Modernisering Breaks

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Steven »

Breaks mogen 160 rijden
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Robin »

plaats voor de fietsen in de middelste 'kas'. In dit compartiment zijn ook maar 2 ramen. Afbeelding zetels eerste klas. Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Trammist

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Trammist »

Is de ganse middenbak zo???

geweldig... :roll:
q149

Re: Modernisering Breaks

Bericht door q149 »

Alweer bedankt voor de foto's Robin!

Maar ik kan het fietsencompartiment eigenlijk ook niet goed thuisbrengen. Bedoel je nu dat 1 gedeelte van het middenrijtuig volledig voor fietsen is voorzien? Is het dan het middencompartiment of een zijcompartiment?

Hoedanook een triestig vooruitzicht om in dat fietsengedeelte op pakweg een doordeweekse kille natte winterochtend tussen slechtgezinde pendelaars te moeten zitten. Plassen op de grond van natte plooifietsen enz... Het lijkt mij aangenamer toeven in de bak van een legerkamion. Treurige M6-scenes komen spontaan bij mij opwellen!
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Hogersluys »

Waarschijnlijk zullen slechts enkele exemplaren met "fietskas" uitgerust worden, niet?
The_gold

Re: Modernisering Breaks

Bericht door The_gold »

Trammist schreef:Is de ganse middenbak zo???

geweldig... :roll:
Ik hoop van niet... of je kan de hele tijd op iemand zijn neus kijken en niet echt goed comfortabel zitten. Dit lijkt eerder meer op een lijnbus waar men ook met zo'n dingen begint.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Steven »

normaal is het maar 1 compartiment dat zo voorzien is, dit moet volstaan om de fietsen en kinderwagens vlot mee te pakken zonder nog gebruik te moeten maken van de pakwagen.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Robin »

het is de zijkant van de middenbak, aan de kant van eerste klas.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Arnenys
Berichten: 179
Lid geworden op: 16 mar 2007, 19:43

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Arnenys »

Interieur ziet er toch vrij goed uit... hoewel geen verbetering t.o.v M6.
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Modernisering Breaks

Bericht door dentheo »

Robin schreef:het is de zijkant van de middenbak, aan de kant van eerste klas.
Is ook zo in bepaalde Desiro types bv. transpennine (die welke via Belgie naar England gesleept worden), toilet zit ook op platform fietsers...

Wie weet wordt dat ook oplossing voor onze Desiro's.
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Steven »

in de desiro voor de nmbs is een multifunctionele afdeling voorzien, mindervalide wc, fietsenplaatsen, alles bij elkaar.
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Modernisering Breaks

Bericht door dentheo »

Steven schreef:in de desiro voor de nmbs is een multifunctionele afdeling voorzien, mindervalide wc, fietsenplaatsen, alles bij elkaar.
En juist naast de eerste klas waarschijnlijk ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Steven »

Daarvoor moet je is googlen en san zal je meerdere filmpjes en foto's van het interieur van een desiro's vinden. Ik dacht wel dat het in de buurt van de eerste was. Tussen beide in ligt een platform zover ik nog weet.
Dietrich

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Dietrich »

De eerste klasseafdelingen bij de Desiro's liggen op de beide uiteinden van het motorstel. In één rijtuig heb je dan dus 1ste klasse - platform - 2de klasse - multifunctioneel - platform - .... Dus het grenst niet aan 1ste klas.

Bron: schema dat ik van dit forum heb.
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Modernisering Breaks

Bericht door dentheo »

Dietrich schreef:De eerste klasseafdelingen bij de Desiro's liggen op de beide uiteinden van het motorstel. In één rijtuig heb je dan dus 1ste klasse - platform - 2de klasse - multifunctioneel - platform - .... Dus het grenst niet aan 1ste klas.

Bron: schema dat ik van dit forum heb.
Eerste klasse op beide uiteinden ???? dus twee eerste klasse afdelingen ?

In England : bestuurder, toilet, platform fietsen en klapstoelen , eerste , platform, tweede. dit in één van de drie rijtuigen van de desiro
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie