BENELUX

Shrek

Re: BENELUX

Bericht door Shrek »

Steven schreef:Aan160 km/u op een HSL. Liever niet dan wel.
Op een drukke HSL als lijn 1 of 2 is dat misschien een probleem, maar op L4 geeft dat met een beetje planning geen enkele hinder voor ander verkeer hoor :)
AlexNL

Bericht door AlexNL »

ferry schreef:Hoi

Maar er is toch geen enkel beletsel om de benelux via de hpgesnelheidslijn te laten rijden...

f
Dienstregelingtechnisch is daar geen enkel probleem mee. In het ergste geval trek je dat ding bij Noorderkempen aan de kant om Thalys in te laten halen. Als het aan NS had gelegen had de Benelux allang over de HSL gereden met ICRm.

NMBS wil dat echter niet, die wil alleen met V250 rijden. Op zich begrijpelijk, want Thalys begon ook niet met een zooitje Corail-rijtuigen met een Astride of Prima ervoor :D
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

AlexNL schreef:Dienstregelingtechnisch is daar geen enkel probleem mee. In het ergste geval trek je dat ding bij Noorderkempen aan de kant om Thalys in te laten halen. Als het aan NS had gelegen had de Benelux allang over de HSL gereden met ICRm.

NMBS wil dat echter niet, die wil alleen met V250 rijden. Op zich begrijpelijk, want Thalys begon ook niet met een zooitje Corail-rijtuigen met een Astride of Prima ervoor :D
Dat heeft er volgens mij eerder mee te maken dat NMBS Europe niet de bijbehorende toeslag op de gebruiksvergoeding van lijn 4 wil betalen wegens te lage snelheid.

Groetjes,
Rian
Steven

Bericht door Steven »

en volgens mij hebben die rijtuigen nog steeds geen gesloten WC systeem aan boord waar ze in België niet willen dat dergelijke rijtuigen over de HSL gaan.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Steven schreef:en volgens mij hebben die rijtuigen nog steeds geen gesloten WC systeem aan boord waar ze in België niet willen dat dergelijke rijtuigen over de HSL gaan.
Dat was vast wel ingebouwd als de inzet op de HSL was doorgegaan.

Groetjes,
Rian
Shrek

Bericht door Shrek »

Misschien heeft het er ook wel mee te maken dat de nmbs een 2de stoptrein op Antwerpen-Roosendaal moet inleggen eens de Benelux daar weg is, en willen ze dat nog uitstellen tot de extra inkomsten van FYRA er zijn.
Dieselfreak

Bericht door Dieselfreak »

Shrek schreef:Misschien heeft het er ook wel mee te maken dat de nmbs een 2de stoptrein op Antwerpen-Roosendaal moet inleggen eens de Benelux daar weg is
Een tweede stoptrein Antwerpen-Roosendaal? Kunnen ze niet beter de IC-trein Charleroi - Essen doortrekken tot Roosendaal? Dat zou een snellere verbinding vanuit Antwerpen en Brussel zijn. Er rijdt nu toch al een stoptrein Antwerpen-Roosendaal, zou het niet vreemd zijn dat er twee zulke stoptreinen per uur gaan rijden?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Trammist

Bericht door Trammist »

Dieselfreak schreef:
Shrek schreef:Misschien heeft het er ook wel mee te maken dat de nmbs een 2de stoptrein op Antwerpen-Roosendaal moet inleggen eens de Benelux daar weg is
Een tweede stoptrein Antwerpen-Roosendaal? Kunnen ze niet beter de IC-trein Charleroi - Essen doortrekken tot Roosendaal?
Gaat niet. De M6 mag Nederland niet in, en de IC Charleroi-Essen met I11 rijden is niet erg waarschijnlijk...
Shrek

Bericht door Shrek »

Dieselfreak schreef:Een tweede stoptrein Antwerpen-Roosendaal? Kunnen ze niet beter de IC-trein Charleroi - Essen doortrekken tot Roosendaal? Dat zou een snellere verbinding vanuit Antwerpen en Brussel zijn. Er rijdt nu toch al een stoptrein Antwerpen-Roosendaal, zou het niet vreemd zijn dat er twee zulke stoptreinen per uur gaan rijden?
Er is daar min of meer nood aan een 2de stoptrein. Verschillende haltes op die lijn worden goed gebruikt.
Met een nieuwe stoptrein die goede aansluitingen geeft in Roosendaal vangen ze meteen 2 vliegen in één klap :)
AlexNL

Bericht door AlexNL »

rvdborgt schreef:Dat heeft er volgens mij eerder mee te maken dat NMBS Europe niet de bijbehorende toeslag op de gebruiksvergoeding van lijn 4 wil betalen wegens te lage snelheid.
Op zich wel begrijpelijk.
Steven schreef:en volgens mij hebben die rijtuigen nog steeds geen gesloten WC systeem aan boord waar ze in België niet willen dat dergelijke rijtuigen over de HSL gaan.
De ICRm-rijtuigen die nu dienst doen op de HSL hebben een gesloten toiletsysteem, volgens mij zoals alle ICRm PRIO-rijtuigen. Diezelfde rijtuigen reden vlak na hun revisie met grote stickers met "Ik ga rijden op de hogesnelheidslijn!" erop rond, en dat zou dwaas zijn als ze geen gesloten toiletsysteem zouden hebben. De weigering van de NMBS om met ICRm PRIO naar Brussel te rijden kwam pas later.
Shrek schreef:Misschien heeft het er ook wel mee te maken dat de nmbs een 2de stoptrein op Antwerpen-Roosendaal moet inleggen eens de Benelux daar weg is, en willen ze dat nog uitstellen tot de extra inkomsten van FYRA er zijn.
Volgens de NMBS is die tweede (snelle) stoptrein onrendabel en zal die er om die reden niet komen.
MaartendeJ

Bericht door MaartendeJ »

Trammist schreef:Gaat niet. De M6 mag Nederland niet in, en de IC Charleroi-Essen met I11 rijden is niet erg waarschijnlijk...
Om verkeerde beeldvorming te voorkomen: M6 past niet langs de perrons. Of meer specifiek: onder de stationskap. Dus Maasticht zou in theorie geen probleem moeten zijn (buiten de overcappaciteit en onhandigheid etc)

M6 is buiten profiel "op de verkeerde plek". VIRM is binnen profiel aan de bovenkant, M6 is dat niet.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

MaartendeJ schreef:Om verkeerde beeldvorming te voorkomen: M6 past niet langs de perrons. Of meer specifiek: onder de stationskap.
Ik vermoed dat M6 al zou stranden bij het viaduct ten westen van Roosendaal...

Groetjes,
Rian
kika

Bericht door kika »

Ergens vaag in mijn geheugen staat dat als je de NZ-tunnel in Antwerpen wilt gebruiken je een gesloten toilet moet hebben?
Robin

Bericht door Robin »

ik dacht dat het probleem met de M6 in Roosendaal was iets met de voettrede onder de deur, deze zou tegen het perron komen dacht ik.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
260689

Bericht door 260689 »

kika schreef:
Ergens vaag in mijn geheugen staat dat als je de NZ-tunnel in Antwerpen wilt gebruiken je een gesloten toilet moet hebben?
Dan krijgen ze een probleem want de 800, sprinters, ... hebben geen gesloten WC systeem en die rijden er de dag als vandaag erdoor.
Plaats reactie