Pagina 43 van 87

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 15 nov 2015, 22:43
door Eimai
Ik vraag me vooral af wat ze eruit gaan halen om terug op hun gewicht te komen :-)

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 16 nov 2015, 09:42
door yannickvw
Shrek schreef:
yannickvw schreef: En met alle respect; minder stoelen, leren zetels, tafeltjes, compartimenten in de Desiros plaatsen maakt ze heus nog geen IC-materieel (zoals ze daar in Oostenrijk denken). Het blijven opgefokte trams. En sorry, lage vloeren gaan echt niet samen met deftig treinrijden voor langere afstand. Je blijft een tramgevoel hebben en een crappy, oncomfortabele wegligging.
Dat laatste is gewoon compleet niet waar. De Desiro's rijden net veel zachter dan breaks, sprinters, MS75,... Over de binneninrichting valt inderdaad te discussiëren, maar de rij-eigenschappen van de Desiro zijn zeer goed.
Moet gij toch wat meer nen Desiro nemen...ofwel hebben wij totaal verschillende zintuigen...

-keiharde ophanging
-irritant geluid van de draaistellen (klakklakklak) (ja ander materieel maakt ook lawaai, maar hier vind ik het echt irritant)
-zeker niet minder wiegen in wissels dan ander materieel
-nog meer slippen dan DMT, Break,...

het enigste wat nog gammeler rijdt dan een Desiro is een Sprinter.

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 16 nov 2015, 09:51
door overweg13
yannickvw schreef:
Shrek schreef:
yannickvw schreef: En met alle respect; minder stoelen, leren zetels, tafeltjes, compartimenten in de Desiros plaatsen maakt ze heus nog geen IC-materieel (zoals ze daar in Oostenrijk denken). Het blijven opgefokte trams. En sorry, lage vloeren gaan echt niet samen met deftig treinrijden voor langere afstand. Je blijft een tramgevoel hebben en een crappy, oncomfortabele wegligging.
Dat laatste is gewoon compleet niet waar. De Desiro's rijden net veel zachter dan breaks, sprinters, MS75,... Over de binneninrichting valt inderdaad te discussiëren, maar de rij-eigenschappen van de Desiro zijn zeer goed.
Moet gij toch wat meer nen Desiro nemen...ofwel hebben wij totaal verschillende zintuigen...

-keiharde ophanging
-irritant geluid van de draaistellen (klakklakklak) (ja ander materieel maakt ook lawaai, maar hier vind ik het echt irritant)
-zeker niet minder wiegen in wissels dan ander materieel
-nog meer slippen dan DMT, Break,...

het enigste wat nog gammeler rijdt dan een Desiro is een Sprinter.
En wij hebben duidelijk dezelfde zintuigen. Wat je schrijft, strookt volledig met mijn eigen ervaringen.

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 16 nov 2015, 09:59
door Steven
Die klak geluiden hoor je normaal enkel bij het remmen. Dan enkel nog bij slecht weer als er wat slip is. Dan komt de antislip tussen.

Harde ophanging? Klassiekjes, sprinters, 800, M4 hebben voor mij allemaal een slechtere ophanging. Let er ook op dat een deel van dat gevoel ook door de hardheid van de zetels bepaald is. Het feit dat ze meer slippen is ook omdat ze een groter vermogen overbrengen. Ze hebben het grootste vermogen van alle Belgische motorstellen. Je blijft verder wel rijden met ijzer op ijzer dus de kans op slip vergroot bij aanzet. Bij het remmen gaat altijd eerst de dynamische rem werken. Het is pas als de bestuurder een iets grotere remming vraagt dat er pneumatisch zal bijgeremd worden (hieromtrent verscheen er recent een interne nota ivm het herfstweer).
Het wiegen kn wissels kan je deels opvangen met de ophanging maar de staat van een wissel speelt zeker ook een rol. Ook al heb je de perfecte auto een slechte straat blijft een slechte straat dat is hetzelfde.

