Pagina 45 van 181
Re: BENELUX
Geplaatst: 12 dec 2011, 18:28
door Terminus
Vanaf 11 december zou er een tweede OBB-stam zijn intrede doen in de Beneluxdienst. Ik heb echter sterk de indruk dat dat voorlopig niet het geval is...
Re: BENELUX
Geplaatst: 12 dec 2011, 18:54
door dentheo
Vandaag was er blijkbaar weer een stel uitgevallen A-B en B-A beide geannuleerd.
Re: BENELUX
Geplaatst: 12 dec 2011, 18:59
door Joris
Hallo,
Terminus schreef:Vanaf 11 december zou er een tweede OBB-stam zijn intrede doen in de Beneluxdienst. Ik heb echter sterk de indruk dat dat voorlopig niet het geval is...
Er waren anders wel enkele Beneluxen afgeschaft vandaag...
Iemand een idee of die 2de stam of met ns logo's voorzien is?
Groeten,
Joris De Mol
Re: BENELUX
Geplaatst: 12 dec 2011, 19:00
door dentheo
Nu je dat zegt, ik heb precies een iets kortere trein gezien "zonder" stickers. Misschien was dat het tweede stel ?
Re: BENELUX
Geplaatst: 13 dec 2011, 09:06
door AlexNL
Zojuist een kortere Benelux gezien vanuit de Fyra van Schiphol naar Den Haag thv Nieuw-Vennep: 5 bakken ÖBB-rijtuigen. Volgens mij stonden er NS-logo's op, niet zeker.
Re: BENELUX
Geplaatst: 13 dec 2011, 09:46
door Dieselfreak
eagleheart schreef:jammer genoeg is het normaal gezien ergens volgend jaar gedaan met de benelux:-).
Hoe lang zeggen ze al dat de Benelux zal verdwijnen? 5 jaar? 10 jaar?

Re: BENELUX
Geplaatst: 13 dec 2011, 10:38
door AlexNL
De prognose die NS Hispeed op dit moment nog durft te geven is "in de tweede helft van (dienstregeling) 2012", dat is dus ergens tussen juni en december. Aangezien op de website van NS Hispeed bij 'reizen naar de Olympische Spelen' de Fyra inmiddels niet meer genoemd wordt (een paar maanden terug nog wel!) denk ik dat we tot september niets van verandering aan de Benelux hoeven te verwachten.
Re: BENELUX
Geplaatst: 13 dec 2011, 10:53
door kika
AlexNL schreef:De prognose die NS Hispeed op dit moment nog durft te geven is "in de tweede helft van (dienstregeling) 2012", dat is dus ergens tussen juni en december. Aangezien op de website van NS Hispeed bij 'reizen naar de Olympische Spelen' de Fyra inmiddels niet meer genoemd wordt (een paar maanden terug nog wel!) denk ik dat we tot september niets van verandering aan de Benelux hoeven te verwachten.
Ik bewonder uw geduld. Toevallig ook een idee of/wanneer ze een nieuwe prognose of update willen/kunnen geven? Zelf verwacht ik sowieso niets voor maart, maar jij hebt misschien een ander beeld?
Re: BENELUX
Geplaatst: 13 dec 2011, 11:10
door AlexNL
Ik ben niet direct betrokken bij NS Hispeed of de V250, ik moet het dus ook maar doen met de informatie die her en der kan vinden (denk aan: Twitter, somda.nl, Skyscrapercity, en mijn eigen observaties). De komende maanden verwacht ik geen nieuwe informatie te krijgen, NS Hispeed is erg voorzichtig met de informatie die ze uitgeven. In het verleden was men minder voorzichtig met het uitgeven van informatie, maar keer op keer kwam er uitstel.
In januari van dit jaar zei de topman van NS Hispeed "Als alles goed gaat, gaan we per december met de V250 rijden." Ik had toen al het gevoel dat die datum niet gehaald zou worden, ik weet niet waarom. Daarna werd het "overdracht voor de zomer, inzet in de dienstregeling vanaf september", daarna "overdracht medio september", "medio november/december", en nu wordt er gewoon niks meer gezegd.
Het enige dat we kunnen doen, is afwachten.
Re: BENELUX
Geplaatst: 13 dec 2011, 11:19
door kuba.g
In de Nederlandse politiek is er trouwens iets bewogen in de richting van het behoud van een intercityverbinding Roosendaal-Antwerpen :
http://www.christenunie.nl/k/nl/news/view/497311
Re: BENELUX
Geplaatst: 13 dec 2011, 11:43
door kika
kuba.g schreef:In de Nederlandse politiek is er trouwens iets bewogen
Nog geen muggenscheet bewogen. CU is een margepartij en Schultz heeft zoiets van 'Ja tof, vind ik ook. Maar dat zei ik al, dus er veranderd niets.' Helaas hetzelfde verhaal met andere Nederlandse grensoverschrijdende verbindingen (bvb. Heerlen-Aachen, Maastricht-Hasselt), het staat wel ingeschreven als 'goh zouden we leuk vinden,' maar komt toch echt
na die honderd andere dingen die ze belangrijker vinden.
Re: BENELUX
Geplaatst: 13 dec 2011, 12:03
door AlexNL
En daarna komt meestal het excuus "Het is een internationale verbinding, dus wij kunnen niets afdwingen en zijn overgeleverd aan de goodwill van de vervoerders."
Re: BENELUX
Geplaatst: 13 dec 2011, 18:49
door Steve
AlexNL schreef:Zojuist een kortere Benelux gezien vanuit de Fyra van Schiphol naar Den Haag thv Nieuw-Vennep: 5 bakken ÖBB-rijtuigen. Volgens mij stonden er NS-logo's op, niet zeker.
Arme reizigers. Zelfs met het gebruikelijke aantal rijtuigen (7-8?) zit die trein vaak al overvol...
Re: BENELUX
Geplaatst: 13 dec 2011, 19:22
door dentheo
Volgens mij is het grootste probleem dat "politiek en hun derivaten" onfeilbaar zijn.
Zij zijn dat natuurlijk niet, wie wel ?
Maar iets duidelijk afblazen en een andere oplossing zoeken ? Bijna nooit.
Laatst op TV nog een vooraanstaand politieker gezien, die volhield dat zij geen "plan B" hadden.. hij trok er een gezicht bij alsof dat een onzedig voorstel was, zoiets dat doen zij niet want zij zijn onfeilbaar.
Re: BENELUX
Geplaatst: 13 dec 2011, 19:50
door rvdborgt
kika schreef:kuba.g schreef:In de Nederlandse politiek is er trouwens iets bewogen
Nog geen muggenscheet bewogen. CU is een margepartij en Schultz heeft zoiets van 'Ja tof, vind ik ook. Maar dat zei ik al, dus er veranderd niets.' Helaas hetzelfde verhaal met andere Nederlandse grensoverschrijdende verbindingen (bvb. Heerlen-Aachen, Maastricht-Hasselt), het staat wel ingeschreven als 'goh zouden we leuk vinden,' maar komt toch echt
na die honderd andere dingen die ze belangrijker vinden.
De daar genoemde motie is weliswaar alleen door de CU ingediend, maar daarna door de Tweede Kamer wel unaniem aangenomen. De minister moet daar dus iets mee doen. We zullen zien - ze heeft waarschijnlijk nog wel wat tijd.
Groetjes,
Rian