Pagina 6 van 18
					
				Re: Dienstregeling december 2015
				Geplaatst: 26 aug 2015, 16:46
				door Steve
				Wat zouden eigenlijk de consequenties zijn mocht Schuman-Josaphat dan toch niet op tijd klaar zijn? Ik mag hopen dat de boel dan niet meteen een volledig jaar uitgesteld wordt?
Wat ik me nog afvraag: het ziet er dus naar uit dat men Charleroi - Brussel-Luxemburg en Dinant - Schaarbeek zal verlengen respectievelijk omleiden naar de luchthaven, via Schuman en Bordet... maar zal men ook de bediening uitbreiden? Op deze beide verbindingen rijdt er nu 's avonds en in het weekend helemaal niets (de Dinant rijdt in het weekend zoals voorheen naar Brussel-Zuid, en 's avonds is er enkel een L naar Namen), en dat zou dan wel erg sneu zijn voor zo'n nieuwe bediening naar de luchthaven. Temeer daar er bijvoorbeeld op zondagnamiddag- en avond een belangrijke trafiek is van eurocraten, expats en andere reizigers tussen de luchthaven en de Europese wijk.
			 
			
					
				Re: Dienstregeling december 2015
				Geplaatst: 27 aug 2015, 11:07
				door LML
				wappie schreef:Weet iemand iets over de trein Mol- Brussel op lijn 15?
's Morgens Mol-Brussel, 's avonds Brussel-Mol. Dienstregeling weet ik (nog) niet. Het kan zijn dat er 's morgens een 2de P-trein wordt ingelegd. Tractie: elektrisch. Welk materieel: staat nog volledig open.
 
			 
			
					
				Re: Dienstregeling december 2015
				Geplaatst: 27 aug 2015, 11:16
				door Shrek
				LML schreef:wappie schreef:Weet iemand iets over de trein Mol- Brussel op lijn 15?
's Morgens Mol-Brussel, 's avonds Brussel-Mol. Dienstregeling weet ik (nog) niet. Het kan zijn dat er 's morgens een 2de P-trein wordt ingelegd. Tractie: elektrisch. Welk materieel: staat nog volledig open.
 
Vermits het eigenlijk de huidige P naar Herentals is die verlengd wordt zou ik alvast geld durven inzetten op de stinkbakken MS75  

 
			 
			
					
				Re: Dienstregeling december 2015
				Geplaatst: 28 aug 2015, 06:32
				door Asterix
				Steve schreef:Wat zouden eigenlijk de consequenties zijn mocht Schuman-Josaphat dan toch niet op tijd klaar zijn? Ik mag hopen dat de boel dan niet meteen een volledig jaar uitgesteld wordt?
Hij is klaar.
 
			 
			
					
				Re: Dienstregeling december 2015
				Geplaatst: 28 aug 2015, 13:13
				door Shrek
				Hier werd iets gevraagd over de IC Dinant-Luchthaven: Eerste vertrek in Dinant om 5.57, aankomst in de luchthaven om 7.43. 
Er is wel nog één trein vroeger tussen Schuman en de luchthaven, namelijk die uit Charleroi 5.37. Die komt aan om 7.13.
De rechtstreekse Mol-Brussel vertrekt om 6.22 en 7.22 in Mol.
			 
			
					
				Re: Dienstregeling december 2015
				Geplaatst: 28 aug 2015, 14:02
				door Steve
				Bedankt, dat geeft al een goed beeld... en bij vertrek vanaf Schuman pas na 7 u in de luchthaven kunnen aankomen is toch niet echt fantastisch te noemen. Jammer dat er kennelijk geen gedeeltelijke vroegere rit wordt ingezet vanaf Namen/Ottignies respectievelijk Eigenbrakel/Nijvel, of desnoods Brussel-Luxemburg.
... maar de vraag ging eigenlijk over de bediening 's avonds en in het weekend (vandaag de dag onbestaande op deze beide IC's). Heb je daar enige info over? Ik vrees dat het nog steeds noppes zal zijn, maar je weet nooit.
De vermelde tijden bevestigen alvast dat er aan het stoppatroon van beide verbindingen niets lijkt te veranderen, dus het zullen nog steeds veredelde L-treinen zijn, en dan vooral die vanuit Charleroi. 1u36 voor Charleroi - luchthaven is bijzonder lang, en zelfs een stuk langer dan de 1u23 die je er over doet met een overstap in Brussel.
			 
