Jammer toch dat er geen tweede leven gevonden kon worden voor deze stellen.
Eurostar
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Wat zou je er nog mee kunnen doen? Ze zijn peperduur in gebruik, smaller (en dus minder comfortabel) dan normale treinen en veel te lang om nuttig te zijn. Omsmelten tot nieuw staal om nieuwe treinen mee te bouwen is het beste waarvoor ze gebruikt kunnen worden

Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Inderdaad, ik zie ook wel in dat deze stellen veel te specifiek zijn. Maar toch is het jammer...Shrek schreef: ↑05 feb 2018, 22:10Wat zou je er nog mee kunnen doen? Ze zijn peperduur in gebruik, smaller (en dus minder comfortabel) dan normale treinen en veel te lang om nuttig te zijn. Omsmelten tot nieuw staal om nieuwe treinen mee te bouwen is het beste waarvoor ze gebruikt kunnen worden :wink:
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
En niet te vergeten, denk je echt dat Eurostar treinen zou verkopen die ineens goed zijn om door de kanaaltunnel te rijden? Zo dom zijn ze nu ook weer niet, om de concurrentie dat voordeel te geven. Er waren trouwens wel geïnteresseerde om deze stellen over te nemen. Namelijk ene Richard Branson... En dat is ineens de belangrijkste reden om ze onmiddellijk te verschroten.HLE18 schreef: ↑
05 feb 2018, 09:24
https://www.youtube.com/watch?v=T2B8WzmrZTkJammer toch dat er geen tweede leven gevonden kon worden voor deze stellen. Wat zou je er nog mee kunnen doen? Ze zijn peperduur in gebruik, smaller (en dus minder comfortabel) dan normale treinen en veel te lang om nuttig te zijn. Omsmelten tot nieuw staal om nieuwe treinen mee te bouwen is het beste waarvoor ze gebruikt kunnen worden
Inderdaad, ik zie ook wel in dat deze stellen veel te specifiek zijn. Maar toch is het jammer...
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Bedankt, interessante andere kijk op deze zaak.4303 schreef: ↑05 feb 2018, 22:36 En niet te vergeten, denk je echt dat Eurostar treinen zou verkopen die ineens goed zijn om door de kanaaltunnel te rijden? Zo dom zijn ze nu ook weer niet, om de concurrentie dat voordeel te geven. Er waren trouwens wel geïnteresseerde om deze stellen over te nemen. Namelijk ene Richard Branson... En dat is ineens de belangrijkste reden om ze onmiddellijk te verschroten.
De harde zakenwereld kortom...
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Hoe noemde de vorige CEO van Eurostar? Nicolas Petrovic.Portbou schreef: ↑05 feb 2018, 22:40Bedankt, interessante andere kijk op deze zaak.4303 schreef: ↑05 feb 2018, 22:36 En niet te vergeten, denk je echt dat Eurostar treinen zou verkopen die ineens goed zijn om door de kanaaltunnel te rijden? Zo dom zijn ze nu ook weer niet, om de concurrentie dat voordeel te geven. Er waren trouwens wel geïnteresseerde om deze stellen over te nemen. Namelijk ene Richard Branson... En dat is ineens de belangrijkste reden om ze onmiddellijk te verschroten.
De harde zakenwereld kortom...
Wat is de naam van nieuwe CEO van Siemens France? juist Nicolas petrovic.
Met welke treinen opereert Eurostar nu? Juist Siemens.
In het frans zeggen ze :Renvoyer l'assenceur....
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Weet iemand hoe het op dit moment zit met de omlopen van en naar Brussel Zuid? Rijden alle omlopen nu met Velaro e320 stellen of zijn er nog omlopen met de "oude" Eurostar stellen zoals de omlopen met een tussenstop in Ashford? Ik wil graag binnenkort weer richting L1 om een nieuwe fotoserie te maken met e320 stellen en hopelijk ook gereviseerde e300 stellen 

Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Die zitten in de ijskast.
Er is wel een onderzoek opgestart naar de mogelijkheden voor Londen - Bordeaux, Londen - Frankfurt en Londen - Genève:
http://www.railwaygazette.com/news/high ... ssion.html
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Het is ook gewoon een heel slecht idee om zo'n verbinding te verdelen tussen 2 operatoren. Ze moeten dan allebei de volledige kosten betalen om het te organiseren maar de opbrengsten moeten wel gedeeld worden. De gemiddelde bezetting van de treinen zou ook dalen, want beide operatoren willen natuurlijk de hele dag door diensten aanbieden.
Met andere woorden: DB zou hier amper geld aan kunnen verdienen. Ze hebben een veel hogere return on investment op nieuwe routes waar nog niemand op rijdt, dus logisch dat ze daarop inzetten en niet op bestaande routes met een stevige concurrent.
-
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 02 dec 2012, 21:27
- Locatie: Delfshaven
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Londen - Frankfurt. Wat zou de beste route zijn daarvoor, via Brussel en Keulen of via Charles de Gaulle?
