Pagina 43 van 181

Re: BENELUX

Geplaatst: 07 sep 2011, 17:34
door dentheo
rvdborgt schreef:
MaartendeJ schreef:Om verkeerde beeldvorming te voorkomen: M6 past niet langs de perrons. Of meer specifiek: onder de stationskap.
Ik vermoed dat M6 al zou stranden bij het viaduct ten westen van Roosendaal...
Kunnen daar geen Nederlandse dubbeldekkers onderdoor ?

Re: BENELUX

Geplaatst: 07 sep 2011, 20:46
door Terminus
Haha, de nieuwe Vlaamse aanpak..?! Tja, waarom moeten wij de grens over? Laat de Nederlanders maar tot Essen (en verder) komen.

Re: BENELUX

Geplaatst: 07 sep 2011, 21:50
door AlexNL
rvdborgt schreef:
MaartendeJ schreef:Om verkeerde beeldvorming te voorkomen: M6 past niet langs de perrons. Of meer specifiek: onder de stationskap.
Ik vermoed dat M6 al zou stranden bij het viaduct ten westen van Roosendaal...

Groetjes,
Rian
Ik heb even gekeken met Google Earth, tussen Roosendaal en Essen zie ik 1 viaduct, namelijk dat van autosnelweg A58. Onder dit viaduct loopt eveneens het spoor in de richting Zeeland. Aangezien er een VIRM naar Zeeland onderdoor kan, denk ik dat een M6 van/naar Roosendaal ook wel zou moeten passen.

Het probleem ligt 'm eerder in Roosendaal zelf: de perronkap en de perrons die hoger zijn dan in België.

Re: BENELUX

Geplaatst: 07 sep 2011, 22:00
door thejay
Vergeet M6 tot Roosendaal toch alsjeblieft. Het is hier al vaak aan bod gekomen en stefanic (die goede bronnen van informatie heeft), bevestigde al eerder dat dat niet zal gebeuren...

En de huidige keertijd van de IC Essen-Charleroi is te krap om door te rijden tot Rsd...

Re: BENELUX

Geplaatst: 07 sep 2011, 23:09
door dentheo
AlexNL schreef:
Het probleem ligt 'm eerder in Roosendaal zelf: de perronkap en de perrons die hoger zijn dan in België.
Volgens mij "niet meer", deze zomer zijn praktisch alle perronsporen vernieuwd.
Ik denk dat de perronhoogte nu terug op de standaard ligt.
Gebeurt ook bij andere stations in Nederland, zij gaan ook naar de 79 of is het 76 cm boven rail.
Of de sporen iets verder uit het perron gelegd zijn en/of er aan de kap geknutseld is weet ik niet.

Re: BENELUX

Geplaatst: 08 sep 2011, 00:23
door rvdborgt
AlexNL schreef:
rvdborgt schreef:
MaartendeJ schreef:Om verkeerde beeldvorming te voorkomen: M6 past niet langs de perrons. Of meer specifiek: onder de stationskap.
Ik vermoed dat M6 al zou stranden bij het viaduct ten westen van Roosendaal...
Ik heb even gekeken met Google Earth, tussen Roosendaal en Essen zie ik 1 viaduct, namelijk dat van autosnelweg A58. Onder dit viaduct loopt eveneens het spoor in de richting Zeeland. Aangezien er een VIRM naar Zeeland onderdoor kan, denk ik dat een M6 van/naar Roosendaal ook wel zou moeten passen.
M6 is hoger dan VIRM. M6 is in de hoogte buiten profiel in Nederland. Nu zouden ze de baan van de grens naar Roosendaal wel kunnen schouwen om te kijken of het past enzo, maar onder dat viaduct van de A58 hangt de bovenleiding ook al vrij laag. Dus ik geloof niet dat dat zou passen voor M6.

Groetjes,
Rian

Re: BENELUX

Geplaatst: 08 sep 2011, 00:41
door Shrek
thejay schreef:Vergeet M6 tot Roosendaal toch alsjeblieft. Het is hier al vaak aan bod gekomen en stefanic (die goede bronnen van informatie heeft), bevestigde al eerder dat dat niet zal gebeuren...

En de huidige keertijd van de IC Essen-Charleroi is te krap om door te rijden tot Rsd...
Inderdaad, het plan is om een tweede stoptrein in te leggen met goede overstap in Roosendaal. En dat is eigenlijk ruim voldoende voor die 2 man + paardenkop die nu op de benelux Roosendaal-Antwerpen doen :)

Re: BENELUX

Geplaatst: 08 sep 2011, 02:36
door LHOON
rvdborgt schreef:M6 is hoger dan VIRM. M6 is in de hoogte buiten profiel in Nederland. Nu zouden ze de baan van de grens naar Roosendaal wel kunnen schouwen om te kijken of het past enzo, maar onder dat viaduct van de A58 hangt de bovenleiding ook al vrij laag. Dus ik geloof niet dat dat zou passen voor M6.
Dat is het probleem van de profielen: om historische redenen in ieder land anders! Het Nederlandse profiel is minder hoog, maar breder dan het Belgische. Het Britse profiel is nog veel kleiner.

