Pagina 48 van 208
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 04 nov 2011, 16:30
door Hogersluys
AlexNL schreef:In Nederland is het bij SLT in ieder geval zo dat 10 seconden nadat voor het laatst iemand een deur heeft gebruikt de sluitprocedure voor die deur wordt gestart: eerst een seconde of 5 gepiep en geknipper van een lamp, daarna begint de deur te sluiten terwijl het gepiep en geknipper aanhoudt. Pas wanneer de deur dicht is houdt dat op..
Dat is zeer vergelijkbaar met trams in Gent en Antwerpen. Mijn ervaring is dat dergelijk kabaal bij het opengaan van de deuren vrij hinderlijk kan zijn voor de reizigers.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 05 nov 2011, 00:11
door nahoj
COCOKEN007 schreef:hoi iedereen,
ik heb me verder geinformeerd van wie beslist over het kopen van de Desiro treinstellen.
Er zijn praktisch geen mensen die weten wie daarover beslist binnen de NMBS.
Ik vind dat raar dat we dat en ook ikzelf niet weet want is toch met een gedeelte van de belastingbetaler dat deze machines worden aangekocht.
Ik weet wel dat de NMBS een draaiboek opsteld waarin instaat aan waar ze allemaal moeten voldoen maar wie er uiteindelijk over beslist is een misterie en toch ga ik verder uitpluizen wie er achter zit al kan het nog een jaar duren.
Vg
Cocoken
De wet op de openbare aanbestedingen is publiek consulteerbaar.
Binnen de NMBS komen verschillende afdelingen tussen in het aankoopproces (technische, commerciƫle,...). Op basis van hun beoordelingen van de offertes, steeds de hiervoor genoemde wet respecterend, neemt de Raad van Bestuur de eindbeslissing tot aankoop.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 08 nov 2011, 22:05
door Stijn91

Het valt mij nu pas op eigenlijk, maar in 1e klasse heeft men ook tafeltjes zoals in een vliegtuig.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 08 nov 2011, 22:12
door Steven
is hetzelfde principe zoals in de M5 en M6 rijtuigen.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 08 nov 2011, 22:15
door Stijn91
Steven schreef:is hetzelfde principe zoals in de M5 en M6 rijtuigen.
Als je in 2e klasse zit kun je dat niet weten natuurlijk en toen ik zo een dag in 1e klasse mocht zitten met dat cadeaubiljet heb ik er niet opelet.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 08 nov 2011, 22:16
door Steven
op de M5 en M6 zijn die klaptafels er ook in tweede klasse hoor.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 08 nov 2011, 22:17
door Stijn91
Steven schreef:op de M5 en M6 zijn die klaptafels er ook in tweede klasse hoor.
Ja, oei, morgen nog is in een M6 stappen dan.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 09 nov 2011, 16:57
door wbrm
Eerste foto van de NMBS desiro met werkende SIV

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 11 nov 2011, 17:00
door Stijn91
Zou men de vertragingen willen weergeven op de flatscreens en op die schermen boven of alleen op de flatscreens.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 11 nov 2011, 17:09
door Steven
de schermen boven het gangpad zijn vooral bedoeld om de ritgegevens weer te geven dus: volgende stations, eindbestemming.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 11 nov 2011, 17:14
door Stijn91
Hoeveel flatscreens staan er per Desiro ML stel.
Steven, weet jij soms hoe dat zit qua betrouwbaarheid van de Duitse Desiro's.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 11 nov 2011, 17:16
door dentheo
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 11 nov 2011, 17:19
door Stijn91
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 11 nov 2011, 19:07
door nahoj
De rheostaten (remweerstanden) zijn niet geforceerd gekoeld.
De tractie-omvormers, hulp-omvormers en de koelcircuits van transformator en gelijkrichter op de tweespanningsstellen worden wel geforceerd gekoeld. En daar komt dan nog het lawaai van de klimatisatiegroepen en de compressor bij.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 13 nov 2011, 06:01
door kika
Stijn91 schreef:Steven, weet jij soms hoe dat zit qua betrouwbaarheid van de Duitse Desiro's.
Naar mijn ervaring is het bijna altijd een probleem bij transregio of DB Netze, genre trein te kort, personeel ziek, cargo met panne,...
En qua lawaai, zowel aan het perron als in de wisselstraat zijn ze erg stil, zowel voor omwonenden als reizigers is het prima. Hopelijk ook voor de tb
