jij staat blijkbaar liever recht in overvolle rijtuigen, als het maar mooi is??
een stuurstand voor een dubbeldekker is meestal niet op schoonheid gebouwd, maar ik vind de M6 stuurstand nog bij de betere, de M5 is al helemaal niet om aan te zien.
Ik vind een M5 dan toch schoner, de M6-stuurstand is qua design werkelijk een gewoon M6-rijtuig waar men de neus van een 13 of I11 op gekleefd heeft. Door de hoogte van zo een M6 krijg je dan van die probleempjes en opvallendheden als de bult in het rijtuig bovenaan. (Voor ik hier weer vreemde reacties krijg: ik weet dat men niet anders kan, dat is dan ook mijn punt dat qua ontwerp de stuurstand een "rap rap"-oplossing was met dergelijke gevolgen vandien.)
Dus liever een boerenontwerp als bij de M5 dan recyclage van ontwerpen van ander materieel op een rijtuig van totaal andere afmetingen.
Dietrich schreef:Ik vind een M5 dan toch schoner, de M6-stuurstand is qua design werkelijk een gewoon M6-rijtuig waar men de neus van een 13 of I11 op gekleefd heeft. Door de hoogte van zo een M6 krijg je dan van die probleempjes en opvallendheden als de bult in het rijtuig bovenaan. (Voor ik hier weer vreemde reacties krijg: ik weet dat men niet anders kan, dat is dan ook mijn punt dat qua ontwerp de stuurstand een "rap rap"-oplossing was met dergelijke gevolgen vandien.)
Dus liever een boerenontwerp als bij de M5 dan recyclage van ontwerpen van ander materieel op een rijtuig van totaal andere afmetingen.
de M5 heeft net hetzelfde proces ondergaan hoor, is ook maar een gewone M5 waar men dezelfde stuurpost tegen geplakt heeft als de M4 zonder verdere aanpassing uitgezonderd die voor de overgang naar de daklijn dan, meer niet.
mijn IC vanuit Vilvoorde naar Mechelen van 16u12 werd gereden door een M6 stuurstand.... voorafgegaan door een 27xx. Vanachter natuurlijk ook nog een 21/27
voorlopig zouden er geen treinen nog rijden met M6 stuurrijtuigen (actief, wel passief als rijtuig), er zou zich nog ergens een technische storing voordien. tot nader bericht afwachten dus.