Pagina 49 van 181

Re: BENELUX

Geplaatst: 29 jan 2012, 10:30
door MaartendeJ
Excuus, ik dacht dat de BNL op spoor 10B/11B behandeld werd. Over spoor 11 is een houten constructie gebouwd, waarbij spoor 11 een kopspoor is: daar keert de SPR Rotterdam-Gouda-Breukelen ev. Op spoor 10 (in uitvoering "11b") past net een Fyra-stam (en Thalys)

Re: BENELUX

Geplaatst: 29 jan 2012, 12:38
door Juupske
Zelfgemaakt beeldmateriaal van deze eenmalige superbeneluxtrein: http://www.youtube.com/watch?v=9A7hhVpc7pE
Was het tevens iemand van hier die hem reed? :wink:
Is wel vaker gebeurd,heb vorig jaar 2 maal een stam van 13 rijtuigen (7xICRm+6xi10/i6) overgebracht van Amsterdam naar Brussel Zuid. Gekke was wel dat ik toen niet door de NZ van Antwerpen mocht,maar moest stoppen te Berchem...

Re: BENELUX

Geplaatst: 30 jan 2012, 19:18
door dentheo
Hoeveel "bakken" kan Antwerpen-Centraal pakken ? 18-20 ?

Re: BENELUX

Geplaatst: 30 jan 2012, 19:43
door MaartendeJ
Benelux reed vandaag wel netjes Amsterdam C-Roosendaal. Wel allemaal ICR (terwijl er tenminste 1 OBB-stam in Nederland zou moeten zijn).

Trein 9228/9221 reed zelfs met een Fyra stam (geen blauw rijtuig ertussen, 6 rijtuigen, B-A-A-BD-B-B en reserveringsnummers op de ramen) en met een rode Fyra loc (186111). Er werd lang gekeerd te Roosendaal (bijna een uur) op spoor 1a.

Re: BENELUX

Geplaatst: 31 jan 2012, 00:49
door Bordensteker
Ik vul daarbij "voor de goede orde" even aan dat het dus 30 januari betrof: een dag staking op nationaal niveau.
Iemand die dit bericht pas over enige tijd leest zou wellicht anders niet meteen vatten waarom de Benelux alleen maar op het Nederlandse traject reed.

Re: BENELUX

Geplaatst: 31 jan 2012, 16:54
door K V B
dentheo schreef:Hoeveel "bakken" kan Antwerpen-Centraal pakken ? 18-20 ?
Volgens de netverklaring van Infrabel zijn dit de perronlengtes in Antwerpen centraal:

Op +1: 1-3 372m, 4-5 412m, 6 362m.
Op -1: 11-14: 450m
Op -2: 21 en 24: 433m, 22 en 23 421m.

Volgens de TSI is de maximale lengte van een reizigerstrein overigens 400m (daarom dat HSTs van 200m lengte zo populair zijn). Dat is 16 bakken. 2 gekoppelde ICE-3 stellen bijvoorbeeld.

Overigens verbaast het mij dat de perronlengte in Noorderkempen maar 350m is.

Re: BENELUX

Geplaatst: 31 jan 2012, 20:16
door rvdborgt
K V B schreef:Volgens de netverklaring van Infrabel zijn dit de perronlengtes in Antwerpen centraal:

Op +1: 1-3 372m, 4-5 412m, 6 362m.
Op -1: 11-14: 450m
Op -2: 21 en 24: 433m, 22 en 23 421m.

Volgens de TSI is de maximale lengte van een reizigerstrein overigens 400m (daarom dat HSTs van 200m lengte zo populair zijn). Dat is 16 bakken. 2 gekoppelde ICE-3 stellen bijvoorbeeld.
Bij de standaardlengte van 26,40 m passen er maar 15 bakken in een trein van 400 m - en dan tel ik nog geen lok mee. De ICE-rijtuigen zijn iets korter.

Groetjes,
Rian

Re: BENELUX

Geplaatst: 01 feb 2012, 12:35
door Terminus
Gisteren verzekerde "varken" 835 IC 9228. Lang geleden voor mij, want de vorige keren dat mijn Beneluxtrein afgeschaft was, was er geen vervangtrein voorzien... (Zijn daar regels over? Of is het "Vandaag is ermaterieel en personeel beschikbaar, dus leggen we iets in"?)

Re: BENELUX

Geplaatst: 01 feb 2012, 20:19
door rvdborgt
Terminus schreef:Gisteren verzekerde "varken" 835 IC 9228. Lang geleden voor mij, want de vorige keren dat mijn Beneluxtrein afgeschaft was, was er geen vervangtrein voorzien... (Zijn daar regels over? Of is het "Vandaag is ermaterieel en personeel beschikbaar, dus leggen we iets in"?)
Ik vermoed het laatste.

Groetjes,
Rian

Re: BENELUX

Geplaatst: 01 feb 2012, 22:48
door MaartendeJ
Ligt er ook aan of er een stel is wat naar Nederland kan aanwezig is.

9228/9233 viel dinsdag en vandaag uit, probleem ligt bij een stam ICRm (en dus zeker niet bij de OBB's, die overnachten netjes in Belgie, 9228 komt van de Watergraafsmeer) dat blijkbaar in onderhoud is/moet en dusdanig defect is dat het onverantwoord is om de stam deze slag te rijden (na 9233 komt de stam naar de Watergraafsmeer om onderhoud te krijgen).

Re: BENELUX

Geplaatst: 02 feb 2012, 01:35
door Juupske
De slag 9228/9233 is de laatste stam die s'ochtends vertrekt uit de Wgm. Tevens is dit de 'onderhoudsstam' wat inhoud dat als er een stam defect raakt deze slag dus niet rijd. Soms dus wel dagen achter elkaar.

Re: BENELUX

Geplaatst: 02 feb 2012, 08:26
door Steve
Tiens, kan het eigenlijk ook voorvallen dat er iets anders wordt ingezet dan een Varken om de Benelux te vervangen tussen Brussel en Roosendaal? Ik zeg maar wat, een Break, klassiekje of duikbril, of - waarom niet - een getrokken stam?

Re: BENELUX

Geplaatst: 02 feb 2012, 09:20
door AlexNL
Een getrokken stam van Brussel tot Roosendaal zou ik niet zo snel verwachten, dit omdat er in Roosendaal ook maar plaats moet zijn om de loc om te laten lopen om die trein weer terug naar België te kunnen laten rijden. Ook moet er dan iemand zijn om de handelingen daarvoor uit te voeren.

Ander materieel zal net afhangen van beschikbaarheid en of het materieel überhaupt Nederland in mag, bijvoorbeeld vanwege een TBL1+-installatie. Kijk maar hoe lang het duurde voor de FLIRTs van Eurobahn de grens bij Venlo over mochten.

Re: BENELUX

Geplaatst: 02 feb 2012, 09:41
door Kristofke
Is er al nieuws over de MS800 homologatie in Nederland met TBL?

Veel zonder TBL blijven er nu toch niet meer over.

Re: BENELUX

Geplaatst: 02 feb 2012, 10:20
door FLV-FGSP
Er zijn er nog 5 zonder TBL 1+. Vanaf juni zouden ook stellen met TBL 1+ naar Nederland mogen.