Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Geplaatst: 05 feb 2018, 22:03
Jammer toch dat er geen tweede leven gevonden kon worden voor deze stellen.
Jammer toch dat er geen tweede leven gevonden kon worden voor deze stellen.
Wat zou je er nog mee kunnen doen? Ze zijn peperduur in gebruik, smaller (en dus minder comfortabel) dan normale treinen en veel te lang om nuttig te zijn. Omsmelten tot nieuw staal om nieuwe treinen mee te bouwen is het beste waarvoor ze gebruikt kunnen worden
Inderdaad, ik zie ook wel in dat deze stellen veel te specifiek zijn. Maar toch is het jammer...Shrek schreef: ↑05 feb 2018, 22:10Wat zou je er nog mee kunnen doen? Ze zijn peperduur in gebruik, smaller (en dus minder comfortabel) dan normale treinen en veel te lang om nuttig te zijn. Omsmelten tot nieuw staal om nieuwe treinen mee te bouwen is het beste waarvoor ze gebruikt kunnen worden :wink:
En niet te vergeten, denk je echt dat Eurostar treinen zou verkopen die ineens goed zijn om door de kanaaltunnel te rijden? Zo dom zijn ze nu ook weer niet, om de concurrentie dat voordeel te geven. Er waren trouwens wel geïnteresseerde om deze stellen over te nemen. Namelijk ene Richard Branson... En dat is ineens de belangrijkste reden om ze onmiddellijk te verschroten.HLE18 schreef: ↑
05 feb 2018, 09:24
https://www.youtube.com/watch?v=T2B8WzmrZTkJammer toch dat er geen tweede leven gevonden kon worden voor deze stellen. Wat zou je er nog mee kunnen doen? Ze zijn peperduur in gebruik, smaller (en dus minder comfortabel) dan normale treinen en veel te lang om nuttig te zijn. Omsmelten tot nieuw staal om nieuwe treinen mee te bouwen is het beste waarvoor ze gebruikt kunnen worden
Inderdaad, ik zie ook wel in dat deze stellen veel te specifiek zijn. Maar toch is het jammer...
Bedankt, interessante andere kijk op deze zaak.4303 schreef: ↑05 feb 2018, 22:36 En niet te vergeten, denk je echt dat Eurostar treinen zou verkopen die ineens goed zijn om door de kanaaltunnel te rijden? Zo dom zijn ze nu ook weer niet, om de concurrentie dat voordeel te geven. Er waren trouwens wel geïnteresseerde om deze stellen over te nemen. Namelijk ene Richard Branson... En dat is ineens de belangrijkste reden om ze onmiddellijk te verschroten.
Hoe noemde de vorige CEO van Eurostar? Nicolas Petrovic.Portbou schreef: ↑05 feb 2018, 22:40Bedankt, interessante andere kijk op deze zaak.4303 schreef: ↑05 feb 2018, 22:36 En niet te vergeten, denk je echt dat Eurostar treinen zou verkopen die ineens goed zijn om door de kanaaltunnel te rijden? Zo dom zijn ze nu ook weer niet, om de concurrentie dat voordeel te geven. Er waren trouwens wel geïnteresseerde om deze stellen over te nemen. Namelijk ene Richard Branson... En dat is ineens de belangrijkste reden om ze onmiddellijk te verschroten.
De harde zakenwereld kortom...
Die zitten in de ijskast.
Het is ook gewoon een heel slecht idee om zo'n verbinding te verdelen tussen 2 operatoren. Ze moeten dan allebei de volledige kosten betalen om het te organiseren maar de opbrengsten moeten wel gedeeld worden. De gemiddelde bezetting van de treinen zou ook dalen, want beide operatoren willen natuurlijk de hele dag door diensten aanbieden.
Je lijkt het als natuurfenomeen te beschouwen dat het aantal reizigers gelijk blijft als er extra treinen gaan rijden van een andere vervoerder. Tussen Wenen en Salzburg is echter het aantal reizigers gestegen, ook bij de ÖBB, toen de Westbahn daar ging rijden. Dat hoeft natuurlijk op een ander traject niet per se zo te zijn maar anderzijds zou het aanbieden van rechtstreekse verbindingen van/naar Duitsland zeker nieuwe reizigers trekken. In ieder geval heb je dus wel een onderbouwing nodig voor de aanname dat er amper nieuwe reizigers zouden komen.Shrek schreef: ↑01 mei 2018, 23:58Het is ook gewoon een heel slecht idee om zo'n verbinding te verdelen tussen 2 operatoren. Ze moeten dan allebei de volledige kosten betalen om het te organiseren maar de opbrengsten moeten wel gedeeld worden. De gemiddelde bezetting van de treinen zou ook dalen, want beide operatoren willen natuurlijk de hele dag door diensten aanbieden.
U hebt voor 50 % gelijk, maar niet om die redenen. Een nieuwe operator op de korte kanaal route zou het aantal reizigers kunnen verhogen.Shrek schreef: ↑01 mei 2018, 23:58Het is ook gewoon een heel slecht idee om zo'n verbinding te verdelen tussen 2 operatoren. Ze moeten dan allebei de volledige kosten betalen om het te organiseren maar de opbrengsten moeten wel gedeeld worden. De gemiddelde bezetting van de treinen zou ook dalen, want beide operatoren willen natuurlijk de hele dag door diensten aanbieden.
Met andere woorden: DB zou hier amper geld aan kunnen verdienen. Ze hebben een veel hogere return on investment op nieuwe routes waar nog niemand op rijdt, dus logisch dat ze daarop inzetten en niet op bestaande routes met een stevige concurrent.
Sorry for posting in English. I've not seen a current set of diagrams but here is an extract of 373/e300 trains to/from Brussels from a set of diagrams posted on wnxxforum.co.uk that were valid until 28.04. All other trains to/from Brussels were booked e320 in these diagrams.Taurus schreef: ↑01 mei 2018, 22:46 Weet iemand hoe het op dit moment zit met de omlopen van en naar Brussel Zuid? Rijden alle omlopen nu met Velaro e320 stellen of zijn er nog omlopen met de "oude" Eurostar stellen zoals de omlopen met een tussenstop in Ashford? Ik wil graag binnenkort weer richting L1 om een nieuwe fotoserie te maken met e320 stellen en hopelijk ook gereviseerde e300 stellen![]()
Frankfurt-Bxl is 3:08, Brussel-Londen is non-stop 1:55, Frankfurt-Gare de L'est 3:38, Gare du Nord-Londen 2:25. Dus via Brussel 5:03, via Parijs mag je meer dan 6 uur rekenen. ETCS-gelden voor Saarbrücken-Mannheim zijn elders uitgegeven, er zijn nog werken bezig op dat traject (voorziene einddatum eind 2019). En voor je het vraagt: de NBS (Neubaustrecke) tussen Frankfurt en Mannheim zal nog wel wat jaren duren (planning is er nog niet), dus via Strasbourg zal er ook niet veel veranderen: huidige theoretische rijtijden Frankfurt-Strasbourg-Paris CDG: 3:39. En als het niet klopt, toon me dan maar uw eigen bierviltjeTijgernoot schreef: ↑02 mei 2018, 19:45 Londen - Frankfurt. Wat zou de beste route zijn daarvoor, via Brussel en Keulen of via Charles de Gaulle?