			
					
				Re: Dienstregeling december 2015
				Geplaatst: 28 aug 2015, 14:37
				door Shrek
				Steve schreef:Bedankt, dat geeft al een goed beeld... en bij vertrek vanaf Schuman pas na 7 u in de luchthaven kunnen aankomen is toch niet echt fantastisch te noemen. Jammer dat er kennelijk geen gedeeltelijke vroegere rit wordt ingezet vanaf Namen/Ottignies respectievelijk Eigenbrakel/Nijvel, of desnoods Brussel-Luxemburg.
... maar de vraag ging eigenlijk over de bediening 's avonds en in het weekend (vandaag de dag onbestaande op deze beide IC's). Heb je daar enige info over? Ik vrees dat het nog steeds noppes zal zijn, maar je weet nooit.
De vermelde tijden bevestigen alvast dat er aan het stoppatroon van beide verbindingen niets lijkt te veranderen, dus het zullen nog steeds veredelde L-treinen zijn, en dan vooral die vanuit Charleroi. 1u36 voor Charleroi - luchthaven is bijzonder lang, en zelfs een stuk langer dan de 1u23 die je er over doet met een overstap in Brussel.
Er zijn dan ook geen echte wijzigingen in de dienstregelingen, het gaat gewoon om een kleine uitbreiding. 
De laatste Schuman-Luchthaven vertrekt om 22u56, aankomst 23u13.
In het weekend zijn er momenteel geen treinen gepland in de Schuman-Josaphat tunnel.
 
			 
			
					
				Re: Dienstregeling december 2015
				Geplaatst: 28 aug 2015, 15:30
				door Steve
				Shrek schreef:Steve schreef:Bedankt, dat geeft al een goed beeld... en bij vertrek vanaf Schuman pas na 7 u in de luchthaven kunnen aankomen is toch niet echt fantastisch te noemen. Jammer dat er kennelijk geen gedeeltelijke vroegere rit wordt ingezet vanaf Namen/Ottignies respectievelijk Eigenbrakel/Nijvel, of desnoods Brussel-Luxemburg.
... maar de vraag ging eigenlijk over de bediening 's avonds en in het weekend (vandaag de dag onbestaande op deze beide IC's). Heb je daar enige info over? Ik vrees dat het nog steeds noppes zal zijn, maar je weet nooit.
De vermelde tijden bevestigen alvast dat er aan het stoppatroon van beide verbindingen niets lijkt te veranderen, dus het zullen nog steeds veredelde L-treinen zijn, en dan vooral die vanuit Charleroi. 1u36 voor Charleroi - luchthaven is bijzonder lang, en zelfs een stuk langer dan de 1u23 die je er over doet met een overstap in Brussel.
Er zijn dan ook geen echte wijzigingen in de dienstregelingen, het gaat gewoon om een kleine uitbreiding. 
De laatste Schuman-Luchthaven vertrekt om 22u56, aankomst 23u13.
In het weekend zijn er momenteel geen treinen gepland in de Schuman-Josaphat tunnel.
 
Die avondbediening is dan toch iets uitgebreid, want momenteel komt de laatste Charleroi-Zuid om 21.51 u aan in Brussel-Luxemburg. Lijkt er dus op dat die een uur later zal gaan rijden. Geen idee wat er met de Dinant zal gebeuren, temeer daar er na ongeveer 18 u enkel nog stoptreintjes naar Namen vertrekken uit Dinant.
Het ontbreken van weekendbediening is daarentegen een heel spijtige zaak, en neemt heel veel van het potentieel tussen de Europese wijk en de luchthaven weg. De meeste eurocraten, expats en soortgelijk komen zondagnamiddag en -avond aan in de luchthaven...
 
