Pagina 45 van 208
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 25 okt 2011, 21:40
door Dieselfreak
kika schreef:Zelf kan ik tafeltje erg waarderen, dus ik zal ze missen.
Bekijk
deze en
deze foto van de binnenkant van een Desiro eens. Je ziet daar wel degelijk kleine tafeltjes. Of vind je die enkel in de eerste klasse?
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 25 okt 2011, 21:41
door Stijn91
Dieselfreak schreef:kika schreef:Zelf kan ik tafeltje erg waarderen, dus ik zal ze missen.
Bekijk
deze en
deze foto van de binnenkant van een Desiro eens. Je ziet daar wel degelijk kleine tafeltjes. Of vind je die enkel in de eerste klasse?
Dit komt van 1e klasse.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 25 okt 2011, 21:43
door Dieselfreak
Stijn91 schreef:Dit komt van 1e klasse.
En je hebt die tafeltjes niet in 2de?
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 25 okt 2011, 21:47
door Stijn91
Dieselfreak schreef:Stijn91 schreef:Dit komt van 1e klasse.
En je hebt die tafeltjes niet in 2de?
Ik denk dat je alleen tafeltjes heb in 2e klasse bij een 2 + 2 opstelling.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 26 okt 2011, 02:39
door Shrek
Stijn91 schreef:Dieselfreak schreef:Stijn91 schreef:Dit komt van 1e klasse.
En je hebt die tafeltjes niet in 2de?
Ik denk dat je alleen tafeltjes heb in 2e klasse bij een 2 + 2 opstelling.
En zelfs die zijn miniem...
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 26 okt 2011, 07:16
door Stijn91
Shrek schreef:Stijn91 schreef:Dieselfreak schreef:
En je hebt die tafeltjes niet in 2de?
Ik denk dat je alleen tafeltjes heb in 2e klasse bij een 2 + 2 opstelling.
En zelfs die zijn miniem...
Dat is waar, maar in een stoptrein is dat niet echt nodig, moest dat niet aanwezig zijn in een IC trein waar je soms 1u tot 2u opzit dat zou erg zijn.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 26 okt 2011, 15:47
door groentje
Er zijn voldoende stoptreintrajecten die qua duur niet moeten onderdoen voor een reis per IC. Maar ik snap je wel.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 26 okt 2011, 16:01
door Steven
groentje schreef:Er zijn voldoende stoptreintrajecten die qua duur niet moeten onderdoen voor een reis per IC. Maar ik snap je wel.
De vraag is eerder hoe lang zit de gemiddelde pendelaar op zijn stoptrein. Als je een uur op een stoptrein zit dan heb je toch volgens mij een overstap naar een IC of IR overgeslagen.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 26 okt 2011, 16:41
door groentje
Als je van pakweg Beernem naar Londerzeel wil... Of van Hove naar Etterbeek.
Je zit vaak langer op een stoptrein dan je denkt. Net omdat die relatief trager is, leg je minder afstand af op dezelfde tijd.
Pas op, voor mij hoeft een stoptrein ook niet hetzelfde comfort als een IC te hebben, maar maak er aub geen bus op rails van.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 26 okt 2011, 16:45
door Steven
groentje schreef:Als je van pakweg Beernem naar Londerzeel wil... Of van Hove naar Etterbeek.
Je zit vaak langer op een stoptrein dan je denkt. Net omdat die relatief trager is, leg je minder afstand af op dezelfde tijd.
Pas op, voor mij hoeft een stoptrein ook niet hetzelfde comfort als een IC te hebben, maar maak er aub geen bus op rails van.
Je hebt mijn vraag verkeerd begrepen denk ik. Jij spreekt al van gecombineerde ritten. IK had het over de gemiddelde rittijd op 1 en dezelfde stoptrein.
zelfs als je de stoptrein over zijn bijna volledige lengte neemt zit je er geen uur op. de CR van Dendermonde naar Geraardsbergen is wel langer dan een uur onderweg maar speelt van Brussel over Halle naar Edingen eerder IR op dat stuk en dat soort zaken tel ik al niet mee als stoptrein traject (hopelijk veranderen ze dat ooit).
