Pagina 46 van 156
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Geplaatst: 19 aug 2017, 10:23
door Steven
Het zijn dan ook maar rijtuigen, moesten het echte motorstellen of locs zijn is het al iets anders. Voor de stuurrijgen al dan niet met motoren verwacht ik wel ergens wat vertraging. Alles zal afhangen hoe die testen verlopennin combinatie met het bestaande materieel en met de infra.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Geplaatst: 20 aug 2017, 12:13
door rvdborgt
Steven schreef: ↑19 aug 2017, 10:23Het zijn dan ook maar rijtuigen, moesten het echte motorstellen of locs zijn is het al iets anders. Voor de stuurrijgen al dan niet met motoren verwacht ik wel ergens wat vertraging. Alles zal afhangen hoe die testen verlopennin combinatie met het bestaande materieel en met de infra.
Ze zouden ook naar Roosendaal moeten kunnen rijden volgens de NMBS maar aangezien ze bij mijn weten net zo hoog als M6 zijn, heb ik er mijn twijfels over dat dat ooit goed komt. Ben benieuwd naar die toelatingsritten als het zo ver is...
Groetjes,
Rian
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Geplaatst: 20 aug 2017, 12:26
door dentheo
Zijn de NMBS M6 eigenlijk hoger dan de Nederlandse VIRM ?
Ook heb ik nooit op een netplan een aanduiding gevonden van een kleiner vrij profiel tussen Rsd en Sloe dan tussen Rsd en Antw....
Rijtuigomvormers die 1800-1500V niet goed verteren lijkt mij wel mogelijk.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Geplaatst: 20 aug 2017, 12:33
door Steve
Het "zou" aan de perrons in Roosendaal liggen, volgens wat hier al meermaals als verklaring gegeven is. Het fijne erachter is me echter onduidelijk - zijn die perrons dan echt buiten de normen en zijn er geen plannen om die aan te passen, veeleer dan een hele materieelreeks bij wijze van spreken speciaal daaraan aan te passen?
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Geplaatst: 20 aug 2017, 12:34
door dentheo
Perrons zijn volgens mij twee jaar geleden al aangepast ttz het spoor centimeter of tien hoger onderstopt.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Geplaatst: 20 aug 2017, 13:00
door rvdborgt
dentheo schreef: ↑20 aug 2017, 12:26Zijn de NMBS M6 eigenlijk hoger dan de Nederlandse VIRM ?
Ja, M6 is hoger dan het omgrenzingsprofiel in Nederland. Toelating is dan alleen mogelijk als het baanvak wordt nagekeken en de afstanden toch ruim genoeg zijn.
dentheo schreef: ↑20 aug 2017, 12:26Rijtuigomvormers die 1800-1500V niet goed verteren lijkt mij wel mogelijk.
Niet als M7 is besteld om onder 1500 V te kunnen rijden.
Groetjes,
Rian
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Geplaatst: 20 aug 2017, 23:14
door profke
rvdborgt schreef:Niet als M7 is besteld om onder 1500 V te kunnen rijden.
zoals de desiro?
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Geplaatst: 20 aug 2017, 23:16
door dentheo
rvdborgt schreef: ↑20 aug 2017, 13:00zijn.
dentheo schreef: ↑20 aug 2017, 12:26Rijtuigomvormers die 1800-1500V niet goed verteren lijkt mij wel mogelijk.
Niet als M7 is besteld om onder 1500 V te kunnen rijden.
Rian
Alhoewel ze dan niet meer "identiek " en uitwisselbaar zijn met de bestaande "bakken" wat volgens mij een eis was.
Maar ok, er zullen nog wel afwijkingen zijn.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Geplaatst: 20 aug 2017, 23:46
door rvdborgt
profke schreef: ↑20 aug 2017, 23:14rvdborgt schreef:Niet als M7 is besteld om onder 1500 V te kunnen rijden.
zoals de desiro?
De Desiro is niet besteld om te kunnen rijden onder 1500 V. Ik vermoed dat die zichzelf uitschakelt onder te lage spanning, net zoals MS96.
