NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Die elektrische installatie is het minste van mijn zorgen, de snoet is zalig, zolang dat die blijft rijden en ik een zitplaats heb ik geen problemen met die elektrische installatie die bloot ligt.
-
- Berichten: 1059
- Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Dezemorgen eentje zien rijden rond 10 uur, te Vilvoorde richting Schaarbeek, zijn ze daar met testen bezig?
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Misschien was het de Desiro die gisteren in de CW van Mechelen stond.TrainzDr3ver schreef:Dezemorgen eentje zien rijden rond 10 uur, te Vilvoorde richting Schaarbeek, zijn ze daar met testen bezig?
-
- Berichten: 1059
- Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Zou kunnen, heb nameijk alleen maar het achterste rijtuig gezien 

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
hallo iedereen,
De nmbs heeft bespaard op de desiro treinstellen door allerhande dingen.
Maar heeft iedereen al eens nagedacht wat andere themas al gekost hebben bij de NMBS en wat er nog volgt maaar op het comfort en op het uiterlijk van de trein gaan ze besparen . Belachelijk.
Zullen we de volgende voorbeelden nemen die duizendmaal meer kosten dan op de Desiro besparen.
Namelijk Station Antwerpen (budget boven de 400 miljoen euro) Station Luik (idem). Bij die 2 samen zit je ongeveer aan 1 miljard euro ocharme 2 stations. Daarbij komt nu het station van Bergen en Mechelen. Terug zo van die uitgaven die uit de bol zullen gaan. Enzoverder maar op het comfort en het uitzicht van de Desiro daar moet op bespaart worden , met wat zijn we bezig.
ik vind persoonlijk als een trein afgewerkt en mooi is en goed onderhouden is een meer waarde is voor de NMBS. Ten slotte zit je meer in de trein dan in het station ( behalve de blablabla
van vertragingen en zo).
Daar waar het meeste aandacht moet aan gegeven worden daar gaan ze op besparen.
De zijpanelen mogen er niet komen maar belachelijke uitgaven dat wel.
De desiros mogen er van mj zijn , het zijn nieuwe generaties treinen en we moeten ons aan de look en andere facetten een beetje wenden , door kleine exra ingrepen te doen worden dit misschien nog de mooiste treinen , we zullen zien
VG
Cocoken
De nmbs heeft bespaard op de desiro treinstellen door allerhande dingen.
Maar heeft iedereen al eens nagedacht wat andere themas al gekost hebben bij de NMBS en wat er nog volgt maaar op het comfort en op het uiterlijk van de trein gaan ze besparen . Belachelijk.

Zullen we de volgende voorbeelden nemen die duizendmaal meer kosten dan op de Desiro besparen.
Namelijk Station Antwerpen (budget boven de 400 miljoen euro) Station Luik (idem). Bij die 2 samen zit je ongeveer aan 1 miljard euro ocharme 2 stations. Daarbij komt nu het station van Bergen en Mechelen. Terug zo van die uitgaven die uit de bol zullen gaan. Enzoverder maar op het comfort en het uitzicht van de Desiro daar moet op bespaart worden , met wat zijn we bezig.

ik vind persoonlijk als een trein afgewerkt en mooi is en goed onderhouden is een meer waarde is voor de NMBS. Ten slotte zit je meer in de trein dan in het station ( behalve de blablabla