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 16 nov 2015, 10:16
door Shrek
yannickvw schreef: Moet gij toch wat meer nen Desiro nemen...ofwel hebben wij totaal verschillende zintuigen...

-keiharde ophanging
-irritant geluid van de draaistellen (klakklakklak) (ja ander materieel maakt ook lawaai, maar hier vind ik het echt irritant)
-zeker niet minder wiegen in wissels dan ander materieel
-nog meer slippen dan DMT, Break,...

het enigste wat nog gammeler rijdt dan een Desiro is een Sprinter.
Ik neem ze bijna dagelijks op Mechelen-Leuven. Op dat traject neem ik ook regelmatig sprinters en breaks. De Desiro is van al die treinen veruit het zachtst, de andere stellen geven veel meer gewiebel op de wissels en in de bochten. De Desiro benadert zelfs de zachtheid van de M4 die er vroeger reden.
De Desiros zijn ook opvallend stiller dan die andere motorstellen (behalve natuurlijk de middenbak van de breaks, die blijft het beste). Bij het afremmen slippen de Desiros naar mijn aanvoelen minder dan de andere stellen. Bij het optrekken hangt het gewoon af van de bestuurder, diegenen die er goed mee kunnen rijden hebben amper slip op een Desiro.
Alleen jammer natuurlijk dat de binneninkleding van de Desiros zo slecht is, anders waren het top-treinstellen.

Maar ik stel voor dat we hier terugkeren naar de MS75. Daarvan ziet de binneninrichting op het eerste zicht er toch beter uit :wink:

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 16 nov 2015, 10:53
door Steven
Lol bij sommige zit er zelfs geen binneninrichting in

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 22 dec 2015, 10:20
door Davy
10 minuten geleden kruiste ik t.h.v. Schaarbeek de gerenoveerde Varkensneus 843 gekoppeld aan een klassiekje, een cityrailtje. Zit deze nu in de gewone diensten of is dit een testrit?

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 22 dec 2015, 10:53
door LML
Dat zal een testrit zijn. De gemoderniseerde varkenssnuiten moeten een beetje afvallen. Ze wegen te zwaar... :)
Ze zouden ten vroegste in april 2016 terug op de sporen komen, toegankelijk voor de reizigers.

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 22 dec 2015, 12:45
door Terminus
Indien deze rit goed verloopt, zou de 843 in januari aan de slag kunnen.

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 31 dec 2015, 11:52
door Eimai
Het gaat blijkbaar plots snel inderdaad want vanaf 11 januari zou de vernieuwde beginnen rijden vanuit Turnhout.

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 02 jan 2016, 19:48
door The_Knitter
Ik heb recent diverse keren een AM75 zien rijden van/naar Nederland die erg opgepoetst waren. Graffiti verwijderd over de gehele lengte en aan beide zijdes, en wel met de nodige lakschade. Is dit meer toeval dat ik er 3 stellen zag, of is men ze eindelijk aan het poetsen?
Edit: één daarvan is de 835.

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 03 jan 2016, 16:20
door Eimai
'k denk dat dat toeval is :-)

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 03 jan 2016, 18:04
door The_Knitter
Vandaag ook een tweede gezien waar overduidelijk graffiti verwijderd was. Stel was de 814.

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 08 jan 2016, 00:02
door nahoj
843 komt zeer binnenkort in dienst.
De hier geposte geruchten over 50Hz-storingen en te hoog gewicht zijn indianenverhalen.
De toelating naar Nederland wordt aan gewerkt.

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 08 jan 2016, 00:29
door Bart
nahoj schreef:843 komt zeer binnenkort in dienst.
De hier geposte geruchten over 50Hz-storingen en te hoog gewicht zijn indianenverhalen.
De toelating naar Nederland wordt aan gewerkt.
Hoe zit het eigenlijk met nummer 2?
Is die ook in zijn eindfase van modernisatie? Of staat die nog half afgebroken zoals je nu rijtuigen van een MR 800 ziet staan in Gentbrugge?