Stations raden met een beeld van de stationshal/de perrons
Re: Stations raden met een beeld van de stationshal/de perro
Gouvy, nieuwe terminal voor de houtproducent uit Bullingen?
Mag ik een tip? Bressoux is het ook niet, en mijn kennis van dat soort terreinen is nogal beperkt.
Het is een plek waar soms mensen opstappen op de trein, maar niet op regelmatige basis.
Ik dacht eigenlijk aan Leopoldsburg. Laadkaaien voor militaire transporten.
spoorwegrealist
Laadkaai van Leopoldsburg is het zeker niet.stefanic schreef:Ik dacht eigenlijk aan Leopoldsburg. Laadkaaien voor militaire transporten.
-
Stefanic zet me samen met de opmerking van Bibke op het goede (en tegelijk ook doodlopende!) spoor.
Mij was al opgevallen dat er relief in het omgevende terrein zit. Je ziet verderop de kruinen van de bomen lager worden en veel verder weer een bult in het landschap.
De aarddraad tussen de lantaanpalen doet denken aan een maatregel tegen blikseminslag. Munitie-overslag?
Het beton doet mij vermoeden dat het degelijk moest zijn. Meer werk dan asfalt, maar dan héb je ook wat. Militair gebruik?
Waar heb je een militair complex in zo'n gebied? > De militaire basis van Bertrix/Jehonville!
Even kijken op Google Earth en je ziet daar inderdaad zo'n laadkaai in de bossen liggen. Nee, die laadkaai! Gelegen langs de Rue de la Haie, bijna pal ten noorden van Bertrix, 1 kilometer ten zuidoosten van de landingsbaan.
Meer informatie en een zelfs kaartje op
http://www.forgottenairfields.com/belgi ... -s241.html
Mij was al opgevallen dat er relief in het omgevende terrein zit. Je ziet verderop de kruinen van de bomen lager worden en veel verder weer een bult in het landschap.
De aarddraad tussen de lantaanpalen doet denken aan een maatregel tegen blikseminslag. Munitie-overslag?
Het beton doet mij vermoeden dat het degelijk moest zijn. Meer werk dan asfalt, maar dan héb je ook wat. Militair gebruik?
Waar heb je een militair complex in zo'n gebied? > De militaire basis van Bertrix/Jehonville!
Even kijken op Google Earth en je ziet daar inderdaad zo'n laadkaai in de bossen liggen. Nee, die laadkaai! Gelegen langs de Rue de la Haie, bijna pal ten noorden van Bertrix, 1 kilometer ten zuidoosten van de landingsbaan.
Meer informatie en een zelfs kaartje op
http://www.forgottenairfields.com/belgi ... -s241.html
Scherp, Bordensteker. Ik heb trouwens van de gelegenheid gebruikgemaakt om het spoortraject op Google Maps door te trekken tot aan de hoofdlijn - om een of andere reden zijn de sporen mooi uitgetekend rond de laadkaai, maar de verbinding met de hoofdlijn ontbreekt.
helemaal juist, dit is het militaire station van bertrix. het wordt amper gebruikt, maar infrabel is verplicht dit open te houden om strategische redenen. immers, als er ooit oorlog uitbreekt wordt dit een van de belangrijkste vliegvelden van belgië...
bordensteker mag verdergaan met een opgave
Bovendien werd ongeveer 10 jaar geleden HET munitiedepot van Defensie.Shrek schreef:helemaal juist, dit is het militaire station van bertrix. het wordt amper gebruikt, maar infrabel is verplicht dit open te houden om strategische redenen. immers, als er ooit oorlog uitbreekt wordt dit een van de belangrijkste vliegvelden van belgië...
-
Als je daar naar het noordoosten start en je komt niet los van de grond, dan ... vlieg je tóch de lucht in!
Nieuwe opgave:
Nieuwe opgave:
Hoi,
Ik gok op Luchtbal.
Lukas
Ik gok op Luchtbal.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Vlakbij, Bordenstekers 'noord' was al een grote hint. Antwerpen Noord Perron. Anderen kunnen vast nog mooie verhalen over de historiek of de naam en ontwikkeling vertellen.
-
Dat is goed! Antwerpen Noord staat er op het blauwe bord, en daar overheen is een wit bord "Perron CHW" aangebracht, en verder is er dan nog een Bekendmaking aangeplakt over het gedeelte waar het woord "Antwerpen" begon.kika schreef:Vlakbij, Bordenstekers 'noord' was al een grote hint. Antwerpen Noord Perron. Anderen kunnen vast nog mooie verhalen over de historiek of de naam en ontwikkeling vertellen.
OT: Ik ben blij dat ik überhaupt nog kans zie om te reageren, want mijn optische draadgebonden computermuis is kennelijk naar de filistijnen. Ik kan blijkbaar met de Tab toets nog van knop naar knop springen en dan tekst ingeven, maar zonder muis is het computeren niet eenvoudig. Reken even niet meer op mij! Ik heb hier geen reservemuis bij de hand.
CHW is overigens de aanduiding van de wagenwerkplaats op Antwerpen Noord.
W staat voor werkplaats en CH voor chariot?
Tenzij we de regels versoepelen en ook stations toelaten van ver buiten de Belgische grenzen zal ik mijn beurt moeten overslaan aan de eerstvolgende passant.
Tenzij we de regels versoepelen en ook stations toelaten van ver buiten de Belgische grenzen zal ik mijn beurt moeten overslaan aan de eerstvolgende passant.