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Je lijkt het als natuurfenomeen te beschouwen dat het aantal reizigers gelijk blijft als er extra treinen gaan rijden van een andere vervoerder. Tussen Wenen en Salzburg is echter het aantal reizigers gestegen, ook bij de ÖBB, toen de Westbahn daar ging rijden. Dat hoeft natuurlijk op een ander traject niet per se zo te zijn maar anderzijds zou het aanbieden van rechtstreekse verbindingen van/naar Duitsland zeker nieuwe reizigers trekken. In ieder geval heb je dus wel een onderbouwing nodig voor de aanname dat er amper nieuwe reizigers zouden komen.Shrek schreef: ↑01 mei 2018, 23:58Het is ook gewoon een heel slecht idee om zo'n verbinding te verdelen tussen 2 operatoren. Ze moeten dan allebei de volledige kosten betalen om het te organiseren maar de opbrengsten moeten wel gedeeld worden. De gemiddelde bezetting van de treinen zou ook dalen, want beide operatoren willen natuurlijk de hele dag door diensten aanbieden.
Groetjes,
Rian
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
U hebt voor 50 % gelijk, maar niet om die redenen. Een nieuwe operator op de korte kanaal route zou het aantal reizigers kunnen verhogen.Shrek schreef: ↑01 mei 2018, 23:58Het is ook gewoon een heel slecht idee om zo'n verbinding te verdelen tussen 2 operatoren. Ze moeten dan allebei de volledige kosten betalen om het te organiseren maar de opbrengsten moeten wel gedeeld worden. De gemiddelde bezetting van de treinen zou ook dalen, want beide operatoren willen natuurlijk de hele dag door diensten aanbieden.
Met andere woorden: DB zou hier amper geld aan kunnen verdienen. Ze hebben een veel hogere return on investment op nieuwe routes waar nog niemand op rijdt, dus logisch dat ze daarop inzetten en niet op bestaande routes met een stevige concurrent.
Maar het probleem is hier de tunnel en de reistijd. In de tunnel worden alle HST uit dezelfde richting gegroepeerd per batterij van 160 km/h.Wat wil zeggen dat binnen een slot van 10 15min alles erdoor moet aan 160 ,dus hun vertrek uit bv FBMZ zal (te) kort op elkaar liggen. Ofwel moet er ene beslissen om door de tunnel te rijden aan 140 en zijn strategische reistijd te zien verlengen. Om dit te begrijpen teken eens een espace graph voor 60km spoorlijn en teken treinen aan 140 en 160Km dan zal je het capaciteits verlies zien als je niet per batterij van 160 werkt.Dus geen conflicten aan uitgang en in doorrit (niet domestikeren).
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Sorry for posting in English. I've not seen a current set of diagrams but here is an extract of 373/e300 trains to/from Brussels from a set of diagrams posted on wnxxforum.co.uk that were valid until 28.04. All other trains to/from Brussels were booked e320 in these diagrams.Taurus schreef: ↑01 mei 2018, 22:46 Weet iemand hoe het op dit moment zit met de omlopen van en naar Brussel Zuid? Rijden alle omlopen nu met Velaro e320 stellen of zijn er nog omlopen met de "oude" Eurostar stellen zoals de omlopen met een tussenstop in Ashford? Ik wil graag binnenkort weer richting L1 om een nieuwe fotoserie te maken met e320 stellen en hopelijk ook gereviseerde e300 stellen![]()
Mon
373/2 - 9109 9014
Tue
373/2 - 9116 9141 9152
373/4 - 9163
Wed
373/2 - 9116 9141 9152
373/4 - 9163
Thu
373/2 - 9116 9141 9152
373/4 - 9163
Fri
373/3 - 9080 9021 9140 9157
Sat
373/3 - 9116 9141
373/4 - 9150
Sun
373/2 - 9145
373/3 - 9152
373/5 - 9132 9153 9056
Hope this helps.
Jon
Sorry voor het gebruik van Google Translate of deepl.com om van het Engels naar het Nederlands te vertalen.
Sorry for using Google Translate or deepl.com to translate from English to Dutch.
Sorry for using Google Translate or deepl.com to translate from English to Dutch.
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Frankfurt-Bxl is 3:08, Brussel-Londen is non-stop 1:55, Frankfurt-Gare de L'est 3:38, Gare du Nord-Londen 2:25. Dus via Brussel 5:03, via Parijs mag je meer dan 6 uur rekenen. ETCS-gelden voor Saarbrücken-Mannheim zijn elders uitgegeven, er zijn nog werken bezig op dat traject (voorziene einddatum eind 2019). En voor je het vraagt: de NBS (Neubaustrecke) tussen Frankfurt en Mannheim zal nog wel wat jaren duren (planning is er nog niet), dus via Strasbourg zal er ook niet veel veranderen: huidige theoretische rijtijden Frankfurt-Strasbourg-Paris CDG: 3:39. En als het niet klopt, toon me dan maar uw eigen bierviltjeTijgernoot schreef: ↑02 mei 2018, 19:45 Londen - Frankfurt. Wat zou de beste route zijn daarvoor, via Brussel en Keulen of via Charles de Gaulle?