			 
			
					
				Re: Dienstregeling december 2015
				Geplaatst: 28 aug 2015, 15:55
				door Shrek
				Steve schreef:Die avondbediening is dan toch iets uitgebreid, want momenteel komt de laatste Charleroi-Zuid om 21.51 u aan in Brussel-Luxemburg. Lijkt er dus op dat die een uur later zal gaan rijden. Geen idee wat er met de Dinant zal gebeuren, temeer daar er na ongeveer 18 u enkel nog stoptreintjes naar Namen vertrekken uit Dinant.
Het ontbreken van weekendbediening is daarentegen een heel spijtige zaak, en neemt heel veel van het potentieel tussen de Europese wijk en de luchthaven weg. De meeste eurocraten, expats en soortgelijk komen zondagnamiddag en -avond aan in de luchthaven...
Vanuit Dinant kom je om 22u43 aan op de luchthaven.
Het is inderdaad zeer jammer dat er nog niets voorzien is in het weekend, maar als de verbinding in de week succes heeft kan dat er wel snel komen volgens mij.
 
			 
			
					
				Re: Dienstregeling december 2015
				Geplaatst: 28 aug 2015, 16:14
				door dcr
				Shrek schreef:LML schreef:wappie schreef:Weet iemand iets over de trein Mol- Brussel op lijn 15?
's Morgens Mol-Brussel, 's avonds Brussel-Mol. Dienstregeling weet ik (nog) niet. Het kan zijn dat er 's morgens een 2de P-trein wordt ingelegd. Tractie: elektrisch. Welk materieel: staat nog volledig open.
 
Vermits het eigenlijk de huidige P naar Herentals is die verlengd wordt zou ik alvast geld durven inzetten op de stinkbakken MS75  

 
Deze is al een paar maanden vervangen door een Desiro 
 
Shrek schreef:De rechtstreekse Mol-Brussel vertrekt om 6.22 en 7.22 in Mol.
De tweede verbinding is bevestigd?
 
			 
			
					
				Re: Dienstregeling december 2015
				Geplaatst: 28 aug 2015, 18:03
				door Shrek
				dcr schreef:De tweede verbinding is bevestigd?
Dat weet ik niet, de dienstregeling is nog niet officieel gepubliceerd. Maar er is in ieder geval een rijpad voorzien.
dcr schreef:
Vermits het eigenlijk de huidige P naar Herentals is die verlengd wordt zou ik alvast geld durven inzetten op de stinkbakken MS75  

 
Deze is al een paar maanden vervangen door een Desiro 

 [/quote]
Toevallig niet sinds begin juli?
 
			 
			
					
				Re: Dienstregeling december 2015
				Geplaatst: 29 aug 2015, 12:50
				door Terminus
				Nope, is intussen al maanden zo.
			 
			
					
				Re: Dienstregeling december 2015
				Geplaatst: 29 aug 2015, 23:05
				door Klassiekje
				Zijn er eigenlijk al vorderingen voor het openen van de halte Mouterij op L.161 en (her)openen van Pannenhuis (Thurn & Taxis) op L.28?
De laatste keer dat ik Mouterij passeerde lag het er nog altijd vrij erbarmelijk bij.  

 
			 
			
					
				Re: Dienstregeling december 2015
				Geplaatst: 29 aug 2015, 23:11
				door Shrek
				Klassiekje schreef:Zijn er eigenlijk al vorderingen voor het openen van de halte Mouterij op L.161 en (her)openen van Pannenhuis (Thurn & Taxis) op L.28?
De laatste keer dat ik Mouterij passeerde lag het er nog altijd vrij erbarmelijk bij.  

 
http://www.belgianrail.be/nl/corporate/ ... 944C8.ashx
Vanaf december wordt Mouterij dus in gebruik genomen  

 
			 
			
					
				Re: Dienstregeling december 2015
				Geplaatst: 29 aug 2015, 23:14
				door trainlovertje
				Volgens de bijgevoegde afbeelding bij de persconferentie die NMBS gaf in het voorjaar (
http://www.belgianrail.be/nl/corporate/ ... _2015.aspx) zouden beide stations in december geopend moeten worden.