Stations raden met een beeld van de stationshal/de perrons
Re: Stations raden met een beeld van de stationshal/de perro
Misschien een eerste tip: de halte ligt langs een spoorlijn met 3 cijfers in de nummering. Hoewel de foto dateert uit 1982, wordt ze nog altijd bediend.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Vic, ik heb de indruk dat de spoorlijn op de foto niet geëlektrificeerd is.
Is die indruk juist, of blijft de bovenleiding buiten beeld?
Paul
Paul
De spoorlijn is inderdaad niet geëlektrificeerd.Paul schreef:Vic, ik heb de indruk dat de spoorlijn op de foto niet geëlektrificeerd is.
Paul
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Het zou dus moeten zijn op een van de volgende lijnen: 108, 112, 122, 123, 132, 140, 154, 165, 166 of 167.
Maar ik heb het nog niet kunnen vinden...
Maar ik heb het nog niet kunnen vinden...
Tja, ik geloof dat ik het nu toch gevonden heb: Pry, op lijn 132.
Perfect. De halte werd in 82 nog behoorlijk bediend, vandaag stoppen alleen de niet zo talrijke L-treinen er nog. Het is de tol die betaald wordt voor betere snelle diensten, misschien wel wat ons in december op grotere schaal te wachten staat. Het is aan jou, Paul.Paul schreef:Tja, ik geloof dat ik het nu toch gevonden heb: Pry, op lijn 132.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Eentje uit de oude doos. De foto (niet van mij, maar van het internet geplukt, ik vertel later wel van waar) moet ongeveer zestig jaar geleden gemaakt zijn, ik denk zelfs te weten op welke dag van de week en om hoe laat...
Ter info: het reizigersstation bestaat nog altijd, maar het gebouw werd meer dan dertig jaar geleden afgebroken en vervangen door een nieuw.

Ter info: het reizigersstation bestaat nog altijd, maar het gebouw werd meer dan dertig jaar geleden afgebroken en vervangen door een nieuw.

Dat dacht ik ook.FLV-FGSP schreef:Het is je vroegere thuisstation.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Het is inderdaad Sint-Truiden. Ik vond de foto op de website naardesporen.be tussen de 'postkaarten'. Ze moet gemaakt zijn in 1954 of 1955, hoogstwaarschijnlijk op een zaterdag tussen 15.47 en 16.16 uur. De trein kwam uit Leuven via Landen, en reed via Drieslinter en Tienen terug naar Leuven.
Kees, jij mag een nieuwe opgave posten als je wil.
Kees, jij mag een nieuwe opgave posten als je wil.
Das wel een heel korte trein
Iemand die me wil vertellen tot hoelang deze in dienst waren en welke reeks dit is? Dank bij voorbaat 

Motorwagen type 608, 10 plaatsen eerste klasse, 54 plaatsen tweede klasse. Er waren twee plaatsen eerste klasse vooraan, met uitzicht op de sporen, naast de TBSynrise schreef:Das wel een heel korte treinIemand die me wil vertellen tot hoelang deze in dienst waren en welke reeks dit is? Dank bij voorbaat

Voor een beetje meer info zie http://www.belrail.be/F/fiches/dmu/t608.html
Er werden 6 exemplaren van gebouwd in 1939 en ze bleven in dienst tot in de jaren 1960. Ik heb ze nog weten rijden op lijn 156 Mariembourg-Chimay in 1963-64 (die lijn werd gesloten voor reizigersverkeer in september 1964). Of ze daarna nog ergens in dienst zijn geweest, weet ik niet maar ik denk het niet.
Laatst gewijzigd door Paul op 27 mar 2014, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
De laatste die ik gezien heb was nog op Antwerpen Dam, weggestopt in een hoekje.
Werd toen buiten gereden (L.F ?) bij een bezoek van treingekken.
Of het ding nu op het noord ergens in een hoekje staat weet ik niet.
Werd toen buiten gereden (L.F ?) bij een bezoek van treingekken.
Of het ding nu op het noord ergens in een hoekje staat weet ik niet.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Opnieuw eentje uit de historische doos!
-
Daar heb ik al het een en ander over gelezen; ik herken het als station Baarle-Nassau Grens.
Het gebouw stond over de landsgrens heen.
Het gebouw stond over de landsgrens heen.