Pagina 48 van 64
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Geplaatst: 10 dec 2024, 11:58
door trainlovertje
ronny schreef: ↑10 dec 2024, 11:33
stijn schreef: ↑10 dec 2024, 10:47
Wat wel mogelijk is, en gepland is, als er geld is, dacht ik, zijn bijkomende overbruggingen in Noord en Zuid om de hele NZ verbinding 100% optimaal te kunnen gebruiken door kruisingen te vermijden.
De sloopaanvraag van Infrabel voor de huizen langs het spoor in Brussel Noord is geweigerd geworden door het gemeentebestuur een tijd geleden. Een overbrugging over lijn 50 voor lijn 36N is dus (voorlopig) niet mogelijk.
Waarom zou een gemeente ooit voor verkrotting ipv ontwikkeling kiezen??

Dat kan ook echt alleen maar in Brussel, lijkt mij. Dat is zowat de enige stad in dit land die écht egocentrisch bestuurd wordt (ja, zelfs veel meer dan 't Stad aan de Schelde). Ontwikkeling van een nationaal spoornet interesseert hen waarschijnlijk geen zak.
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Geplaatst: 10 dec 2024, 12:13
door jan_olieslagers
[ off-topic ]
zelfs veel meer dan 't Stad aan de Schelde
uiteraard! hoe groter de stad, hoe meer eigenbelang.
en hoe dikker de nekken...
[ /off-topic ]
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Geplaatst: 10 dec 2024, 12:24
door Klassiekje
Steve schreef: ↑10 dec 2024, 09:38
Zijn ALLE 20xx, 31xx en 45xx op die manier aan elkaar gelinkt, met andere woorden 8 M6 op alle treinen van die drie verbindingen? Het zou alvast welkome extra capaciteit brengen op die cruciale as (waar er nu vaak ook Desiro's, MS75, klassiekjes, M5... in een veel beperktere samenstelling rijden) en ook het verdwijnen van de 33xx een heel klein beetje kunnen compenseren qua capaciteit.
De vraag is dan wel waar in het bijzonder de vele M5-stammen naartoe gaan als ze niet meer rijden op de 31xx, 33xx, noch de 43xx zoals eerder al gemeld?
M5 verhuist bijna allemaal naar P-treinen om daar M4 te vervangen.
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Geplaatst: 10 dec 2024, 12:31
door 260689
E7002/E8574: T18+2xI6B+1xI6A+4xI11B+1xI10B+1xI10A (S'avonds rijden deze Schaarbeek - Geraardsbergen)
E8001: T18+2xI6B+1xI6A+4xI11B+1xI10B+1xI10A
E7001/E8002: 2xBreaks
E7007/E8006: T18+9xM4B+1xM4A+1xM4BDX
E7006/E8007: T27+8xM4B+1xM4A
E8008/E8009: T18+7xM5B+1xM5A+1xM5BDX
E7572: T27+2xI6B+1xI6A+4xI11B+1xI10B+1xI10A
E7013/E8013 T18+2xI6B+1xI6A+4xI11B+1xI10B+1xI10A
E7014/8012: T27+4XM5B+1xM5A+1xM5BDX
Op de E16xx: Oudenaarde - Kortrijk zullen er BREAKS rijden.
E30xx De-Panne - Antwerpen-Centraal zullen DMTs rijden.
E1805 Gent-Sint-Pieters - Antwerpen-Centraal zal met 2x DMT'S rijden. Op de reeks 18xx Oostende - Antwerpen-Centraal zullen er veelal M6 rijden.
E41xx Gent-Sint-Pieters - Dendermonde - Mechelen - Leuven voorzien van BREAKS
E20xx Charleroi-Centraal - Antwerpen-Centraal wordt E67xx Antwerpen-Centraal - Noorderkempen en terug. Er is dus een fysieke koppeling met een rechtstreekse trein van Noorderkempen naar Brussel.
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Geplaatst: 10 dec 2024, 14:29
door 260689
E2127/E2128/E2129/E2135/E2108/E2115/E2116/E2117
Zullen rijden met volgende samenstelling en beperkt tot Arlon. Dit zijn de treinen die vandaag met 9xM6 rijden en 1 a 2xT18 hadden.
4xM6B+2xM6A+1xM6BD+2xM7BMX
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Geplaatst: 10 dec 2024, 14:48
door Stoomloc
Ik zie (kan een gedacht zijn) nogal veel breaks. Waar gaan ze die allemaal halen?
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Geplaatst: 10 dec 2024, 15:21
door Shrek
Stoomloc schreef: ↑10 dec 2024, 14:48
Ik zie (kan een gedacht zijn) nogal veel breaks. Waar gaan ze die allemaal halen?
Vanuit De Panne

