Pagina 49 van 222
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 07 nov 2009, 21:47
door sammarco1
Ja, jongens julie hadden gelijk... Als de 1824 in lier gespot word op een vrijdag , hangend aan een goederentrein... Tja, dan moet ie zaterdag te vinden zijn op Antwerpen Noord... Twas een gok, maar je moet wat geluk hebben.
De 1824 gespot op Antwerpen Noord
Blijkt dat ik niet de enigste was die al langs was geweest... Alleen begreep niemand daar wat die lok daar kwam doen... Waarom ze die naar Antwerpen Noord hebben gebracht?
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 07 nov 2009, 22:10
door sammarco1
Bibke schreef:The newest SNCB EuroSprinters have rather strange NVR-numbers: 91 88 0180 230-0 B-B (1823) and 91 88 0180 340-7 B-B (1834), compare this to 91 88 0018 004-7 BE-SNCB and see that system of the last 7 digits is different
Bron: http://www.railcolor.net/index.php?nav= ... tion=dview
Op de 1824 stond ----------> 91 88 0180 240-9 B-B
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 08 nov 2009, 19:13
door jossparla
In station Mochengladbach stond dit nog afgesteld
1809 en 1819 en de 1815 op 7 november 2009

Groeten Jos
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 08 nov 2009, 23:18
door Shrek
Bibke schreef:The newest SNCB EuroSprinters have rather strange NVR-numbers: 91 88 0180 230-0 B-B (1823) and 91 88 0180 340-7 B-B (1834), compare this to 91 88 0018 004-7 BE-SNCB and see that system of the last 7 digits is different
Hunk, waarom doen ze dat nu opeens? De nummering van de eerste locomotieven was goed voor 999 exemplaren van de reeks, daar komen ze toch niet eens in de buurt

Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 09 nov 2009, 07:39
door spotter-jo
Mooi Loks gaan deze in de toekomst ook op de lijn 24 rijden weet dat iemand.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 09 nov 2009, 09:47
door Hobbes
Aangezien ze alleen voor de reizigersdienst voorzien zijn zal de kans klein zijn denk ik.
Maar met de NMBS weet ge natuurlijk nooit...

Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 09 nov 2009, 10:00
door Steven
Zou zonde zijn om ze daar te laten rijden.
Ze kunnen niet rijden onder 15kV en kunnen dus maar tot Montzen rijden wat NIET de bedoeling is.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 09 nov 2009, 10:37
door AlexNL
Is er een reden dat men heeft besloten om 15 kV-support eruit te halen? Kost dat minder?
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 09 nov 2009, 10:43
door Steven
Ze heeft er nooit ingezeten he. De eurosprinter is een blokkendoos. Je laat er dus insteken wat je zelf wil en hoe je het wil. De protugezen hebben enkel zo voor de 25kV module gekozen en niet meer dan dat, ze hebben dus een enkelspanningslocomotief.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 09 nov 2009, 10:49
door giuseppe
Er zit ook geen speciale 1500V unit in toch? 1500V is gewoon op halve kracht volgens wiki.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 09 nov 2009, 10:56
door Steven
1500V is beperkt vermogen, geen halve kracht dus

eerder iets van 65% (het juiste percentage kan ik hier niet op slag terugvinden in mijn info) van vermogen op 3kV.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 09 nov 2009, 11:33
door pietje
AlexNL schreef:Is er een reden dat men heeft besloten om 15 kV-support eruit te halen? Kost dat minder?
En ja, het kost dus minder om het er niet in te steken, voor 15 kV heb je een zwaardere transformator nodig (omwille van de lagere frequentie) en een extra panto.
dat zullen de belangrijkste redenen wel zijn denk ik.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 09 nov 2009, 13:14
door AlexNL
Ach so, de EuroSprinter is dus eigenlijk de Siemens-versie van Alstom's Prima II, wat ook een bouwpakket is. Ik dacht dat het een kant-en-klare standaardconfiguratie was waar op verzoek van de NMBS de 15 kV-module uit is gehaald... maar die heeft er dus gewoon nooit ingezeten. Makes sense

Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 09 nov 2009, 13:29
door Steven
Dit systeem van bouwpakket is al in voege sinds de eerste generatie eurosprinter zover ik te weten ben gekomen. Dus ook de taurus locs zijn allemaal op basis van zo een bouwpakket samengesteld. Modulaire opbouw is modern, goedkoop in onderhoud, ...
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 09 nov 2009, 14:41
door K V B
AlexNL schreef:Ach so, de EuroSprinter is dus eigenlijk de Siemens-versie van Alstom's Prima II, wat ook een bouwpakket is. Ik dacht dat het een kant-en-klare standaardconfiguratie was waar op verzoek van de NMBS de 15 kV-module uit is gehaald... maar die heeft er dus gewoon nooit ingezeten. Makes sense

Voor zover ik weet bestaat die module ook maar uit een paar schakelaars, want de Siemens (en Bombardier) stoppen tegenwoordig overal dezelfde transformator in.