Pagina 45 van 124

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 23 sep 2009, 18:29
door Shrek
Ik vermoed dat er nog een rode streep zal bijgezet worden :wink:

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 23 sep 2009, 23:31
door Beesty
Shrek schreef:Ik vermoed dat er nog een rode streep zal bijgezet worden :wink:
Let's hope :)

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 24 sep 2009, 10:40
door davyickx
Zonet (10.40u) passeerde de 308 (vermoed ik, want heb het nummer niet kunnen zien) samen met nog een andere Break hier aan mijn venster, richting de bundels in Leuven-Noord. :D

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 24 sep 2009, 11:52
door Snaaip
Shrek schreef:Ik vermoed dat er nog een rode streep zal bijgezet worden :wink:
Ik hoop dat ze inzien dat het op niks trekt en het schone Memling kleur terug toepassen. Want zo ziet er wel heel kaal uit, ook al zouden ze (wellicht) een rode streep aanbrengen. Ik sluit me zeker aan dat de zwarte band zeker welkom is! En eventueel de neus mag ook wel wat meer kleur hebben. Zoals het geel omringen met een zwarte lijn. Of de lichte in zwart. :lol:

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 24 sep 2009, 16:32
door melle
Waarom altijd beginnen zeveren op een ontwerp dat net nieuw is?
Bija niemand van jullie heeft hem in het echt gezien, enkel nog maar op enkele onduidelijke foto's..

Mijn inziens kunnen we best nog even wachten met dingen af te breken.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 24 sep 2009, 23:54
door Hogersluys
Die foto's zijn zo onduidelijk niet. Ze geven een goed beeld hoe het zal zijn. De afwijzende reacties zijn eigenlijk niet meer dan normaal. Mensen en verandering gaan blijkbaar niet echt goed samen. Had dit forum 10 jaar geleden bestaan, toen 'nieuw' gerenoveerde tweetjes in dienst kwamen, ben ik er 100% zeker van dat vergelijkbare reacties de dienst zouden uitgemaakt hebben. Het is een kwestie van gewoonte denk ik, hoewel deze vernieuwde breaks toch wel erg kaal zijn, kaler dan treinen in vergelijkbare livrei.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 25 sep 2009, 06:42
door Adler
Ik denk dat het voor NMBS in de eerste plaats ook een kwestie is van tijd en geld.
Hoe meer strepen, driehoeken en andere ingewikkelde vormen, hoe langer het spuiten duurt en dus ook hoe duurder het is.
Ik begrijp trouwens nog steeds niet waarom NMBS al die renovaties steeds in eigen werkplaatsen wil laten uitvoeren.
Die CW's hebben nu al nauwelijks tijd om het bestaande materieel degelijk te onderhouden en krijgen dit extra werk er dan nog eens bovenop.
De meeste buitenlandse spoorwegmaatschappijen laten renovaties doen door externe gespecialiseerde bedrijven die dit veel vlugger en efficienter kunnen doen.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 25 sep 2009, 07:31
door HijDieHetWeet
veel vlugger => misschien
efficienter => twijfelachtig
duurder => absoluut

Denk maar niet dat een privé firma iets voor een vriendenprijsje zal doen voor de NMBS.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 25 sep 2009, 08:53
door Adler
HijDieHetWeet schreef: Denk maar niet dat een privé firma iets voor een vriendenprijsje zal doen voor de NMBS.
Dat heb ik niet beweerd.
Maar is het dan beter om dat allemaal zelf te willen doen en jaren langer te moeten wachten?
De NMBS krijgt trouwens voor die renovaties toelagen van de Staat.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 25 sep 2009, 09:36
door dentheo
HijDieHetWeet schreef:veel vlugger => misschien
efficienter => twijfelachtig
duurder => absoluut

Denk maar niet dat een privé firma iets voor een vriendenprijsje zal doen voor de NMBS.
Wanneer ge "de werkplaatsen" even vergelijkt met een "fabriek" van een producent....dan zijn uw bovenstaande pijltjes waardeloos;..

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 27 sep 2009, 18:15
door Duikbril AM86
Ik vrees dat de renovatie van de Breaks op een flop zal uitdraaien als ik het zo zie, de 1ste klas zal dan ook een flop zijn zoals
in de M5 rijtuigen waar je een vergrootglas nodig hebt voor het verschil te zien.

Al die moderniseringen die geprogrammeerd zijn en nog moeten gebeuren gaan blijkbaar op een teleurstelling uitdraaien, wegens
een tekort aan ambitie.

De persberichten zullen weer meer beloven dan men in de praktijk krijgt, steeds vergeten de ceo's te melden
hoe een bedrieglijke praktijken zich in 1ste klas voor doen...
Binnenkort is er enkel nog het prijsverschil voor de rest niets...

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 27 sep 2009, 23:14
door nahoj
Duikbril AM86 schreef:Ik vrees dat de renovatie van de Breaks op een flop zal uitdraaien als ik het zo zie, de 1ste klas zal dan ook een flop zijn zoals
in de M5 rijtuigen waar je een vergrootglas nodig hebt voor het verschil te zien.

Al die moderniseringen die geprogrammeerd zijn en nog moeten gebeuren gaan blijkbaar op een teleurstelling uitdraaien, wegens
een tekort aan ambitie.

De persberichten zullen weer meer beloven dan men in de praktijk krijgt, steeds vergeten de ceo's te melden
hoe een bedrieglijke praktijken zich in 1ste klas voor doen...
Binnenkort is er enkel nog het prijsverschil voor de rest niets...
Het belangrijkste verschil 1ste <-> 2de klas is volgens mij niet de extra beenruimte of zachtere zetels -- iedereen mag van mij comfortabel zitten en voor ritjes van 30min of een uurtje (=gemiddelde pendelaarsritjes) maakt dat ook niet zo veel uit -- maar het feit dat je gegarandeerd ongestoord door joelende scoutsverenigingen of ander geweld bv. een boek kan lezen of wat werk kan voorbereiden.
2de belangrijkste verschil is meer kans op zitplaats.

Laat het mij zo stellen: als het verschil vooral de zachtere zetel zou zijn zou ik mij geen bal aantrekken van waar ik opstap.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 28 sep 2009, 08:39
door melle
Nu even serieus, wie van jullie heeft er al in gezeten?

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 30 sep 2009, 22:16
door Robin
308 in de cw :)

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 01 okt 2009, 09:57
door yannickvw
Weet ge, op die 2 foto's al rijdend: de grijze band valt bovenaan niet zo goed op door de reflectie, maar ik denk van volledig opzij dat het nog meevalt.