Pagina 42 van 411
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 13 dec 2010, 21:20
door Terminus
IC 9241 reed met een Fyra-stam. Er hing nog "fyra" op sommige deuren. Ik zag ook op de vloer aan het platform iets staan van "gereserveerde plaatsen" en er hingen nog enkele folders van Fyra/"veiligheidsregels" op sommige plaatsen.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 13 dec 2010, 21:30
door 260689
Terminus schreef:Merijn schreef:Ik heb vandaag eens enkele treinen van/naar Maastricht in het oog gehouden, omdat enkele van deze treinen met oa een I10-rijtuig zou gereden worden. Slechts 1 treinpaar heb ik gezien met een I10, alle andere treinparen waren enkel met I11-en.
Fout in de treinschema's of wordt dit deze week veranderd?
De trein die Brussel verliet omstreeks 7u30 had 2 I10-rijtuigen mee.
(Zijn deze ook langs de binnenzijde veranderd trouwens? B.v. automatische binnendeuren?)
gesloten WC bak

Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 13 dec 2010, 23:59
door Beesty
260689 schreef:Terminus schreef:Merijn schreef:Ik heb vandaag eens enkele treinen van/naar Maastricht in het oog gehouden, omdat enkele van deze treinen met oa een I10-rijtuig zou gereden worden. Slechts 1 treinpaar heb ik gezien met een I10, alle andere treinparen waren enkel met I11-en.
Fout in de treinschema's of wordt dit deze week veranderd?
De trein die Brussel verliet omstreeks 7u30 had 2 I10-rijtuigen mee.
(Zijn deze ook langs de binnenzijde veranderd trouwens? B.v. automatische binnendeuren?)
gesloten WC bak

Zijn het dan deze rijtuigen die aangepast zijn aan 200km/u trouwens?
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 14 dec 2010, 06:52
door 260689
Klopt, deze zijn aangepast voor 200km/h.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 14 dec 2010, 11:12
door b-loc
Is dit dan een geslaapte treinen met I10 of I10+I11?
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 14 dec 2010, 11:17
door Shrek
b-loc schreef:Is dit dan een geslaapte treinen met I10 of I10+I11?
Een combinatie van beide, op zijn minst het stuurrijtuig moet I11 zijn

Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 14 dec 2010, 20:02
door LHOON
Vandaag eerste reisdag gehad met de nieuwe dienstregeling.
Vanmorgen de IR van 0705 FM-FBMZ: een varkentje ipv de eerdere break.
Terug met de IR van 2005 FBMZ-FM: deze IR die normaal met een M5 stel werd verzorgd was nu een tweetal duikbrillen! Is dit de regel geworden voor deze IR? In de spits lijkt deze samenstelling eerder beperkt te zijn.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 14 dec 2010, 20:45
door 260689
LHOON schreef:Vandaag eerste reisdag gehad met de nieuwe dienstregeling.
Vanmorgen de IR van 0705 FM-FBMZ: een varkentje ipv de eerdere break.
Terug met de IR van 2005 FBMZ-FM: deze IR die normaal met een M5 stel werd verzorgd was nu een tweetal duikbrillen! Is dit de regel geworden voor deze IR? In de spits lijkt deze samenstelling eerder beperkt te zijn.
Buiten de spits worden sprinters of breaks gebruikt.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 14 dec 2010, 21:29
door Molenbruch Y.
Dag,
Wat de IR n betreft: in deze dienstregeling rijden twee IR n-treinen met M5-rijtuigen in de avondspits door als P-trein naar Geraardsbergen. Aangezien de ene overgebleven stam niet volstaat om 's avonds alle ritten uit te voeren, zullen nu die twee AM 86-stellen ingeschakeld zijn.
Groeten,
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 15 dec 2010, 22:17
door Lukas
Hoi,
Afgelopen zaterdag(11 December) werd de IR trein van 12u09(Vertrek in Leuven) naar Brussel Nationale Luchthaven-Quievrain verzekerd door "AM 96" 529.Normaal word deze trein verzekerd door een HLE 21+M4 rijtuigen.
Ook werd op diezelfde dag de EC 90 "Vauban"(Vertrek in Arlon om 17u20) verzekerd door een volledige stam Belgische rijtuigen.Ik was hier wel blij mee omdat ik onze I10 rijtuigen iets liever heb dan de Zwitserse rijtuigen.
Lukas
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 15 dec 2010, 22:32
door 260689
Lukas schreef:Hoi,
Afgelopen zaterdag(11 December) werd de IR trein van 12u09(Vertrek in Leuven) naar Brussel Nationale Luchthaven-Quievrain verzekerd door "AM 96" 529.Normaal word deze trein verzekerd door een HLE 21+M4 rijtuigen.
Ook werd op diezelfde dag de EC 90 "Vauban"(Vertrek in Arlon om 17u20) verzekerd door een volledige stam Belgische rijtuigen.Ik was hier wel blij mee omdat ik onze I10 rijtuigen iets liever heb dan de Zwitserse rijtuigen.
Lukas
EC90 rijd met 3 I6B rijtuigen
EC91 rijd met 3 I6B rijtuigen
EC96 rijd met 1 I6B rijtuigen
EC97 rijd met 1 I6B rijtuigen
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 15 dec 2010, 22:43
door Steven
260689 schreef:Lukas schreef:Hoi,
Afgelopen zaterdag(11 December) werd de IR trein van 12u09(Vertrek in Leuven) naar Brussel Nationale Luchthaven-Quievrain verzekerd door "AM 96" 529.Normaal word deze trein verzekerd door een HLE 21+M4 rijtuigen.
Ook werd op diezelfde dag de EC 90 "Vauban"(Vertrek in Arlon om 17u20) verzekerd door een volledige stam Belgische rijtuigen.Ik was hier wel blij mee omdat ik onze I10 rijtuigen iets liever heb dan de Zwitserse rijtuigen.
Lukas
EC90 rijd met 3 I6B rijtuigen
EC91 rijd met 3 I6B rijtuigen
EC96 rijd met 1 I6B rijtuigen
EC97 rijd met 1 I6B rijtuigen
Je bespreekt enkel de basissamenstelling, deze zijn echter geregeld aangepast in functie van de noodwendigheden op de lijn. Zeker tijdens de wintermaanden voor de skivakanties en in juli en augustus ook geregeld voor de zomertoeristen.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 16 dec 2010, 10:50
door Merijn
Gisteren op de lijn Brussel-Zuid - Brussel Nationale luchthaven - Leuven een duikbril gezien (op de relatie 42XX). Was dat toeval, of is dit zo voorzien sinds de nieuwe dienstregeling?
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 16 dec 2010, 10:56
door LHOON
LHOON schreef:Vandaag eerste reisdag gehad met de nieuwe dienstregeling.
Vanmorgen de IR van 0705 FM-FBMZ: een varkentje ipv de eerdere break.
Vanmorgen waren dit twee klassiekjes!
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 16 dec 2010, 11:27
door Accelerat
Lukas schreef:Hoi,
Afgelopen zaterdag(11 December) werd de IR trein van 12u09(Vertrek in Leuven) naar Brussel Nationale Luchthaven-Quievrain verzekerd door "AM 96" 529.Normaal word deze trein verzekerd door een HLE 21+M4 rijtuigen.
Ook werd op diezelfde dag de EC 90 "Vauban"(Vertrek in Arlon om 17u20) verzekerd door een volledige stam Belgische rijtuigen.Ik was hier wel blij mee omdat ik onze I10 rijtuigen iets liever heb dan de Zwitserse rijtuigen.
Lukas
Is die complete stam tot Zürich gegaan? Of hebben ze in Luxembourg nog wat rijtuigen eraf gehaald? Is dit trouwens standaard voor de Vauban?