De nieuwe loks reeks 18

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door sammarco1 »

Ja, jongens julie hadden gelijk... Als de 1824 in lier gespot word op een vrijdag , hangend aan een goederentrein... Tja, dan moet ie zaterdag te vinden zijn op Antwerpen Noord... Twas een gok, maar je moet wat geluk hebben.

De 1824 gespot op Antwerpen Noord

Blijkt dat ik niet de enigste was die al langs was geweest... Alleen begreep niemand daar wat die lok daar kwam doen... Waarom ze die naar Antwerpen Noord hebben gebracht?
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door sammarco1 »

Bibke schreef:The newest SNCB EuroSprinters have rather strange NVR-numbers: 91 88 0180 230-0 B-B (1823) and 91 88 0180 340-7 B-B (1834), compare this to 91 88 0018 004-7 BE-SNCB and see that system of the last 7 digits is different

Bron: http://www.railcolor.net/index.php?nav= ... tion=dview
Op de 1824 stond ----------> 91 88 0180 240-9 B-B
Afbeelding
**********************************************************************************************************
jossparla

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door jossparla »

In station Mochengladbach stond dit nog afgesteld

1809 en 1819 en de 1815 op 7 november 2009

Afbeelding Afbeelding Groeten Jos
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13024
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Shrek »

Bibke schreef:The newest SNCB EuroSprinters have rather strange NVR-numbers: 91 88 0180 230-0 B-B (1823) and 91 88 0180 340-7 B-B (1834), compare this to 91 88 0018 004-7 BE-SNCB and see that system of the last 7 digits is different
Hunk, waarom doen ze dat nu opeens? De nummering van de eerste locomotieven was goed voor 999 exemplaren van de reeks, daar komen ze toch niet eens in de buurt :roll:
spotter-jo

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door spotter-jo »

Mooi Loks gaan deze in de toekomst ook op de lijn 24 rijden weet dat iemand.
Hobbes
Berichten: 759
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Hobbes »

Aangezien ze alleen voor de reizigersdienst voorzien zijn zal de kans klein zijn denk ik.
Maar met de NMBS weet ge natuurlijk nooit... :roll:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Steven »

Zou zonde zijn om ze daar te laten rijden.
Ze kunnen niet rijden onder 15kV en kunnen dus maar tot Montzen rijden wat NIET de bedoeling is.
AlexNL
Berichten: 2294
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door AlexNL »

Is er een reden dat men heeft besloten om 15 kV-support eruit te halen? Kost dat minder?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Steven »

Ze heeft er nooit ingezeten he. De eurosprinter is een blokkendoos. Je laat er dus insteken wat je zelf wil en hoe je het wil. De protugezen hebben enkel zo voor de 25kV module gekozen en niet meer dan dat, ze hebben dus een enkelspanningslocomotief.
giuseppe
Berichten: 269
Lid geworden op: 11 dec 2006, 23:10
Locatie: Eijsden

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door giuseppe »

Er zit ook geen speciale 1500V unit in toch? 1500V is gewoon op halve kracht volgens wiki.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Steven »

1500V is beperkt vermogen, geen halve kracht dus ;-) eerder iets van 65% (het juiste percentage kan ik hier niet op slag terugvinden in mijn info) van vermogen op 3kV.
pietje

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door pietje »

AlexNL schreef:Is er een reden dat men heeft besloten om 15 kV-support eruit te halen? Kost dat minder?
En ja, het kost dus minder om het er niet in te steken, voor 15 kV heb je een zwaardere transformator nodig (omwille van de lagere frequentie) en een extra panto.
dat zullen de belangrijkste redenen wel zijn denk ik.
AlexNL
Berichten: 2294
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door AlexNL »

Ach so, de EuroSprinter is dus eigenlijk de Siemens-versie van Alstom's Prima II, wat ook een bouwpakket is. Ik dacht dat het een kant-en-klare standaardconfiguratie was waar op verzoek van de NMBS de 15 kV-module uit is gehaald... maar die heeft er dus gewoon nooit ingezeten. Makes sense :)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Steven »

Dit systeem van bouwpakket is al in voege sinds de eerste generatie eurosprinter zover ik te weten ben gekomen. Dus ook de taurus locs zijn allemaal op basis van zo een bouwpakket samengesteld. Modulaire opbouw is modern, goedkoop in onderhoud, ...
K V B
Berichten: 3387
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door K V B »

AlexNL schreef:Ach so, de EuroSprinter is dus eigenlijk de Siemens-versie van Alstom's Prima II, wat ook een bouwpakket is. Ik dacht dat het een kant-en-klare standaardconfiguratie was waar op verzoek van de NMBS de 15 kV-module uit is gehaald... maar die heeft er dus gewoon nooit ingezeten. Makes sense :)
Voor zover ik weet bestaat die module ook maar uit een paar schakelaars, want de Siemens (en Bombardier) stoppen tegenwoordig overal dezelfde transformator in.
Plaats reactie