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 26 okt 2011, 17:14
door Stijn91
Ik heb net de foto's nog is herbekeken van de Desiro die in Schaarbeek stond en nu pas valt mij die brandblusser op. Komt die in elke Desiro.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 26 okt 2011, 17:16
door Steven
in elke trein is een brandblusser aanwezig hoor. Normaal staan die in de stuurpost.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 26 okt 2011, 18:10
door groentje
Steven schreef:groentje schreef:Als je van pakweg Beernem naar Londerzeel wil... Of van Hove naar Etterbeek.
Je zit vaak langer op een stoptrein dan je denkt. Net omdat die relatief trager is, leg je minder afstand af op dezelfde tijd.
Pas op, voor mij hoeft een stoptrein ook niet hetzelfde comfort als een IC te hebben, maar maak er aub geen bus op rails van.
Je hebt mijn vraag verkeerd begrepen denk ik. Jij spreekt al van gecombineerde ritten. IK had het over de gemiddelde rittijd op 1 en dezelfde stoptrein.
zelfs als je de stoptrein over zijn bijna volledige lengte neemt zit je er geen uur op. de CR van Dendermonde naar Geraardsbergen is wel langer dan een uur onderweg maar speelt van Brussel over Halle naar Edingen eerder IR op dat stuk en dat soort zaken tel ik al niet mee als stoptrein traject (hopelijk veranderen ze dat ooit).
Toch moet je net wel met overstappende reizigers rekening houden, er zijn er genoeg. In het geval van Beernem en Londerzeel gaat het trouwens wel over dezelfde trein, maar soit.
Al kan het beter, de Desiro is wat mij betreft goed genoeg voor een uur, desnoods zelfs iets meer, aan reistijd. Er zit een toilet in, je kan zitten, en hopelijk komen er toch nog wat betere windschermen in. Als zo'n trein overal gaat stoppen, dan dreigt het immers een tochtgat te worden, zonder interne wanden.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 26 okt 2011, 18:20
door Joris
Hallo,
groentje schreef:
Al kan het beter, de Desiro is wat mij betreft goed genoeg voor een uur, desnoods zelfs iets meer, aan reistijd. Er zit een toilet in, je kan zitten, en hopelijk komen er toch nog wat betere windschermen in. Als zo'n trein overal gaat stoppen, dan dreigt het immers een tochtgat te worden, zonder interne wanden.
De deuren gaan vrij snel dicht is het argument, dus alle warmte vliegt maar gedurende een korte tijd massaal naar buiten, terug even goed stoken, en het is weer warm. Binnenduren zijn nu eenmaal waarschijnlijk goedkoper dan extra verwarmen (op lange termijn), vandaar...
Trouwens, vanaf ik een half uur op een trein zit wens ik toch wel iets van komfort zoals de mogelijkheid om met een laptop te werken. Of dat nu een IC of een L is (trouwens wat is het verschil in Belgiƫ?). Ze zetten er tegenwoordig dan wel stekkers, een werkplek kan je vergeten.
Groeten,
Joris De Mol
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 26 okt 2011, 18:20
door Steven
die wanden zijn echt niet nodig, ik heb in verschillende gelijkaardige types van stadler al gezeten en als alles goed werkt merk je er niets van. Een goede klimatisatie, goed werkende deuren (met een sensor waardoor ze sluiten als niemand in de opening staat). Het zijn net versmalde openingen die toch maken. grotere openingen zorgen voor minder tochtgevoel. de lucht verplaatst zich dan over een bredere diameter.
Blaas lucht van een zelfde snelheid eens door een klein gaatje of door een grote opening en stel zelf vast hoe je dat aanvoelt.