Ongewone samenstelling.

Alles over reizigerstreinen in België.
Stef

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Stef »

Elgar schreef:Deze morgen reed P 7252 (Sint-Niklaas - Puurs - Antwerpen-Noorderdokken) met 3xM4, met zowel voor- als achteraan een reeks 23! Normaal rijdt deze trein met 1 AM75.
Het is zeer lang geleden dat ik in Puurs nog eens een locomotief gezien heb.
Dan moet deze combinatie overnacht hebben in Sint-Niklaas Oost. Kan je mij vertellen met welke samenstelling deze avond gereden zal worden? Of dit vanavond melden?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Bart

Bericht door Bart »

Stef schreef:
Elgar schreef:Deze morgen reed P 7252 (Sint-Niklaas - Puurs - Antwerpen-Noorderdokken) met 3xM4, met zowel voor- als achteraan een reeks 23! Normaal rijdt deze trein met 1 AM75.
Dan moet deze combinatie overnacht hebben in Sint-Niklaas Oost. Kan je mij vertellen met welke samenstelling deze avond gereden zal worden? Of dit vanavond melden?
Trein 7252 Sint-Niklaas-Boom-Luchtbal, en trein 8250 Antwerpen Main Hub-Boom-Sint-Niklaas rijden sinds maandag voorzien met de samenstelling 23 3M4 23. En dit voor onbepaalde tijd.
Door de modernisatie en inbouw van TBL1+ is er een nijpend te kort aan stellen 800.
Dit tot groot ongenoegen van degene die er mee moeten rijden!
Stef

Bericht door Stef »

Dank voor de info, bart. Dan ga ik normaal vanavond een kijkje nemen :wink:
260689

Bericht door 260689 »

Bart schreef:
Stef schreef:
Trein 7252 Sint-Niklaas-Boom-Luchtbal, en trein 8250 Antwerpen Main Hub-Boom-Sint-Niklaas rijden sinds maandag voorzien met de samenstelling 23 3M4 23. En dit voor onbepaalde tijd.
Door de modernisatie en inbouw van TBL1+ is er een nijpend te kort aan stellen 800.
Dit tot groot ongenoegen van degene die er mee moeten rijden!
Dan staan er 2 treinstammen in bundel FSN oost?
Welke trein doet die terug?
Bart

Bericht door Bart »

260689 schreef: Dan staan er 2 treinstammen in bundel FSN oost?
Welke trein doet die terug?
Yep.
Een samenstelling met 1 roestbak & 8 M4 rijtuigen voor trein 7010 FSN-FSR. Die tegen 19u30 terug op FSNO is met trein 8010 FSR-FSN.
Een samensteling met 1 roestbak & 3 M4 rijtuigen en een roestbak op sleep voor den 7252 FSN-FMB-ALU-FNZG, die rond 18u10 terug op FSNO komt met den 8250 FNDMH-FN-FMB-FSN.
wva

Bericht door wva »

Tja en M4 op lijn 52.... wat een schaars beeld... :D
Stef

Bericht door Stef »

wva schreef:
Idd, misschien dat de laatste keer was toen de IC C nog met HLE12 + M4 reed en dat deze omgeleid moest worden omdat er grote problemen waren op L59 tussen Sint-Niklaas en Antwerpen. Zo hebben er een aantal jaren geleden al HLE 13 + i11 en AM96 die lijn aangedaan als omleiding. Maar dat is ook al zeker 5 jaar geleden!
Stef

Bericht door Stef »

Heb daarnet omstreeks 15u30 de combinatie HLE23 + 3x M4 + HLE23 zien rijden richting Antwerpen Haven te Antwerpen Luchtbal. Deze trein zal waarschijnlijk van Antwerpen Schijnpoort komen. Vertrek van de 8250 is om 16u22. Stond wel te ver om te zien welke HLE 23'ers het waren.
wva

Bericht door wva »

Stef schreef:
wva schreef:
Idd, misschien dat de laatste keer was toen de IC C nog met HLE12 + M4 reed en dat deze omgeleid moest worden omdat er grote problemen waren op L59 tussen Sint-Niklaas en Antwerpen. Zo hebben er een aantal jaren geleden al HLE 13 + i11 en AM96 die lijn aangedaan als omleiding. Maar dat is ook al zeker 5 jaar geleden!
Twee jaren geleden reden er ook braeks als omleiding omwille van werken in de kennedy spoorwegtunnel.
Bart

Bericht door Bart »

wva schreef: Tja een M4 op lijn 52.... wat een schaars beeld... :D
Idd, sinds vrijdagavond zijn de klodden opnieuw van de lijn gehaald, en zijn het 2 klassieke stellen geworden :D
Terminus

Bericht door Terminus »

Nog wat gewijzigde 'internationale' samenstellingen:

- Er rijdt momenteel nog steeds een Benelux met 6 Prio-rijtuigen en een geel-blauw ICR-rijtuig. Gisteren zat deze o.a. in IC9229, de dag ervoor o.a. in de 9241.
- De Belgische stam in de Benelux-dienst rijdt momenteel met in volgorde (richting Brussel): 2 x I6 B, 1 X I6A (gedeklasseerd?), 2 X I10 B en 2x I6a. Deze zat vandaag o.a. in de IC 9232.
- Eergisteren bestond de INT Iris (naar Zwitserland) hoofdzakelijk uit oudere groen-witte Zwitserse rijtuigen
- Gisteren nog eens een I6a op de lijn Luik-Luxemburg gespot, meer bepaald rijtuig 11601.
MaartendeJ

Bericht door MaartendeJ »

@blauw ICR-rijtuig in de BNL: Kan goed kloppen. De "rest" staat nog op de Watergraafsmeer, te wachten op Spanjonetten (dat zijn die hendels waarmee je (als passagier) de deur mee openmaakt. Die komen vanuit de Bs-rijtuigen, waaruit ze gesloopt gaan worden.

Binnenlands-ICR (de 7-wagen stammen en 10-wagenstammen) staan in treinstelmodus. En daarmee samenhangede groene lamp en daarmee een gewijzigde deursluitcircuit. Drukknoppen dus.
treinbruno

Bericht door treinbruno »

IC2142 (Luxemburg-Brussel) wordt nu met een 21/27 en een 5tal M4'en gereden!
Tussn Luxemburg en Brussel was er 1 AM96 als vervangtrein.

moet dus betekenen dat een overvolle spits IC die normaal met 10 M6'en gereden wordt vandaag met 5 M4'en ofzo gereden is :shock:
Laatst gewijzigd door treinbruno op 26 jan 2011, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
overweg13

Bericht door overweg13 »

treinbruno schreef:IC2141 (Luxemburg-Brussel) wordt nu met een 21/27 en een 5tal M4'en gereden!
Tussen Luxemburg en Brussel was er 1 AM96 als vervangtrein.

moet dus betekenen dat een overvolle spits IC die normaal met 10 M6'en gereden wordt vandaag met 5 M4'en ofzo gereden is :shock:
Waarom? Als ik me niet vergis dan is het materieel van de 2141 hetzelfde als dat van 2105, 4631, 2114 en 2122. Het lijkt me weinig waarschijnlijk dat die M4 voor die treinen voor problemen zouden zorgen.
En wat je bedoelt met dat zinnetje over 1 ms 96 is me niet duidelijk. Wat verving die dan wel?
Met vriendelijke groet

overweg13
treinbruno

Bericht door treinbruno »

was 2142, mistypt

die moet dus eerder de dag een andere trein hebben verzekerd van Brussel naar Arlon
Afbeelding
Plaats reactie