Pagina 48 van 152
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 23 mei 2011, 19:05
door AM'er
De klassiekjes onder nummer 200 rijden nog onverminderd door, ook in West-Vlaanderen.
Behalve schrapping van 165, 249 en 254 rijden ze nog allemaal bij mijn weten.
176 is een vraagteken
Vorige week was de 171 van de partij in Brugge.
Vandaag eveneens het half vernietigde klassiek stel uit Pécrot (stel 709) gezien in Gent.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 23 mei 2011, 19:23
door Terminus
AM'er schreef:
176 is een vraagteken
Vandaag de 176 in de werkplaats van Mechelen buiten zien staan, achter de gemoderniseerde 685.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 24 mei 2011, 19:46
door AM'er
Vandaag toevallig de 176 zien rijden in actieve dienst doorheen Brussel
De kast is niet herwerkt en blijft er zo pover bij als op onderstaand filmpje
http://www.youtube.com/watch?v=2ls5gb0Y ... _search=on
Vandaag eveneens 171 gezien.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 24 mei 2011, 20:22
door Stijn91
Misschien is het omdat ze toch worden vervangen.
Vandaag in Ninove heb ik klassiekje 624 of 627 gezien met 749 gezien.
Het klassiekje 624 of 627 zat onder de graffiti, de 749 viel goed mee.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 26 mei 2011, 01:42
door Peche
Merendeel zijn het vernieuwde klassiekjes aan het worden op de L66.
Maar nu en dan zijn het nog van de oude.
Gisteren was ik op baan met de 209 en de 228 tussen Brugge en Zottegem. Dus ze rijden zeker nog rond.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 03 jun 2011, 23:30
door Stijn91
Kan men de meeste klassiekjes niet houden als de Desiro's op het net komen, zo kunnen lijnen waar er 1u diensten zijn, een halfuur dienst komen of zijn er daarvoor te weinig treinbestuurder.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 04 jun 2011, 00:38
door Stef
226 op 31/05/2011 zien staan te Sint-Nikaas Oost
De 699 verzekerde die dag de L 5712 en de L 5732.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 04 jun 2011, 09:33
door Dieselfreak
Stijn91 schreef:Kan men de meeste klassiekjes niet houden als de Desiro's op het net komen, zo kunnen lijnen waar er 1u diensten zijn, een halfuur dienst komen of zijn er daarvoor te weinig treinbestuurder.
Zijn er op de meeste lijnen genoeg reizigers om dat te rechtvaardigen? Voor zover ik weet is er in België geen enkele halfuurdienst, er zijn alleen uur- en tweeuurdiensten.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 04 jun 2011, 09:52
door fets
Dieselfreak schreef:Zijn er op de meeste lijnen genoeg reizigers om dat te rechtvaardigen? Voor zover ik weet is er in België geen enkele halfuurdienst, er zijn alleen uur- en tweeuurdiensten.
Lijn 139 heeft toch halfuurdienst tem 19u30 ?
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 04 jun 2011, 09:52
door Shrek
Dieselfreak schreef:Zijn er op de meeste lijnen genoeg reizigers om dat te rechtvaardigen? Voor zover ik weet is er in België geen enkele halfuurdienst, er zijn alleen uur- en tweeuurdiensten.
Op L25 komt het toch in de buurt van een halfuurdienst hoor. De treinen hebben misschien niet dezelfde nummering, maar ze hebben wel dezelfde haltes en rittijden

Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 04 jun 2011, 10:02
door Dieselfreak
fets schreef:Lijn 139 heeft toch halfuurdienst tem 19u30 ?
Klopt, dat was ik vergeten! Maar hoe lang is dat al? Was dat een paar jaar geleden ook al zo? Als ik me het juist herinner, niet.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 04 jun 2011, 10:19
door Steve
Shrek schreef:Dieselfreak schreef:Zijn er op de meeste lijnen genoeg reizigers om dat te rechtvaardigen? Voor zover ik weet is er in België geen enkele halfuurdienst, er zijn alleen uur- en tweeuurdiensten.
Op L25 komt het toch in de buurt van een halfuurdienst hoor. De treinen hebben misschien niet dezelfde nummering, maar ze hebben wel dezelfde haltes en rittijden

Bovendien zijn er vele CR's met iets wat op een halfuurdienst lijkt. De CR 's-Gravenbrakel - Leuven bijvoorbeeld rijdt zo goed als perfect om het halfuur, ook al gaat het technisch gezien om twee reeksen (nummeringen).
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 04 jun 2011, 10:31
door Stijn91
Dieselfreak schreef:Stijn91 schreef:Kan men de meeste klassiekjes niet houden als de Desiro's op het net komen, zo kunnen lijnen waar er 1u diensten zijn, een halfuur dienst komen of zijn er daarvoor te weinig treinbestuurder.
Zijn er op de meeste lijnen genoeg reizigers om dat te rechtvaardigen? Voor zover ik weet is er in België geen enkele halfuurdienst, er zijn alleen uur- en tweeuurdiensten.
Leuk is anders als je u trein mist en een uur mag blijven wachten.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 04 jun 2011, 10:33
door Steven
Je mag niet altijd naar treinnummers kijken om te bepalen of een lijn een halfuurdienst of niet. Je moet gewoon kijken van a naar b. Treinnummers zijn voornamelijk gericht op intern gebruik. Het gebruik naar reizigers toe komt pas op de tweede plaats als extra info.
bij Brussel gebruik ik het Zuidstation als vertrek.
Brussel Leuven = meer dan 2 x per uur een IC, 2 x uur een CR en nog een IR.
Brussel Dendermonde = 2CR en 1 IC.
Brussel Gent = 2 IC per uur
Gent Brugge = 3 IC per uur
Antwerpen Gent = 3 IC per uur (week) 2 IC per uur (weekend)
Brussel Antwerpen = 1 benelux, 2 IC, 2 IR, 2 L treinen per uur tot Mechelen is er zelfs nog een IC extra (die naar turnhout). (8 treinen per uur tot Mechelen en dus 7 tot Antwerpen)
Leuven Ottignies = 2 L treinen per uur
Brussel Namur = 2 IC
Brussel Luik = 2 IC per uur (en als je de IC via de L36 bijtelt zelfs 3)
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 04 jun 2011, 10:50
door Steve
Steven schreef:Je mag niet altijd naar treinnummers kijken om te bepalen of een lijn een halfuurdienst of niet. Je moet gewoon kijken van a naar b. Treinnummers zijn voornamelijk gericht op intern gebruik. Het gebruik naar reizigers toe komt pas op de tweede plaats als extra info.
bij Brussel gebruik ik het Zuidstation als vertrek.
Brussel Leuven = meer dan 2 x per uur een IC, 2 x uur een CR en nog een IR.
Brussel Dendermonde = 2CR en 1 IC.
Brussel Gent = 2 IC per uur
(...)
Plus een IR (de IR-i) die op dat stuk als IC dienst doet, met exact dezelfde rittijd.
Maar bij een groot deel van je voorbeelden is van een goede spreiding helaas weinig sprake. Om opnieuw Brussel-Zuid - Gent te nemen: je hebt de IC-A om .05, de IR-i om .14 en de IC-E om .26, vervolgens veertig minuten langs niks...