Jammer genoeg hebben we hier niet het Amerikaanse profiel, daar is plaats voor échte dubbeldekkers: Afbeelding

Re: BENELUX

Geplaatst: 14 sep 2011, 14:11
door stefanic
AlexNL schreef:
rvdborgt schreef:
MaartendeJ schreef:Om verkeerde beeldvorming te voorkomen: M6 past niet langs de perrons. Of meer specifiek: onder de stationskap.
Ik vermoed dat M6 al zou stranden bij het viaduct ten westen van Roosendaal...

Groetjes,
Rian
Ik heb even gekeken met Google Earth, tussen Roosendaal en Essen zie ik 1 viaduct, namelijk dat van autosnelweg A58. Onder dit viaduct loopt eveneens het spoor in de richting Zeeland. Aangezien er een VIRM naar Zeeland onderdoor kan, denk ik dat een M6 van/naar Roosendaal ook wel zou moeten passen.
M6 hoogte: 4.7755m
Virm hoogte: 4,6700m
dus M6 is 10.55 cm hoger...
Ik denk dus dat we hier nog wel een extra reden hebben dat het niet kan, tenzij de Nederlanders de brug verhogen of het spoor verlagen... :wink:

Re: BENELUX

Geplaatst: 14 sep 2011, 17:09
door Shrek
hoe hoog is een M5?

Re: BENELUX

Geplaatst: 14 sep 2011, 18:21
door 260689
Shrek schreef:hoe hoog is een M5?
Geen idee, maar ik weet wel dat die deuren perfect boven de perronboord open kunnen gaan. Dus dat zal geen probleem zijn. Ik denk zelfs dat een M5 kleiner is dan een M6.

Re: BENELUX

Geplaatst: 15 sep 2011, 02:09
door Peche
260689 schreef:
Shrek schreef:hoe hoog is een M5?
Geen idee, maar ik weet wel dat die deuren perfect boven de perronboord open kunnen gaan. Dus dat zal geen probleem zijn. Ik denk zelfs dat een M5 kleiner is dan een M6.
Ze zijn inderdaad lager dan de M6'n maar hoeveel weet ik niet.
Ook mogen de M6 rijtuigen in ons land niet overal rijden.
Met de komst van de M6'n hebben ze op vele plaatsen de bovenleiding moeten verhogen...

Re: BENELUX

Geplaatst: 15 sep 2011, 08:26
door 260689
Peche schreef:
260689 schreef:
Shrek schreef:hoe hoog is een M5?
Geen idee, maar ik weet wel dat die deuren perfect boven de perronboord open kunnen gaan. Dus dat zal geen probleem zijn. Ik denk zelfs dat een M5 kleiner is dan een M6.
Ze zijn inderdaad lager dan de M6'n maar hoeveel weet ik niet.
Ook mogen de M6 rijtuigen in ons land niet overal rijden.
Met de komst van de M6'n hebben ze op vele plaatsen de bovenleiding moeten verhogen...
Het stukje Luik - Eupen bv,mag dus niet met M6 gereden worden, wel met M5. Het staat ook zo aangegeven met behulp van een bord waarop HKV M6 met een doorstrepende rode lijn loopt.

Re: BENELUX

Geplaatst: 25 sep 2011, 13:17
door MaartendeJ
OBB-stam is de komende twee weken niet inzetbaar. (geen idee waarom niet)

Vrijdag was er in trein 9205 vervanging gezocht in 4 eerste klas I6 rijtuigen (ICR-stam die die rijtuigen vrij maakt, gaat dan naar de 9216-9221-9252-9257), trein 9236(kerende trein van de 9205) reed tussen niet Amsterdam-Roosendaal (Materieel leeg terug naar Belgie).

Re: BENELUX

Geplaatst: 25 sep 2011, 14:40
door vasonline
MaartendeJ schreef:OBB-stam is de komende twee weken niet inzetbaar. (geen idee waarom niet)

Vrijdag was er in trein 9205 vervanging gezocht in 4 eerste klas I6 rijtuigen (ICR-stam die die rijtuigen vrij maakt, gaat dan naar de 9216-9221-9252-9257), trein 9236(kerende trein van de 9205) reed tussen niet Amsterdam-Roosendaal (Materieel leeg terug naar Belgie).
Zaterdag, BNL met Belgisch materiaal gezien rond 16u4? in Mechelen.