Pagina 45 van 146
Re: ETCS in België.
Geplaatst: 26 mar 2014, 11:18
door Shrek
pietmol schreef:Shrek zou je (af en toe) eens een actueel overzicht van de lijnen die reeds ETCS hebben kunnen posten?

http://www.infrabel.be/sites/default/fi ... g_2015.pdf
Al het roze en groene is in dienst, samen met L3 en L4. Lichtblauw komt dit jaar nog in dienst, aangevuld met de nieuwe verbinding L25N/L26.
Het donkerblauwe is voor 2015, uitgezonderd L2. L2 is uitgesteld naar 2016.
Re: ETCS in België.
Geplaatst: 26 mar 2014, 11:22
door Steven
actuele lijst voor wat ik weet (shrek zal wel aanvullen waar nodig):
L3
L4
L25 (een klein stuk tussen Nekkerspoel en St. Kath. Waver)
L25N
L36
L36C
L36N
L139 (tussen Limal en Pecrot)
L165? (niet 100% zeker hoe de stand van zaken daar juist is)
L166? (niet 100% zeker hoe de stand van zaken daar juist is)
Re: ETCS in België.
Geplaatst: 26 mar 2014, 11:24
door Shrek
Steven schreef:actuele lijst voor wat ik weet (shrek zal wel aanvullen waar nodig):
L3
L4
L25 (een klein stuk tussen Nekkerspoel en St. Kath. Waver)
L25N
L36
L36C
L36N
L139 (tussen Limal en Pecrot)
L165? (niet 100% zeker hoe de stand van zaken daar juist is)
L166? (niet 100% zeker hoe de stand van zaken daar juist is)
dat en L53 Mechelen-Leuven en L27B Sint-Katelijne-Waver-Hofstade
Re: ETCS in België.
Geplaatst: 26 mar 2014, 11:42
door Steven
oeps hoe kon ik die vergeten.

ik zat met meer twijfels over L165/166 dat ik die andere twee uit men gedachten liet gaan.
Re: ETCS in België.
Geplaatst: 26 mar 2014, 12:42
door Stijn91
Tegen wanneer zal Brussel - Oostende of delen daarvan voorzien worden van ETCS?
Re: ETCS in België.
Geplaatst: 26 mar 2014, 12:51
door Shrek
Stijn91 schreef:Tegen wanneer zal Brussel - Oostende of delen daarvan voorzien worden van ETCS?
2017 hopen we, maar het contract geraakt maar niet ondertekend dus dat is nog niet helemaal zeker.
Re: ETCS in België.
Geplaatst: 26 mar 2014, 23:31
door Stijn91
Shrek schreef:Stijn91 schreef:Tegen wanneer zal Brussel - Oostende of delen daarvan voorzien worden van ETCS?
2017 hopen we, maar het contract geraakt maar niet ondertekend dus dat is nog niet helemaal zeker.
Wie moet dat contract dan ondertekenen, het is toch voor de veiligheid op het spoornet.
Re: ETCS in België.
Geplaatst: 27 mar 2014, 08:58
door Shrek
Stijn91 schreef:Shrek schreef:Stijn91 schreef:Tegen wanneer zal Brussel - Oostende of delen daarvan voorzien worden van ETCS?
2017 hopen we, maar het contract geraakt maar niet ondertekend dus dat is nog niet helemaal zeker.
Wie moet dat contract dan ondertekenen, het is toch voor de veiligheid op het spoornet.
De directie van Infrabel en de leverancier van het ETCS-materiaal moeten dat ondertekenen...
Re: ETCS in België.
Geplaatst: 27 mar 2014, 11:12
door dentheo
Zo maar vraagje:
Wat is de achtergrond van de prioriteiten voor die planning voor de bestaande lijnen , want er kan toch maar een bepaald pakket werk afgeleverd per jaar.
- zoveel mogelijk treinen beschermen
- conflictpunten afschermen
- zoveel mogelijk treinkilometers beschermen,
- complete verbindingen
- zoveel mogelijk passagiers beschermen
Re: ETCS in België.
Geplaatst: 27 mar 2014, 11:43
door Shrek
dentheo schreef:Zo maar vraagje:
Wat is de achtergrond van de prioriteiten voor die planning voor de bestaande lijnen , want er kan toch maar een bepaald pakket werk afgeleverd per jaar.
- zoveel mogelijk treinen beschermen
- conflictpunten afschermen
- zoveel mogelijk treinkilometers beschermen,
- complete verbindingen
- zoveel mogelijk passagiers beschermen
Dat waren de prioriteiten voor TBL1+, dat is maatwerk per sein waardoor je echt zo kan werken. ETCS werkt veel ruimer, per lijn of per zone zelfs.
De voornaamste punten in de planning zijn dan:
-Internationale corridors: De HST-assen en de goederenas Antwerpen-Milaan zijn prioritair ifv interoperabiliteit.
-De compatibiliteit met de andere seininstallaties. Gent en Brugge zijn bijvoorbeeld al voorzien van de nieuwste seincomputers waardoor ETCS2 gemakkelijk te implementeren is. Hasselt daarentegen moet nog wachten tot nieuwe seininstallaties in dienst komen.
-Capaciteitswinst: ETCS2 laat toe meer treinen per uur te laten rijden. De drukke spoorlijnen die nog geen ETCS hebben zullen daardoor eerder in de planning komen.
Re: ETCS in België.
Geplaatst: 27 mar 2014, 19:57
door Stijn91
Shrek schreef:Stijn91 schreef:Shrek schreef:
2017 hopen we, maar het contract geraakt maar niet ondertekend dus dat is nog niet helemaal zeker.
Wie moet dat contract dan ondertekenen, het is toch voor de veiligheid op het spoornet.
De directie van Infrabel en de leverancier van het ETCS-materiaal moeten dat ondertekenen...
Er zal wel een reden zijn waarom dat nog niet gedaan is.
Re: ETCS in België.
Geplaatst: 27 mar 2014, 22:52
door Shrek
Stijn91 schreef:Shrek schreef:Stijn91 schreef:
Wie moet dat contract dan ondertekenen, het is toch voor de veiligheid op het spoornet.
De directie van Infrabel en de leverancier van het ETCS-materiaal moeten dat ondertekenen...
Er zal wel een reden zijn waarom dat nog niet gedaan is.
Ja, de onderhandelingen lopen nog. Wij zijn geen nederlanders die de eerste de beste fyra kopen

Re: ETCS in België.
Geplaatst: 29 mar 2014, 01:55
door Horatio
Shrek schreef:Stijn91 schreef:Tegen wanneer zal Brussel - Oostende of delen daarvan voorzien worden van ETCS?
2017 hopen we, maar het contract geraakt maar niet ondertekend dus dat is nog niet helemaal zeker.
Ik kan fout zijn; maar volgens mij zal de installatie van ETCS dan toch plots zeer vlot moeten gaan wil men tegen 2023 het volledige net klaar hebben.
Re: ETCS in België.
Geplaatst: 30 mar 2014, 17:22
door Shrek
Horatio schreef:Ik kan fout zijn; maar volgens mij zal de installatie van ETCS dan toch plots zeer vlot moeten gaan wil men tegen 2023 het volledige net klaar hebben.
Klopt, in de jaren 2017-2019 zal het opeens een pak sneller gaan dan nu

Re: ETCS in België.
Geplaatst: 28 apr 2014, 13:57
door pietmol
Nederland:
ERTMS Level 2 biedt voldoende capaciteitswinst op drukke spoortrajecten
http://www.spoorpro.nl/materieel/2014/0 ... trajecten/