Ongewone samenstelling.
- Dieselfreak
Re: gewijzigde samenstelling.
Op dit forum is er op 11 maart al sprake van OBB-rijtuigen in de Beneluxdienst.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Vanmorgen kwart voor negen door Kalmthout, is dus geen 1 aprilgrap.
Ze hadden die ÖBB rijtuigen wel eens mogen wassen....
Ze hadden die ÖBB rijtuigen wel eens mogen wassen....
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Ik neem vanavond speciaal de trein in Brussel Centraal, hopende dat ik op die OBB stellen naar Mechelen kan... We zullen zien...
Oeioei, zo laat werk ik niet hoor, en zeker niet op een vrijdag
Ik hoop hier door te gaan tegen 15u vandaag, hopende op een specialleke, anders zal het de normale Benelux worden, wat zeker geen ramp is, ik houd wel van die treinen, zeker in 1ste klasse...

Mogelijks valt er van 18:19 -18:21 een Oostenrijkse Benelux te spotten in Mechelen Hauptbahnhof...
-
Nogal een geluk dat jij je niet laat vangen door de aprilgrappen van railtime.be.Mogelijks valt er van 18:19 -18:21 een Oostenrijkse Benelux te spotten in Mechelen Hauptbahnhof...
Een afgeschafte Benelux, hoe komen ze er toch maar op?

Groeten,
-
Stam is defect (kleine gebreken). Vandaag en zeer waarschijnlijk morgen dus geen OBB-stam.
11 maart is het eerste rijtuig uit Zwitserland aangekomen (achterop een nachttrein), daarna in Rotterdam en in Amsterdam gestaan voor instructie (deur sluiten, enzo). Er is dus niet in de Benelux mee gereden.
De verwarring 4 april/1 april zit ook in de systemen van de NS: per 4 april gaat er een nieuw wijzigingsblad (en daarmee materieelinzetten) in. De Fyra ging al vanaf 1 april vanuit Breda rijden, waardoor er dus een stam extra nodig is (en die in de benelux is opgevuld door die OBB-stam), echter houdt de ns-planner vol dat dat pas vanaf 4 april is.
11 maart is het eerste rijtuig uit Zwitserland aangekomen (achterop een nachttrein), daarna in Rotterdam en in Amsterdam gestaan voor instructie (deur sluiten, enzo). Er is dus niet in de Benelux mee gereden.
De verwarring 4 april/1 april zit ook in de systemen van de NS: per 4 april gaat er een nieuw wijzigingsblad (en daarmee materieelinzetten) in. De Fyra ging al vanaf 1 april vanuit Breda rijden, waardoor er dus een stam extra nodig is (en die in de benelux is opgevuld door die OBB-stam), echter houdt de ns-planner vol dat dat pas vanaf 4 april is.
NSH houdt het in alle informatie op 4 april, maar volgens de NS-planner en verschillende andere bronnen begint Fyra naar Breda op 2 april.MaartendeJ schreef:De verwarring 4 april/1 april zit ook in de systemen van de NS: per 4 april gaat er een nieuw wijzigingsblad (en daarmee materieelinzetten) in. De Fyra ging al vanaf 1 april vanuit Breda rijden, waardoor er dus een stam extra nodig is (en die in de benelux is opgevuld door die OBB-stam), echter houdt de ns-planner vol dat dat pas vanaf 4 april is.
Groetjes,
Rian
Ik weet wel dat de reisbureaus een dergelijke mail gehad hebben. Het LOCOV werd erover ingelicht dat in bepaalde treinen er voorlopig geen rolstoelen vervoerd kunnen worden, maar dat dat bij de assistentieaanvraag dan wordt gezegd.MaartendeJ schreef:Vanaf morgen, hoewel 1 april is een beruchte datum, rijden de OBB-rijtuigen in de Beneluxdienst. Omdat de aanpassingen voor het meenemen van rolstoelen en fietsen op zich laat wachten (aan Amz moet verbouwd worden), wordt het hele(!) vervoer met betrekking tot rolstoelen en fietsen vermeden. Dus ook in de ICR-rijtuigen...
Enige reizigersinformatie heb ik over de beperkingen van de ÖBB-rijtuigen niet gezien.
Groetjes,
Rian
Blijkbaar nog steeds. Mijn baas zat net in de 9252 die maar tot Roosendaal reed en de 9257 is helemaal opgeheven.MaartendeJ schreef:Stam is defect (kleine gebreken). Vandaag en zeer waarschijnlijk morgen dus geen OBB-stam.
Is er hoop dat dit binnenkort in orde komt? Anders kunnen NS en NMBS beter de treinen communiceren die het beste vermeden worden..
Groetjes,
Rian
Vandaag was motorstel 832 invaller voor IC 9216 en 9221.
De komende dagen mag er geen probleem zijn. De Beneluxen rijden maar tot Schiphol i.p.v. Amsterdam, zo kunnen in principe alle diensten verzekerd worden met de zuurstokstammen.
De komende dagen mag er geen probleem zijn. De Beneluxen rijden maar tot Schiphol i.p.v. Amsterdam, zo kunnen in principe alle diensten verzekerd worden met de zuurstokstammen.
Maar waar keren ze de Benelux dan? Dat zal niet in Schiphol zijn. Ik gok op de Watergraafsmeer.Terminus schreef:Vandaag was motorstel 832 invaller voor IC 9216 en 9221.
Overigens, volgens een betrouwbare bron:
"De eerste slag is op 1 april gereden en daarna zijn ze niet meer ingezet. Dat blijft zo tot zeker maandag 11 april. De stam staat op de Watergraafsmeer, inclusief loc 2836."
Hoera enzo.
Groetjes,
Rian
-
Excuus voor mijn afwezigheid, mijn modem voor het internet was kapot.
Stam is inderdaad niet inzetbaar. Vanaf vandaag rijden in verband met werkzaamheden bij Amsterdam Muiderpoort (dichtbij de Watergraafsmeer waar de stammen keren) de Beneluxen van en naar Amsterdam Sloterdijk en keren bij de Amsterdam Zaanstraat. Daardoor is er een stam minder nodig (keren in +- 20 minuten). Thalys gaat ook naar de Amsterdam Zaanstraat en de Fyra gaat via de Zuidtak naar Duivendrecht. Vanaf daar kan er wel via de oostkan de Watergraafsmeer opgereden worden.
En er rijdt/reed gister een stam rond met een blauw B-rijtuig op de tweede (of zesde) plek ipv het begin (of eind).
Stam is inderdaad niet inzetbaar. Vanaf vandaag rijden in verband met werkzaamheden bij Amsterdam Muiderpoort (dichtbij de Watergraafsmeer waar de stammen keren) de Beneluxen van en naar Amsterdam Sloterdijk en keren bij de Amsterdam Zaanstraat. Daardoor is er een stam minder nodig (keren in +- 20 minuten). Thalys gaat ook naar de Amsterdam Zaanstraat en de Fyra gaat via de Zuidtak naar Duivendrecht. Vanaf daar kan er wel via de oostkan de Watergraafsmeer opgereden worden.
En er rijdt/reed gister een stam rond met een blauw B-rijtuig op de tweede (of zesde) plek ipv het begin (of eind).