Re: Klassieke trein België-Parijs
Geplaatst: 27 okt 2024, 19:22
door AlexNL
dovaere schreef: ↑27 okt 2024, 15:20
Het is niet nodig om het logo op alle rijtuigen te zetten.
Is het nodig? Nee.
Maar als deze trein onder de naam Ouigo Train Classique in de markt gezet gaat worden, verwacht ik dat de Fransen uiteindelijk wel willen dat er bepaalde branding wordt aangebracht op het interieur en exterieur van het rollend materieel. Ouigo heeft z'n eigen gevestigde huisstijl, daarop zal men willen voortbouwen.
Re: Klassieke trein België-Parijs
Geplaatst: 27 okt 2024, 19:28
door 260689
AlexNL schreef: ↑27 okt 2024, 19:22
dovaere schreef: ↑27 okt 2024, 15:20
Het is niet nodig om het logo op alle rijtuigen te zetten.
Is het nodig? Nee.
Maar als deze trein onder de naam Ouigo Train Classique in de markt gezet gaat worden, verwacht ik dat de Fransen uiteindelijk wel willen dat er bepaalde branding wordt aangebracht op het interieur en exterieur van het rollend materieel. Ouigo heeft z'n eigen gevestigde huisstijl, daarop zal men willen voortbouwen.
Dat ze dan zelf hun materiaal gebruiken! SNCF heeft aan België gevraagd voor het materiaal te leveren. Dan moet m'n niet verwachten dat ze hun rijtuigen een volledige makeover gaan geven. Want wie gaat dit allemaal betalen? Als NMBS zegt wij hebben materiaal maar die moet flexibel ingezet blijven zal m'n daar naar moeten schikken.
Re: Klassieke trein België-Parijs
Geplaatst: 27 okt 2024, 19:30
door maarten
Ouigo Classique zijn toch van die suikerspinroze rijtuigen? Dat is iets meer dan een stickertje.
Re: Klassieke trein België-Parijs
Geplaatst: 27 okt 2024, 19:47
door 260689
M'n kan zoals de NJ de Logo's van de betreffende SO's opplakken. In de NJ zitten die ook op andere verbindingen. Maar dan blijft het flexibel.
Re: Klassieke trein België-Parijs
Geplaatst: 28 okt 2024, 18:21
door dovaere
maarten schreef: ↑27 okt 2024, 19:30
Ouigo Classique zijn toch van die suikerspinroze rijtuigen? Dat is iets meer dan een stickertje.
Volledig schilderen/beplakken zal wel niet gebeuren.
Ik las in Franse media eerder al de vraag of er niets aan hun schreeuwerige uiterlijk moest veranderen. Het antwoord was: voorlopig niet.
Maar om nu rijtuigen die geen eigendom van SNCF zijn, vol te schilderen met een al in vraag gesteld uiterlijk?
En vooral: op rijtuigen waar geen reden voor een nieuw uiterlijk is. Dat doet ook Eurostar niet.
Er zullen misschien wel verschillen in tarieven/voorwaarden zijn.
Op Franse Ouigo's is er geen tweede klasse.
Zullen er eersteklasse-I11 ingezet worden? Ik zou denken van wel, omdat ze beschikbaar zijn en omdat er op dezelfde lijn geen premium-treindienst rijdt.
Op Franse klassieke Ouigo's is er trouwens een personeelslid dat rond gaat met snacks:
https://www.ouigo.com/snacking-ouigo-train-classique
Re: Klassieke trein België-Parijs
Geplaatst: 29 okt 2024, 18:32
door ostbahnhof
FLV-FGSP schreef: ↑11 okt 2024, 19:28
De drie treinparen Brussel - Parijs zullen onder de naam OuiGo Classique gaan rijden.
Vertrektijden in Brussel-Zuid zijn 07:38, 13:38 en 18:38 (N7)/19:38 (R7).
Tussenstops in Mons (Bergen), Aulnoye en Creil, reisduur ongeveer 3 uur.
Vertrektijden in Paris-Nord zijn 08:28 (R67), 12:28 en 19:15, over de exacte vertrektijd van de eerste trein N67 zijn gesprekken nog gaande.
Staan deze treinen reeds in verkoop? Vind ze precies nergens terug.
Re: Klassieke trein België-Parijs
Geplaatst: 29 okt 2024, 18:35
door FLV-FGSP
Volgens de geruchten hebben ze inmiddels een rijpad gevonden. Er zijn nog wat andere details te regelen, maar binnenkort komt er een gemeenschappelijke aankondiging en dan start de verkoop.
Re: Klassieke trein België-Parijs
Geplaatst: 19 nov 2024, 13:45
door dovaere
FLV-FGSP schreef: ↑11 okt 2024, 19:28
De drie treinparen Brussel - Parijs zullen onder de naam OuiGo Classique gaan rijden.
Vertrektijden in Brussel-Zuid zijn 07:38, 13:38 en 18:38 (N7)/19:38 (R7).
Tussenstops in Mons (Bergen), Aulnoye en Creil, reisduur ongeveer 3 uur.
Vertrektijden in Paris-Nord zijn 08:28 (R67), 12:28 en 19:15, over de exacte vertrektijd van de eerste trein N67 zijn gesprekken nog gaande.
Ik snap dat de vervoerders in de eerste plaats de eindejaarsverkoop van de Eurostar veilig willen stellen, maar het uitblijven aan informatie over de klassieke trein begint nu toch wel heel erg lang te duren.
Ik zie bijvoorbeeld de afgelopen maanden herhaaldelijk bezorgheid van de Franse burgemeesters en gebruikersverenigingen in de pers dat de klassieke trein in Noord-Frankrijk niet/nauwelijks zou stoppen, maar ik vind ondanks grondig zoeken nergens een antwoord van SNCF / NMBS om dit te ontkrachten...
Bijvoorbeeld:
Re: Klassieke trein België-Parijs
Geplaatst: 19 nov 2024, 19:37
door desirootje
dovaere schreef: ↑19 nov 2024, 13:45
Ik snap dat de vervoerders in de eerste plaats de eindejaarsverkoop van de Eurostar veilig willen stellen, maar het uitblijven aan informatie over de klassieke trein begint nu toch wel heel erg lang te duren.
Op Hafas kan ik die trein ook niet vinden, ik denk dat NMBS het ook nog niet weet. Mss moet de lancering uitgesteld worden, zijn er niet genoeg locs of I11'en aanwezig om deze reeks te rijden, en rijdt die vanaf bvb februari pas?