Pagina 49 van 152

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 04 jun 2011, 11:46
door Robin
gisteren gezien: 189,223,247 te Brussel-Zuid
donderdag gezien: 177,232 te Zaventem

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 04 jun 2011, 12:00
door fets
Dieselfreak schreef:
fets schreef:Lijn 139 heeft toch halfuurdienst tem 19u30 ?
Klopt, dat was ik vergeten! Maar hoe lang is dat al? Was dat een paar jaar geleden ook al zo? Als ik me het juist herinner, niet.
Sinds december 2009, daarvoor alleen wat P-treinen in de spits.. (meestal nog niet het hele traject)

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 04 jun 2011, 12:55
door Dieselfreak
AM'er schreef:zie volgend artikel:
http://rixke.tassignon.be/spip.php?article27&lang=fr
Ha, dit heb ik nu pas ontdekt! Leuk om eens een artikel van zo'n 50 jaar geleden te lezen, toen de AM62 het nieuwste van het nieuwste was! Op die foto's is duidelijk te zien dat het interieur in deze oldtimers nooit drastisch gewijzigd is. :D

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 04 jun 2011, 13:21
door Robin
Dieselfreak schreef:
AM'er schreef:zie volgend artikel:
http://rixke.tassignon.be/spip.php?article27&lang=fr
Ha, dit heb ik nu pas ontdekt! Leuk om eens een artikel van zo'n 50 jaar geleden te lezen, toen de AM62 het nieuwste van het nieuwste was! Op die foto's is duidelijk te zien dat het interieur in deze oldtimers nooit drastisch gewijzigd is. :D
staan nog wel leuke dingen tussen :)

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 04 jun 2011, 19:37
door TrainzDr3ver
Op Vrijdag 03-06: de 247 samen met de 819 op de P-trein naar Jemeppe-Sûr-Sambre

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 04 jun 2011, 21:27
door wbrm
Steven schreef:Brussel Antwerpen = 1 benelux, 2 IC, 2 IR, 2 L treinen per uur tot Mechelen is er zelfs nog een IC extra (die naar turnhout). (8 treinen per uur tot Mechelen en dus 7 tot Antwerpen)
Maar waarom moet die IC Turnhout in Vilvoorde stoppen en de andere IC's niet? Ik vind het logischer dat dan alle IC's daar stoppen of de IC Turnhout - Brussel-Zuid (terug) omvormen tot IR.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 04 jun 2011, 21:30
door Robin
wbrm schreef:
Steven schreef:Brussel Antwerpen = 1 benelux, 2 IC, 2 IR, 2 L treinen per uur tot Mechelen is er zelfs nog een IC extra (die naar turnhout). (8 treinen per uur tot Mechelen en dus 7 tot Antwerpen)
Maar waarom moet die IC Turnhout in Vilvoorde stoppen en de andere IC's niet? Ik vind het logischer dat dan alle IC's daar stoppen of de IC Turnhout - Brussel-Zuid (terug) omvormen tot IR.
laat me raden, je woont zelf in Turnhout :mrgreen:

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 04 jun 2011, 21:58
door Stef
Zo kan je wel meer verhalen verzinnen dat een IC een IR zou moeten zijn (bv IC P). Er is hier zelfs al een topic over geweest als ik mij niet vergis (ik kan het evenwel niet direct terugvinden).

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 05 jun 2011, 01:27
door Steven
Het nut van waarom de ene een IC is en de andere toch een IR is hier inderdaad al is eerder besproken en gaan we niet herhalen tot in de treure dat lost toch niets op. De feiten zijn nu eenmaal zo en ook al zouden we bepaalde zaken graag anders zien naar ons gaan ze toch niet snel luisteren om die zaken aan te passen.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 06 jun 2011, 01:23
door AlexNL
Dieselfreak schreef:Zijn er op de meeste lijnen genoeg reizigers om dat te rechtvaardigen?
Vergeet niet dat aanbod ook vraag creëert.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 09 jun 2011, 22:05
door AM'er
Vandaag in stel 196 gereisd tussen Roeselare en Lichtervelde.
Amai, zo'n zwijnestal...

Overal afval, kranten,...

Een vlinderraampje was zelfs compleet kapot getrokken.
Andere raampjes zaten soms muurvast.

Samen met stel 193, 268, 176, 226 is stel 196 langzaam rijp voor de sloophamer.
Spijtig dat het met sommige stelltjes zo slecht gesteld is en er geen kastrevisie meer gebeurd. :(

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 10 jun 2011, 19:48
door Dieselfreak
AM'er schreef:Een vlinderraampje was zelfs compleet kapot getrokken.
Wat is een vlinderraampje?

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 11 jun 2011, 10:06
door AM'er
Een vlinderraampje is een schuifraampje bestaande uit 2 verschuifbare delen.
Tegenwoordig rijden enkel de klassiekjes en de AM75 nog met deze raampjes.

Ook de M2 had van die raampjes.

Binnen hier en 10 jaar zal het wel gedaan zijn met dit type van raampje.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 14 jun 2011, 22:40
door AM'er
Vandaag was oerklassiekje 153 actief tussen Brugge en Kortrijk :)

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 15 jun 2011, 18:51
door Stef
Gisteren op de 195 in eerste klasse gezeten, deed samen met de 175 en de 654 de IC G en IC P.