Pagina 47 van 61

Re: Klassieke trein België-Parijs

Geplaatst: 02 dec 2024, 18:46
door HLE18
FLV-FGSP schreef: 02 dec 2024, 15:04 - Tickets krijgen een prijs van 10 - 59 euro, ver onder die van de rode Eurostar dus.
Eurostar tickets zijn er toch vanaf 29 euro dus zoveel extra is dat niet wel een pak sneller en veel meer treinen per dag als er eens ene uitvalt is dat geen ramp.
Beperking op bagage, geen catering, geen tussenstops, slechts enkele per dag, geen FIP/Interrail zie persoonlijk niet veel nut van deze trein.

Re: OUIGO Brussel - Parijs

Geplaatst: 02 dec 2024, 19:05
door rvdborgt
dovaere schreef: 02 dec 2024, 18:37
ovspotter_be schreef: 02 dec 2024, 15:21 Als ik dit zo lees lijkt het toch alsof vooral SNCF hun zin heeft gekregen: de merknaam "OuiGo", verplichte zitplaatsreservatie, beperking op bagage of anders een verplichte toeslag, ...
Bij de reisplanner op bahn.de staat als commerciële vervoerder ook enkel "SNCF".
Dat zegt niet zo veel. Bij wel meer treinen ontbreekt daar een vervoerder. Ik ben benieuwd wat er op de tickets zal staan.

Re: Klassieke trein België-Parijs

Geplaatst: 02 dec 2024, 20:02
door groentje
Die tickets aan 29 euro bestaan, inderdaad, maar is maar een klein segment van de verkochte tickets, en op sommige treinen worden er gewoon geen van verkocht, vooral op piekmomenten. En een rittijd van 3 uur lijkt me nog steeds erg aantrekkelijk voor wie niet al te gehaast is, het is alvast een pak sneller dan de doorsnee rit met klassieke treinen met overstappen in Doornik, Rijsel en Amiens...

Re: Klassieke trein België-Parijs

Geplaatst: 02 dec 2024, 21:22
door edelweiss
Geen interrail of indien wèl mogelijk weer zo’n verplichte dure reservering. Ik krijg de indruk dat de SNCF een hekel aan “interrailers” heeft. Dan maar weer met de auto rondreizen in Frankrijk!

Re: Klassieke trein België-Parijs

Geplaatst: 02 dec 2024, 21:51
door ovspotter_be
Interrail brengt waarschijnlijk geen of te weinig geld op voor SNCF.

Re: Klassieke trein België-Parijs

Geplaatst: 02 dec 2024, 21:59
door rvdborgt
ovspotter_be schreef: 02 dec 2024, 21:51 Interrail brengt waarschijnlijk geen of te weinig geld op voor SNCF.
SNCF ziet pashouders en internationale reizigers als melkkoeien. Pashouders die internationaal reizen dus dubbel.

Re: Klassieke trein België-Parijs

Geplaatst: 03 dec 2024, 07:43
door K V B
Volgens de dienstregeling doen die OTC treinen er op Parijs - Aulnoye even lang over als the TER Krono treinen, die in Compiegne and St. Quentin stoppen.

Door er een afzonderlijke treincategorie van te maken, en die stops weg te laten mist men hier een kans om de bediening van die hele streek te verbeteren. En dat is jammer. Juist voor dergelijke klassieke treinen is beter om die in het binnenlandse aanbod te integreren.

Re: Klassieke trein België-Parijs

Geplaatst: 03 dec 2024, 09:07
door desperado
Van iemand bij SNCF.

Weekenden: 11/12 18/19 maart 1/2 8/9 Jeumont is het grenspunt in plaats van Quévy.

Weekenden 24/25 mei en 14/15 en 21/22 juni, de treinen worden omgeleid via "de NIFT" - Busigny vermijder -Lourches -Somain- Douai vermijder Longueau.

Enkele andere data Longueil -Verberie zijn ook beschikbaar.

Re: OUIGO Brussel - Parijs

Geplaatst: 03 dec 2024, 10:24
door jpvdveer
En natuurlijk is de link van de NMBS-site alweer weggehaald. Ik heb het vaker gezegd: amateurisme. Neem een beslissing, zet de pagina online en laat hem dan staan. Of zet niets online als de zaken nog niet definitief zijn.

Re: Klassieke trein België-Parijs

Geplaatst: 03 dec 2024, 10:48
door rvdborgt
desperado schreef: 03 dec 2024, 09:07 Weekenden: 11/12 18/19 maart 1/2 8/9 Jeumont is het grenspunt in plaats van Quévy.

Weekenden 24/25 mei en 14/15 en 21/22 juni, de treinen worden omgeleid via "de NIFT" - Busigny vermijder -Lourches -Somain- Douai vermijder Longueau.

Enkele andere data Longueil -Verberie zijn ook beschikbaar.
Bedankt voor deze informatie. Begrijp ik het goed dat bovenstaande ritten allemaal via de goederenlijn van Longueil-Sainte-Marie naar Ormoy-Villers gaan en dat er nog meer data zijn waarop dat gaat gebeuren? Laat maar weten op welke andere data dat is.

Re: Klassieke trein België-Parijs

Geplaatst: 03 dec 2024, 13:17
door FLV-FGSP
ovspotter_be schreef: 25 nov 2024, 16:33 (Informatie afkomstig vanuit Facebook-bericht)
De informatie en dienstregelingen van de nieuwe EuroCity tussen Brussel en Parijs zou op 3 december verschijnen.
Ik vernam zojuist dat de lancering is uitgesteld tot 5 december.

