Pagina 50 van 124

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 13 okt 2009, 18:56
door Steven
Breaks mogen 160 rijden

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 13 okt 2009, 22:25
door Robin
plaats voor de fietsen in de middelste 'kas'. In dit compartiment zijn ook maar 2 ramen. Afbeelding zetels eerste klas. Afbeelding

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 13 okt 2009, 22:36
door Trammist
Is de ganse middenbak zo???

geweldig... :roll:

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 13 okt 2009, 22:45
door q149
Alweer bedankt voor de foto's Robin!

Maar ik kan het fietsencompartiment eigenlijk ook niet goed thuisbrengen. Bedoel je nu dat 1 gedeelte van het middenrijtuig volledig voor fietsen is voorzien? Is het dan het middencompartiment of een zijcompartiment?

Hoedanook een triestig vooruitzicht om in dat fietsengedeelte op pakweg een doordeweekse kille natte winterochtend tussen slechtgezinde pendelaars te moeten zitten. Plassen op de grond van natte plooifietsen enz... Het lijkt mij aangenamer toeven in de bak van een legerkamion. Treurige M6-scenes komen spontaan bij mij opwellen!

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 13 okt 2009, 23:08
door Hogersluys
Waarschijnlijk zullen slechts enkele exemplaren met "fietskas" uitgerust worden, niet?

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 13 okt 2009, 23:12
door The_gold
Trammist schreef:Is de ganse middenbak zo???

geweldig... :roll:
Ik hoop van niet... of je kan de hele tijd op iemand zijn neus kijken en niet echt goed comfortabel zitten. Dit lijkt eerder meer op een lijnbus waar men ook met zo'n dingen begint.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 13 okt 2009, 23:33
door Steven
normaal is het maar 1 compartiment dat zo voorzien is, dit moet volstaan om de fietsen en kinderwagens vlot mee te pakken zonder nog gebruik te moeten maken van de pakwagen.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 14 okt 2009, 05:24
door Robin
het is de zijkant van de middenbak, aan de kant van eerste klas.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 14 okt 2009, 07:45
door Arnenys
Interieur ziet er toch vrij goed uit... hoewel geen verbetering t.o.v M6.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 14 okt 2009, 10:18
door dentheo
Robin schreef:het is de zijkant van de middenbak, aan de kant van eerste klas.
Is ook zo in bepaalde Desiro types bv. transpennine (die welke via Belgie naar England gesleept worden), toilet zit ook op platform fietsers...

Wie weet wordt dat ook oplossing voor onze Desiro's.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 14 okt 2009, 10:32
door Steven
in de desiro voor de nmbs is een multifunctionele afdeling voorzien, mindervalide wc, fietsenplaatsen, alles bij elkaar.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 14 okt 2009, 10:56
door dentheo
Steven schreef:in de desiro voor de nmbs is een multifunctionele afdeling voorzien, mindervalide wc, fietsenplaatsen, alles bij elkaar.
En juist naast de eerste klas waarschijnlijk ?

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 14 okt 2009, 11:10
door Steven
Daarvoor moet je is googlen en san zal je meerdere filmpjes en foto's van het interieur van een desiro's vinden. Ik dacht wel dat het in de buurt van de eerste was. Tussen beide in ligt een platform zover ik nog weet.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 14 okt 2009, 12:43
door Dietrich
De eerste klasseafdelingen bij de Desiro's liggen op de beide uiteinden van het motorstel. In één rijtuig heb je dan dus 1ste klasse - platform - 2de klasse - multifunctioneel - platform - .... Dus het grenst niet aan 1ste klas.

Bron: schema dat ik van dit forum heb.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 14 okt 2009, 18:56
door dentheo
Dietrich schreef:De eerste klasseafdelingen bij de Desiro's liggen op de beide uiteinden van het motorstel. In één rijtuig heb je dan dus 1ste klasse - platform - 2de klasse - multifunctioneel - platform - .... Dus het grenst niet aan 1ste klas.

Bron: schema dat ik van dit forum heb.
Eerste klasse op beide uiteinden ???? dus twee eerste klasse afdelingen ?

In England : bestuurder, toilet, platform fietsen en klapstoelen , eerste , platform, tweede. dit in één van de drie rijtuigen van de desiro