Pagina 44 van 56
					
				Re: Concentratie seinhuizen
				Geplaatst: 12 jan 2019, 14:03
				door stabilo
				Jan-Mark schreef:Het personeel was toch al vorig jaar naar B.19 FHS verhuisd?
*B.14 Hasselt 
 
			 
			
					
				Re: Concentratie seinhuizen
				Geplaatst: 12 jan 2019, 21:44
				door Jan-Mark
				Ohja, B.14 inderdaad, goed gezien 

  Moet nog wennen aan het feit dat Hasselt volledig EBP is  

 
			 
			
					
				Re: Concentratie seinhuizen
				Geplaatst: 15 jan 2019, 04:26
				door Asterix
				TreinfanNL schreef: ↑09 jan 2019, 15:12
Heeft iemand een overzichtje van alle seinhuizen/blokposten die nog dienst doen?
 
Ik wil nog wel eens een voorzet geven op basis van officiële gegevens van Infrabel maar ik heb geen idee of de informatie nog up-to-date is:
- B.3 Kortrijk
- B.4 Zeebrugge
- B.7 Brugge
- B.6 Gent-Sint-Pieters
- B.2 Denderleeuw (zou weldra naar B.6 verhuizen)
- B.19 Dendermonde (zou weldra naar B.6 verhuizen)
- S.II Vorst-Rijtuigen (zit al in gebouw B.1)
- B.1 Brussel-Zuid
- B.8 Brussel-Noord
- B.12 HSL bij TC
- B.5 Mechelen
- B.9 Antwerpen-Noord met 2 blokposten die telebediend kunnen worden (Blok 6)? 
- B.12 Antwerpen-Berchem
- B.6 Aarschot
- B.14 Hasselt
- B.44 Kinkempois (zou weldra worden samengevoegd met B.45)
- B.45 Luik-Guillemins
- B.29 Ottignies (wordt in het weekend van 1 en 2 februari samengevoegd met B.30 Namen)
- B.30 Namen
- B.74 Libramont (bestaat volgens mij al een tijd niet meer?)
- B.20 Charleroi-Sud
- B.11 La Louvière
- B.27 Bergen
 
			 
			
					
				Re: Concentratie seinhuizen
				Geplaatst: 15 jan 2019, 11:07
				door Jan-Mark
				B.6 Antwerpen-D.S. wordt niet telebediend.
			 
			
					
				Concentratie seinhuizen
				Geplaatst: 15 jan 2019, 12:48
				door dekooiker
				Weliswaar allen telebediend maar nog relaiszaal en lessenaars alsook okb in bedrijf:
- B.7.6 Testelt 
- B.8.6 Diest
- B.9.6 Schulen (destijds was de oude blokpost B.14)
- B.10.6 Heist-op-den-Berg (destijds B.16)
			 
			
					
				Re: Concentratie seinhuizen
				Geplaatst: 15 jan 2019, 20:15
				door Tim
				Nog aan te vullen:
B.13 Gent-Zeehaven
B.2 Tertre
			 
			
					
				Re: Concentratie seinhuizen
				Geplaatst: 15 jan 2019, 20:48
				door Jan-Mark
				B.13 FGZH bestaat eigenlijk alleen nog maar in de communicatie. De blok is al sedert een jaar of zoiets naar B.6 FGSP gegaan, al spreekt men tegenover TB’ers nog van “B.13” als men opneemt.
			 
			
					
				Re: Concentratie seinhuizen
				Geplaatst: 15 jan 2019, 20:56
				door Steven
				Zolang die 13 ook op de seinen vermeld staat moet je wel antwoorden met blok 13 anders gaat die treinbestuurder denken dat hij de verkeerde aan de lijn heeft.
			 
			
					
				Re: Concentratie seinhuizen
				Geplaatst: 15 jan 2019, 21:14
				door Jan-Mark
				Klopt ja, is bij FLV ook het geval - en B.53 Verviers ook vermoed ik - maar het is dus niet zo dat er nog een bemand B.13 staat in FGZH.
			 
			
					
				Re: Concentratie seinhuizen
				Geplaatst: 15 jan 2019, 21:30
				door Jonuy
				Seinhuis V te Oostende-Tractiewerkplaats
			 
			
					
				Re: Concentratie seinhuizen
				Geplaatst: 15 jan 2019, 21:34
				door Jan-Mark
				Die is toch al jaren dicht?
			 
			
					
				Re: Concentratie seinhuizen
				Geplaatst: 16 jan 2019, 10:35
				door Jonuy
				Jan-Mark schreef: ↑15 jan 2019, 21:34
Die is toch al jaren dicht?
 
Ze bedienen nog enkele seintjes vlak voor de atelier, de rest van de bundels worden door Blok 7 bediend
 
			 
			
					
				Re: Concentratie seinhuizen
				Geplaatst: 16 jan 2019, 13:26
				door Jan-Mark
				Ahh, dat wist ik niet. Is dat op EBP of nog met all-relais?
			 
			
					
				Re: Concentratie seinhuizen
				Geplaatst: 16 jan 2019, 16:13
				door Jonuy
				Ik denk All-relais, zeker geen EBP. Sommige wissels moeten nog manueel worden omgelegd.
			 
			
					
				Re: Concentratie seinhuizen
				Geplaatst: 16 jan 2019, 18:07
				door Horatio
				Seinhuis V te Oostende-tractiewerkplaats is geen van beide. Er gebeurt geen beveiliging op de ingestelde reiswegen door relais. De bediende kan sommige wissels elektrisch bedienen, en andere die in de nabijheid van de post liggen moeten (zoals reeds vermeld) zelfs met de hand omgelegd worden. Er is wel een simpel OKB om de stand van de elektrisch bediende wissels te zien. Het openen van een sein gebeurt simpelweg met een schakelaar, alsook het sluiten ervan moet door de bediende manueel gebeuren als hij visueel gezien heeft dat het konvooi gepasseerd is. Er is dus ook geen treindetectie.
Ik heb mij laten vertellen dat deze post gewoon een eigen fabricatie is van de mannen in de werkplaats in der tijd.
Het actiegebied van deze post betreft wel NMBS terrein, de sporen behoren dus niet tot het infrabel-net. Eveneens is de bedienaar van de post een NMBS-collega.