Pagina 48 van 181

Re: BENELUX

Geplaatst: 26 jan 2012, 01:01
door rvdborgt
sncf-sncb schreef:Vandaag in de Beneluxtrein van 12h34 uit Roosendaal richting België van de 1e klasse mogen genieten door een gedeklasseerd I6A rijtuig. Mogen ze vaker doen! :)
Ik zag rond 15:30 in Roosendaal een Benelux naar Amsterdam met minstens 3 I6-rijtuigen eerste klas. Dat lijkt sterk op dezelfde trein, maar... die hebben ze dan in Brussel kort gekeerd? Is er een stam tekort?

Groetjes,
Rian

Re: BENELUX

Geplaatst: 26 jan 2012, 01:46
door kuba.g
De 9224 (10:34 uit Roosendaal naar België) was uitgevallen. Maar of dat te maken had met materieeltekort weet ik niet. Volgens de normale omlopen zou dat dus de 9233 (15:28 in Roosendaal richting Amsterdam) moeten zijn die Rian gezien had. Waarschijnlijk is daar dus een I6'en stam ingezet door de NMBS.

De 9228 (11:34 uit Roosendaal naar België) was gewoon met ICRm'en.

Re: BENELUX

Geplaatst: 26 jan 2012, 09:47
door MaartendeJ
9228 keert normaal op 9233 in Vorst.

Re: BENELUX

Geplaatst: 26 jan 2012, 13:06
door kuba.g
Vandaag hetzelfde verhaal weer: 9224 en 9229 afgeschaft en de 9228 reed met ICRm'en.

Re: BENELUX

Geplaatst: 27 jan 2012, 13:13
door MaartendeJ
Vanavond gaat trein 9272 rijden met OBB-rijtuigen en de I6/I10 stam (!) OBBrijtuigen toegankelijk voor reizigers, I6/I10 afgesloten.
9201 en 9224 reden met OBB-rijtuigen trouwens :wink:

Re: BENELUX

Geplaatst: 27 jan 2012, 19:13
door kuba.g
Dat zal tevens voorlopig de laatste keer zijn dat de I6'en stam zal rijden op de Beneluxtrein.

Re: BENELUX

Geplaatst: 27 jan 2012, 19:53
door Sander14
MaartendeJ schreef:Vanavond gaat trein 9272 rijden met OBB-rijtuigen en de I6/I10 stam (!) OBBrijtuigen toegankelijk voor reizigers, I6/I10 afgesloten.
9201 en 9224 reden met OBB-rijtuigen trouwens :wink:
Gebeurde voorheen wel vaker met een PRIO-I6/I10 stam, dan moest de stam naar België en dan is het goedkoper om ze afgesloten achter een reizigerstrein te hangen.

Re: BENELUX

Geplaatst: 27 jan 2012, 20:16
door Steve
Sander14 schreef:
MaartendeJ schreef:Vanavond gaat trein 9272 rijden met OBB-rijtuigen en de I6/I10 stam (!) OBBrijtuigen toegankelijk voor reizigers, I6/I10 afgesloten.
9201 en 9224 reden met OBB-rijtuigen trouwens :wink:
Gebeurde voorheen wel vaker met een PRIO-I6/I10 stam, dan moest de stam naar België en dan is het goedkoper om ze afgesloten achter een reizigerstrein te hangen.
Lekker frustrerend om in overvolle rijtuigen te zitten terwijl er achteraan een heel pak lege rijtuigen hangt.

Re: BENELUX

Geplaatst: 27 jan 2012, 21:11
door kuba.g
Waarom mag dat eigenlijk niet? Er rijden toch ook treinen van twaalf I11 rijtuigen rond in België?

Re: BENELUX

Geplaatst: 27 jan 2012, 22:46
door Joris
Hallo,
kuba.g schreef:Waarom mag dat eigenlijk niet? Er rijden toch ook treinen van twaalf I11 rijtuigen rond in België?
Zoiets als: NSh Moet de trein kuisen, heeft dus die I6'n op haar kosten op Watergraafsmeer gekuist, en stuurt deze nu proper terug naar België. Worden deze alsnog met reizigers gevuld, zou NSh deze rijtuigen in Vorst opnieuw moeten kuisen?
Het is maar een gok, maar gezien de spoorwegen vandaag de dag...
Groeten,
Joris De Mol

Re: BENELUX

Geplaatst: 28 jan 2012, 20:18
door MaartendeJ
Past niet te Roosendaal.

