Re: werken: langs de spoorlijn
Geplaatst: 31 okt 2017, 22:21
Ik dacht dat dan het wisselrooster kant Antwerpen vernieuwd ging worden.
Ik dacht dat dan het wisselrooster kant Antwerpen vernieuwd ging worden.
Het duurt "een beetje" langer, want ze zijn nog steeds bezig. Het schuift langzaam richting Gent op.Asterix schreef: ↑13 sep 2017, 04:19Sanering spoor richting Brussel en vernieuwen van dwarsliggers spoor richting Gent, logischerwijze tijdens de verkeersvrije periode. Zou tot het weekend duren.rvdborgt schreef: ↑12 sep 2017, 23:36Op lijn 50a is er overigens sinds vorige week ook een snelheidsbeperking, net ten westen van Y Welle, over een lengte van ca. 2 km. Richting Gent 80 km/h, richting Brussel 60 km/h. Ik zie eigenlijk niks gebeuren daar. Heeft iemand enig idee wat ze daar aan het doen zijn?
Stel dat men na deze sanering en de afwerking van lijnen 50A en 50C tussen Brussel en Denderleeuw ook nog eens ETCS zou leggen op die lijn (of men is misschien al bezig hiermee?), zouden de treinen dan ook aan een snelheid van 200 km/h mogen gaan rijden tussen Brussel en Gent? Of blijft dat beperkt tot 160 km/h?rvdborgt schreef: ↑31 okt 2017, 23:11Het duurt "een beetje" langer, want ze zijn nog steeds bezig. Het schuift langzaam richting Gent op.Asterix schreef: ↑13 sep 2017, 04:19Sanering spoor richting Brussel en vernieuwen van dwarsliggers spoor richting Gent, logischerwijze tijdens de verkeersvrije periode. Zou tot het weekend duren.rvdborgt schreef: ↑12 sep 2017, 23:36Op lijn 50a is er overigens sinds vorige week ook een snelheidsbeperking, net ten westen van Y Welle, over een lengte van ca. 2 km. Richting Gent 80 km/h, richting Brussel 60 km/h. Ik zie eigenlijk niks gebeuren daar. Heeft iemand enig idee wat ze daar aan het doen zijn?
Groetjes,
Rian
Dat zal dan een nieuwe werf zijn.rvdborgt schreef: ↑31 okt 2017, 23:11Het duurt "een beetje" langer, want ze zijn nog steeds bezig. Het schuift langzaam richting Gent op.Asterix schreef: ↑13 sep 2017, 04:19Sanering spoor richting Brussel en vernieuwen van dwarsliggers spoor richting Gent, logischerwijze tijdens de verkeersvrije periode. Zou tot het weekend duren.rvdborgt schreef: ↑12 sep 2017, 23:36Op lijn 50a is er overigens sinds vorige week ook een snelheidsbeperking, net ten westen van Y Welle, over een lengte van ca. 2 km. Richting Gent 80 km/h, richting Brussel 60 km/h. Ik zie eigenlijk niks gebeuren daar. Heeft iemand enig idee wat ze daar aan het doen zijn?
Groetjes,
Rian
Zou dat niets te maken ehbben met de recente verzakking in de buurt van Weerde op L25?jan_olieslagers schreef: ↑03 nov 2017, 14:08 Aangekondigd in station Weerde: "op 4 en 5 november zullen alle treinen stoppen aan perron 4"
Dus ze gaan van lijn 25 naar lijn 27 en dan nog eens op enkelspoor bovendien. En dat terwijl juist op lijn 27 de bovenleidingspalen vervangen worden, tussen Mechelen en Vilvoorde.
Vermoedelijk zullen er dan ook heel wat minder goederentreinen bollen?
Wat is er aan de hand?
Dat is de bedoeling. In de toekomst moet Brussel - Brugge 200 zijn. Doch pas als alle werken klaar zijn. Dat betreft sporen, etcs, materieel dat 200 kan.trainlovertje schreef: ↑31 okt 2017, 23:20 Stel dat men na deze sanering en de afwerking van lijnen 50A en 50C tussen Brussel en Denderleeuw ook nog eens ETCS zou leggen op die lijn (of men is misschien al bezig hiermee?), zouden de treinen dan ook aan een snelheid van 200 km/h mogen gaan rijden tussen Brussel en Gent? Of blijft dat beperkt tot 160 km/h?
Inderdaad en er wordt ook aan een brug over de Zenne gewerkt.Shrek schreef: ↑03 nov 2017, 14:26Zou dat niets te maken ehbben met de recente verzakking in de buurt van Weerde op L25?jan_olieslagers schreef: ↑03 nov 2017, 14:08 Aangekondigd in station Weerde: "op 4 en 5 november zullen alle treinen stoppen aan perron 4"
Dus ze gaan van lijn 25 naar lijn 27 en dan nog eens op enkelspoor bovendien. En dat terwijl juist op lijn 27 de bovenleidingspalen vervangen worden, tussen Mechelen en Vilvoorde.
Vermoedelijk zullen er dan ook heel wat minder goederentreinen bollen?
Wat is er aan de hand?
Het laatste stuk van blok 19 gaat over naar blok 14 en wordt EBP. Dit is het rooster kant L35/L21A en ook de bundel E.trainlovertje schreef: ↑25 nov 2017, 13:43Vooral de regio Hasselt interesseert mij, want daar wordt dit weekend ook al gewerkt, maar is er wel nog treinverkeer mogelijk tussen Hasselt en Diest. Waarom volgende week niet meer dan? Opmerking: blijkbaar is er wel de mogelijkheid om van L21A via L35/1 naar L35 te rijden, want er is een studententrein die dat dit en volgend weekend doet.
- In Oostende wordt een nieuwe generatie van PLP-ketens voor de seinbediening aangesloten (enkel op zaterdag)trainlovertje schreef: ↑25 nov 2017, 13:43Wat zijn de redenen van de stillegging van het treinverkeer op deze plaatsen?