Daar waar het meeste aandacht moet aan gegeven worden daar gaan ze op besparen.
De zijpanelen mogen er niet komen maar belachelijke uitgaven dat wel.
De desiros mogen er van mj zijn , het zijn nieuwe generaties treinen en we moeten ons aan de look en andere facetten een beetje wenden , door kleine exra ingrepen te doen worden dit misschien nog de mooiste treinen , we zullen zien
VG
Cocoken
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Wie zegt dat ze op het uiterlijk besparen??? Die desiro ziet er gewoon zo uit. Doe eens de moeite om naar de transportafdeling op de site van Siemens te kijken. De klant (NMBS) kiest het interieur en de kleuren. Verder kiezen ze ook nog de lengte en het vermogen maar alles binnen de marge zoals Siemens het voorstelt. Net zoals je bij de keuze van een auto gebonden bent aan de voorstellen van merk x of y.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Het standaardpakket ziet er inderdaad zo uit... maar als je tegen Siemens zegt "Ik wil 305 Desiro's mét dakafwerking" dan gaat Siemens die wens echt wel inwilligen hoor. Daarvoor maken ze er toch net iets teveel wens op.
Kijk maar naar de SLT's bij NS: gebaseerd op een 'standaardproduct' (BR 425 van DB), maar is toch volledig aangepast aan de eisen en wensen van NS. Denk hierbij aan Jacobsdraaistellen, het gebrek aan een wc, de neus, de dakafwerking, tot aan de positie van de luchtinlaat aan toe*. De klant is koning en zeker bij zoiets als treinen heb je gewoon heel erg veel mogelijkheden om een standaardproduct aan te passen aan je wensen.
* Dat die positie zorgde dat vorige winter 67% van de SLT's stuk ging is daar een gevolg van. Bombardier en Siemens hadden nog gewaarschuwd maar NS luisterde niet.
Kijk maar naar de SLT's bij NS: gebaseerd op een 'standaardproduct' (BR 425 van DB), maar is toch volledig aangepast aan de eisen en wensen van NS. Denk hierbij aan Jacobsdraaistellen, het gebrek aan een wc, de neus, de dakafwerking, tot aan de positie van de luchtinlaat aan toe*. De klant is koning en zeker bij zoiets als treinen heb je gewoon heel erg veel mogelijkheden om een standaardproduct aan te passen aan je wensen.
* Dat die positie zorgde dat vorige winter 67% van de SLT's stuk ging is daar een gevolg van. Bombardier en Siemens hadden nog gewaarschuwd maar NS luisterde niet.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Natuurlijk zijn er altijd opties. Maar net als bij een auto zijn opties = extra kosten. Met de huidige manier van opstellen ga ik er ook van uit dat de koeling optimaal is. Als je dat gaat afsluiten veranderd de luchtstroom op het dak en bijgevolg ook de koeling.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Hallo,
En sterk gewijzigd standaardproduct hebben we hier ook al, het onding noemt reeks 18II
Groeten,
Joris De Mol
De Br 423 uit dezelfde familie heeft ook geen WC's. De NS heeft er overigens wel een mooie snoet op gezet, mét dakplatenAlexNL schreef:Kijk maar naar de SLT's bij NS: gebaseerd op een 'standaardproduct' (BR 425 van DB), maar is toch volledig aangepast aan de eisen en wensen van NS. Denk hierbij aan Jacobsdraaistellen, het gebrek aan een wc, de neus, de dakafwerking, tot aan de positie van de luchtinlaat aan toe*. De klant is koning en zeker bij zoiets als treinen heb je gewoon heel erg veel mogelijkheden om een standaardproduct aan te passen aan je wensen.

En sterk gewijzigd standaardproduct hebben we hier ook al, het onding noemt reeks 18II

Groeten,
Joris De Mol
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Hallo,
Groeten,
Joris De Mol
Proficiat! Een oerdegelijke klassiek voldoet perfect aan uw eisen!Stijn91 schreef:Die elektrische installatie is het minste van mijn zorgen, de snoet is zalig, zolang dat die blijft rijden en ik een zitplaats heb ik geen problemen met die elektrische installatie die bloot ligt.
Groeten,
Joris De Mol
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ik zit liever in een gemoderniseerd klassiekje dan in een bordeaux (vanwege het licht), als het donker weer is dan zie je echt niet veel in die bordeaux klassiekjes. Volgens Bfoto zijn er nog 290 of 292 klassiekjes in dienst, waarvan er 139 gemoderniseerd zijn. Dus als alle bordeaux klassiekjes weg zijn dan kan men die gemoderniseerde klassiekjes nog inzetten buiten de spitsuren of bij problemen met de Desiro. Lijkt me voldoende.Joris schreef:Hallo,Proficiat! Een oerdegelijke klassiek voldoet perfect aan uw eisen!Stijn91 schreef:Die elektrische installatie is het minste van mijn zorgen, de snoet is zalig, zolang dat die blijft rijden en ik een zitplaats heb ik geen problemen met die elektrische installatie die bloot ligt.
Groeten,
Joris De Mol
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Menig liefhebber houdt net niet van het felle licht in de vernieuwde klassiekjes. Zo zie je maar... 

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Nog zoiets waar mensen misschien gaan over klagen in de Desiro's, te fel licht.groentje schreef:Menig liefhebber houdt net niet van het felle licht in de vernieuwde klassiekjes. Zo zie je maar...
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Zelf kan ik tafeltje erg waarderen, dus ik zal ze missen. Zijn (klap)tafeltjes niet 1 van de dingen die het vaakst kapot of smerig zijn? En daarmee ook een kostenpost op lange termijn?
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Hangt ervan af, denk ik. Kijk naar de exemplaren in de i11 en MS96: daar heb ik zelden of nooit problemen mee.kika schreef:Zelf kan ik tafeltje erg waarderen, dus ik zal ze missen. Zijn (klap)tafeltjes niet 1 van de dingen die het vaakst kapot of smerig zijn? En daarmee ook een kostenpost op lange termijn?