Dat zijn redelijk lange treinen op een lange verbinding.
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Geplaatst: 10 dec 2024, 16:49
door ovspotter_be
Natje049 schreef: ↑09 dec 2024, 22:41
Spoor 24 lijkt dan weer enkel nog in gebruik voor IC 2600 met lange keertijd.
Die wijkt uit richting Luchtbal-Wijkbundel.
De -2 in Antwerpen-Centraal zal worden gebruikt voor de Eurostar om de EuroCity Direct daar in te halen in beide richtingen.
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Geplaatst: 10 dec 2024, 17:31
door Stoomloc
Shrek schreef: ↑10 dec 2024, 15:21
Stoomloc schreef: ↑10 dec 2024, 14:48
Ik zie (kan een gedacht zijn) nogal veel breaks. Waar gaan ze die allemaal halen?
Vanuit De Panne

Dat zijn redelijk lange treinen op een lange verbinding.
Goed punt! Had gehoopt ze hier in Aarschot wat minder te zien, maar goed. In De Panne kunnen ze er maar goed mee zijn.
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Geplaatst: 10 dec 2024, 18:26
door BVG1988
Ik neem aan dat van de IC23(A) nu toch wel wat breaks vrijkomen nu dat de 23XX en 28XX aan elkaar gekoppeld zijn maar de 23XX en de 22XX.
Ik neem aan dat de breaks dan in het weekend ook verdwijnen van de 36XX.
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Geplaatst: 10 dec 2024, 19:44
door 260689
BVG1988 schreef: ↑10 dec 2024, 18:26
Ik neem aan dat van de IC23(A) nu toch wel wat breaks vrijkomen nu dat de 23XX en 28XX aan elkaar gekoppeld zijn maar de 23XX en de 22XX.
Ik neem aan dat de breaks dan in het weekend ook verdwijnen van de 36XX.
De E36xx krijgen allemaal M7. Die nieuwe reeks E22xx/E23xx gaan veelal BREAKS rijden
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Geplaatst: 10 dec 2024, 19:48
door Steve
Zou de 36xx dan ook in het weekend (waar de vraag over ging) M7 krijgen, dus naar De Panne?
Iemand een idee trouwens welk materieel de nieuwe weekendversie Brussel - Dendermonde van de 32xx zal krijgen? Ik vrees dat ze weer voor de "gemakkelijkheidsoplossing" MS08 zullen kiezen, maar je weet nooit dat ze eindelijk de anders werkloze M7-stammetjes van stal zouden halen.
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Geplaatst: 10 dec 2024, 20:05
door 260689
Steve schreef: ↑10 dec 2024, 19:48
Zou de 36xx dan ook in het weekend (waar de vraag over ging) M7 krijgen, dus naar De Panne?
Iemand een idee trouwens welk materieel de nieuwe weekendversie Brussel - Dendermonde van de 32xx zal krijgen? Ik vrees dat ze weer voor de "gemakkelijkheidsoplossing" MS08 zullen kiezen, maar je weet nooit dat ze eindelijk de anders werkloze M7-stammetjes van stal zouden halen.
Mijn excuses! Iets te rap geweest.
De E32xx in het weekend rijd enkel tussen Dendermonde en Brussel-Zuid. Wordt inderdaad gereden met 1xDesiro.
De E36xx in het weekend rijd enkel tussen De-Panne en Brussel-Noord en zal afwisselend met DMT's en BREAKS gereden worden.
De E22xx en de E23xx rijden ook in het weekend met BREAKS afwisselend met 8xM6+T18/19
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Geplaatst: 10 dec 2024, 21:37
door desirootje
Steve schreef: ↑10 dec 2024, 19:48
Zou de 36xx dan ook in het weekend (waar de vraag over ging) M7 krijgen, dus naar De Panne?
Iemand een idee trouwens welk materieel de nieuwe weekendversie Brussel - Dendermonde van de 32xx zal krijgen? Ik vrees dat ze weer voor de "gemakkelijkheidsoplossing" MS08 zullen kiezen, maar je weet nooit dat ze eindelijk de anders werkloze M7-stammetjes van stal zouden halen.
Dendermonde-Brussel Zuid, met 3 tussenliggende stations zal de kortste IC lijn van het land zijn, meer dan een desiro gaan ze er niet voor gebruiken...
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Geplaatst: 11 dec 2024, 15:47
door ThibaultLapers
Klassiekje schreef: ↑09 dec 2024, 20:44
De perrons van Moensberg op L124 zouden toch al op 15/12 in dienst komen maar ik zie voorlopig geen bediening daar.
Ook opvallend, de perronnummers worden 3/4 (L124) en 5/6 (L26).
Niet gepland voor December, maar wel voor medio 2025.