Groetjes,
Rian
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Geplaatst: 21 aug 2017, 21:45
door profke
heb ik me dan vergist, en zijn het de HLE18 trekkers?
er was recentlijk toch daar iets over...
Even zoeken....
ik was dus in de mening dat OFWEL de desiro OFWEL de HLE18 besteld waren voor "inclusief compatibiliteit nederland", maar vind vreemd genoeg geen referenties..
Voor Desiro vond ik
HIER dat deze niet besteld werd, en
HIER dat het ook niet (kan) werken.
Voor HLE18 vind ik geen van beiden...
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Geplaatst: 21 aug 2017, 22:31
door Shrek
rvdborgt schreef: ↑20 aug 2017, 13:00
dentheo schreef: ↑20 aug 2017, 12:26Zijn de NMBS M6 eigenlijk hoger dan de Nederlandse VIRM ?
Ja, M6 is hoger dan het omgrenzingsprofiel in Nederland. Toelating is dan alleen mogelijk als het baanvak wordt nagekeken en de afstanden toch ruim genoeg zijn.
dentheo schreef: ↑20 aug 2017, 12:26Rijtuigomvormers die 1800-1500V niet goed verteren lijkt mij wel mogelijk.
Niet als M7 is besteld om onder 1500 V te kunnen rijden.
Groetjes,
Rian
De M7 rijtuigen zullen zeker onder 1500v kunnen werken, maar dan wel 1500v wisselstroom welteverstaan. Voor 1500v gelijkstroom zou het mij sterk verbazen moest de NMBS daar zoveel geld in steken. Zeker nu er vanuit ProRail signalen komen dat ze de 1500v zelf willen verlaten.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Geplaatst: 21 aug 2017, 22:34
door Shrek
profke schreef: ↑21 aug 2017, 21:45
Voor HLE18 vind ik geen van beiden...
HLE 18 zou inderdaad naar Maastricht of Roosendaal moeten kunnen geraken, maar er is volgens mij nog niets gehomologeerd of nog maar getest. Luxemburg en Aken hebben prioriteit op Roosendaal of Maastricht. (en daar hebben ze volgens mij groot gelijk in)
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Geplaatst: 21 aug 2017, 23:00
door dentheo
Shrek schreef: ↑21 aug 2017, 22:31
De M7 rijtuigen zullen zeker onder 1500v kunnen werken, maar dan wel 1500v wisselstroom welteverstaan.
Zijn er landen die daarop rijden ??
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Geplaatst: 21 aug 2017, 23:35
door rvdborgt
dentheo schreef: ↑21 aug 2017, 23:00Shrek schreef: ↑21 aug 2017, 22:31De M7 rijtuigen zullen zeker onder 1500v kunnen werken, maar dan wel 1500v wisselstroom welteverstaan.
Zijn er landen die daarop rijden ??
Niet dat ik weet. En als ze er al zijn, dan niet relevant voor de inzet van NMBS-materieel.
Groetjes,
Rian
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Geplaatst: 21 aug 2017, 23:36
door rvdborgt
Shrek schreef: ↑21 aug 2017, 22:31rvdborgt schreef: ↑20 aug 2017, 13:00dentheo schreef: ↑20 aug 2017, 12:26Rijtuigomvormers die 1800-1500V niet goed verteren lijkt mij wel mogelijk.
Niet als M7 is besteld om onder 1500 V te kunnen rijden.
De M7 rijtuigen zullen zeker onder 1500v kunnen werken, maar dan wel 1500v wisselstroom welteverstaan. Voor 1500v gelijkstroom zou het mij sterk verbazen moest de NMBS daar zoveel geld in steken. Zeker nu er vanuit ProRail signalen komen dat ze de 1500v zelf willen verlaten.
Zowel NMBS als NS hebben al gesteld dat M7 naar Roosendaal zou moeten gaan rijden. Ik vind er van de NMBS helaas niets over terug; hun persberichten vermelden het niet.
Groetjes,
Rian