Re: Klassieke trein België-Parijs

Geplaatst: 03 dec 2024, 13:47
door ovspotter_be
Volgens mij wilt men gewoon dat dit een flop wordt als men de lancering steeds maar blijft uitstellen...

Re: Klassieke trein België-Parijs

Geplaatst: 03 dec 2024, 18:05
door HLE18
K V B schreef: 03 dec 2024, 07:43 Volgens de dienstregeling doen die OTC treinen er op Parijs - Aulnoye even lang over als the TER Krono treinen, die in Compiegne and St. Quentin stoppen.

Door er een afzonderlijke treincategorie van te maken, en die stops weg te laten mist men hier een kans om de bediening van die hele streek te verbeteren. En dat is jammer. Juist voor dergelijke klassieke treinen is beter om die in het binnenlandse aanbod te integreren.
Inderdaad, een echte Eurocity zoals je dat in Duitsland/Zwitserland/Oostenrijk/Polen enz.. hebt maar dat kan hier weer niet precies :cry: .

Re: OUIGO Brussel - Parijs

Geplaatst: 04 dec 2024, 14:32
door dovaere
Wat een zootje lijkt de integratie van het ticketsysteem van OUIGO en van de SNCF.

We wisten al dat SNCF door haar verouderd ticketsysteem sinds afgelopen zomer geen enkel internationaal ticket meer kan verkopen, behalve haar eigen treinen.

Langs de andere kant blijken Ouigo-tickets dan weer niet gekocht te kunnen worden (ook niet online) bij Deutsche Bahn, NS en NMBS. (Ik nam het voorbeeld van een Ouigo Train Classique Brussel - Le Mans en een Ouigo naar Nantes).
Deutsche Bahn is dan nog zo vriendelijk de Ouigo te tonen zonder prijsinformatie. De NMBS verwijgt het bestaan van deze trein dan echter helemaal (op https://www.b-europe.com/NL/Kopen/Treintickets), wat ook niet OK is qua volledige en neutrale informatie naar de klant.

In die drie systemen kun je echter wel tickets kopen van de andere SNCF-treinen (TGV Inoui en TER).
Waarom doet de SNCF dan zo moeilijk met Ouigo als dat systeem wel werkt voor haar andere treinen?

Blijkbaar hebben NMBS en SNCF nu wel een systeem werkend gekregen zodat je bij de NMBS Ouigo-tickets Brussel-Parijs kunt bestellen, die dan per e-mail geleverd worden door het verkoopssysteem van Ouigo. Maar het werkt blijkbaar niet voor alle soorten tickets [(huisdiertickets), die kun je enkel bij Ouigo toevoegen, waarna je dossier bij NMBS niet meer gewijzigd kan worden.]

En SNCF en de andere spoorvervoerders dan maar beweren dat ze echt naar een algemeen Europees systeem aan het werken zijn voor treintickets, en dat Europese regels echt niet nodig zijn, want ze gaan het wel spontaan doen :shock: ...

Re: OUIGO Brussel - Parijs

Geplaatst: 04 dec 2024, 14:39
door rvdborgt
dovaere schreef: 04 dec 2024, 14:32 Langs de andere kant blijken Ouigo-tickets dan weer niet gekocht te kunnen worden (ook niet online) bij Deutsche Bahn, NS en NMBS. (Ik nam het voorbeeld van een Ouigo Train Classique Brussel - Le Mans).
Deutsche Bahn is dan nog zo vriendelijk de Ouigo te tonen zonder prijsinformatie. De NMBS verwijgt het bestaan van deze trein dan echter helemaal (op https://www.b-europe.com/NL/Kopen/Treintickets), wat ook niet goed is qua neutrale informatie naar de klant.
De NMBS laat al heel lang alleen maar verbindingen zien waarvoor ze een ticket kunnen verkopen, ook al hebben ze de dienstregeling.
dovaere schreef: 04 dec 2024, 14:32 In die drie systemen kun je echter wel tickets kopen van de andere SNCF-treinen (TGV Inoui en TER).
Waarom doet de SNCF dan zo moeilijk met Ouigo als dat systeem wel werkt voor haar andere treinen?
Omdat ze SNCF zijn.
dovaere schreef: 04 dec 2024, 14:32 Blijkbaar hebben NMBS en SNCF nu wel een systeem werkend gekregen zodat je bij de NMBS Ouigo-tickets Brussel-Parijs kunt bestellen, die dan per e-mail geleverd worden door het verkoopssysteem van Ouigo. Maar het werkt blijkbaar niet voor alle soorten tickets, dan kun je enkel terecht bij SNCF.

En SNCF en de andere spoorvervoerders dan maar beweren dat ze echt naar een uniek Europees systeem aan het werken zijn voor treintickets, en dat Europese regels echt niet nodig zijn, want ze gaan het wel spontaan doen :shock: ...
De staatsspoorwegen beweren al meer dan 20 jaar dat er geen wetgeving nodig is op dit gebied en dat het allemaal goed zal komen. De Europese Commissie heeft daar inmiddels genoeg van en zal volgend jaar met een voorstel komen. Het is natuurlijk wel af te wachten wat er daarna mee zal gebeuren, met name in de Raad, want de verkeersministers staan vaak onder sterke invloed van hun nationale spoorwegen.