1a: Stopper Antwerpen
b: IC Zwolle
3A: Stopper Vlissingen
B BNL naar Amsterdam
4a: BNL naar Brussel
b: Stopper Den HAag Centraal

Je kunt de stopper naar Den Haag Centraalnaar 1a zetten (IC Zwolle naar 1b, stopper Antwerpen gezamenlijk met de Stopper Vlissingen op 3a), maar is niet handig omdat je een vrij krappe opvolging krijgt en het een en ander aan SLT wordt uitgewisseld in deze stoptrein, evenals uit de serie 3600 (IC Zwolle). Dus "liever niet".
BNL's wil je eigenlijk ook niet op 1 spoor(fase), omdat ze kruisen daar. Je zou dus de BNL naar Brussel vertragen ten gunste van een langere rijtuigenstam. Bij slechts 1 stam in dienst, kun je de andere nog op (niet-)perronspoor 5b laten staan, terwijl de rest netjes langs het perron staat (op 4A).

Daarnaast heb je nog te maken met het personeel op de trein. Voor 14 bakken reizgerstoegankelijk (getrokken) materieel heb je 4 HC's nodig. Bij 1 stam slechts 2 HC's. Daarbuiten is het onzin om voor die late trein 14 bakken te gaan rijden, terwijl oversdag 7 bakken bijna voldoende zijn (8 had mooier geweest, maar kan niet wegens het Roosendaal, Rotterdam C en Amsterdam probleem met betrekking tot de spoorfases.

Overigens waren de I6/I10 rijtuigen reizigerstoegankelijk, de OBB-rijtuigen waren afgesloten. Dus andersom dan het plan was.

Re: BENELUX

Geplaatst: 28 jan 2012, 22:49
door Accelerat
MaartendeJ schreef:Vanavond gaat trein 9272 rijden met OBB-rijtuigen en de I6/I10 stam (!) OBBrijtuigen toegankelijk voor reizigers, I6/I10 afgesloten.
9201 en 9224 reden met OBB-rijtuigen trouwens :wink:
Het was andersom: De I6/I10 open en de ÖBB'er dicht.

Zelfgemaakt beeldmateriaal van deze eenmalige superbeneluxtrein: http://www.youtube.com/watch?v=9A7hhVpc7pE
Was het tevens iemand van hier die hem reed? :wink:

Re: BENELUX

Geplaatst: 29 jan 2012, 01:53
door Kristofke
Is het normaal dat deze niet is doorgereden tot aan het perroneinde? Deze had toch perfect net op het perron gekunnen. Laat de omroeper zeggen dat reizigers moeten instappen in de zone B.

Re: BENELUX

Geplaatst: 29 jan 2012, 02:31
door AlexNL
Dat zal wel zijn gedaan juist om te voorkomen dat reizigers een heel eind moeten lopen.

Wel een brute combinatie, 14 rijtuigen... zie je niet zo vaak

Re: BENELUX

Geplaatst: 29 jan 2012, 09:28
door rvdborgt
MaartendeJ schreef:Daarbuiten is het onzin om voor die late trein 14 bakken te gaan rijden
Ik telde overigens 13 bakken op het Youtube-filmpje.
MaartendeJ schreef:(8 had mooier geweest, maar kan niet wegens het Roosendaal, Rotterdam C en Amsterdam probleem met betrekking tot de spoorfases.
Traxx plus 8 bakken is inderdaad 10 cm langer dan de nuttige perronlengte op spoor 3b. 4a is lang genoeg. In Amsterdam zie ik geen problemen op spoor 14b en 15b en in Rotterdam op 3 en 8 ook niet. Ik zou dan toch denken dat 8 rijtuigen moet kunnen - en dat er bij een eventuele overbelastverklaring voor Roosendaal heel snel een oplossing gevonden zou worden.

http://prorail.nl/Vervoerders/Infrastru ... %20(2).pdf

Groetjes,
Rian