Pagina 6 van 48

Re: Binnenkomen op rood

Geplaatst: 12 dec 2016, 17:06
door CursorX
Shrek schreef: In FBMZ is het zelfs technisch onmogelijk om met groen binnen te komen :wink:
Vandaar dat ik er op 2G binnengekomen ben hé :lol:

Re: Binnenkomen op rood

Geplaatst: 13 dec 2016, 08:51
door traxie
Gisteren in de spits met een piekuurtrein die direct reed tussen Denderleeuw en Oudenaarde achter de stoptrein getrokken tot burst om er dan tussen burst en zottegem op tegenspoor voorbij te rijden. Het ligt waarschijnlijk aan mij maar ik begreep er niets van.

Re: Binnenkomen op rood

Geplaatst: 27 dec 2016, 17:58
door brouckie
De laatste tijd al een paar keer spoor 9 in Brugge op groen binnen gekomen. EIN-DE-LIJK! Nu de rest nog.
Is er opnieuw een software update geweest? Of eerder puur toeval?

Re: Binnenkomen op rood

Geplaatst: 05 feb 2017, 00:16
door Beesty
Is het daardoor dat de 500 reeks ook zo binnenkruipt in Gent-St-P, van de kust richting Brussel?
Hebben ze zo mooi geïnvesteerd in een fly-over die voorzien is voor 120km/u en bijna dagelijks moet die dan binnen slenteren..

Re: Binnenkomen op rood

Geplaatst: 05 feb 2017, 00:52
door Eimai
Ik weet niet hoe het exact zit met die trein, maar als ik door Gent rij is het slechts héél uitzonderlijk dat het inritsein op groen staat. Nu maakt het voor de treinen die ik doe niet echt uit aangezien het ofwel op de oude perrons is, ofwel de wissels doorlopen moeten worden die nog 40 km/u zijn. Ik hoop dat eens Gent-Sint-Pieters klaar is en alle wissels 90 km/u geworden zijn dat inritsein wel eens kan groen gezet worden of anders is het de investering ook niet waard. Kan er me iemand trouwens uitleggen waarom het stuk van Ledeberg naar Gent-St-P 60 km/u geworden is i.p.v. de vroegere 80 toen de extra seinen halfweg gezet zijn?

Overigens, een paar keer over lijn 54 gereden de laatste tijd, en Willebroek en Temse geven allebei twee geel op het inritsein, ondanks dat er geen enkele trein in de weg rijdt op het volgende stuk. Op een lijn waarbij de kruisingen op de minuut zijn afgemeten vind ik dat wel een beetje bizar. Dan zou je toch verwachten dat ze de treinen zo vlot mogelijk willen laten rijden.

Re: Binnenkomen op rood

Geplaatst: 05 feb 2017, 00:59
door groentje
Ik kan alleen maar denken dat de programmeurs van EBP, TMS en tutti quanti niet precies weten hoe een trein dient te reageren op welk seinbeeld, en ervan uitgaan dat als een trein toch moet stoppen, het niet veel uitmaakt of het uitritsein open staat...

Re: Binnenkomen op rood

Geplaatst: 05 feb 2017, 01:14
door rvdborgt
Beesty schreef:Is het daardoor dat de 500 reeks ook zo binnenkruipt in Gent-St-P, van de kust richting Brussel?
Hebben ze zo mooi geïnvesteerd in een fly-over die voorzien is voor 120km/u en bijna dagelijks moet die dan binnen slenteren..
Ik vermoed dat dat o.a. komt doordat ze nu nog binnenkomen op spoor 11 en nog niet alles is aangepast aan de snellere wissels (90 km/h als ik met niet vergis). Het doorgaande spoor naar Brussel is spoor 10 en daarop zou de snelheid weer 120 moeten zijn of worden.
Richting Brugge kom je op spoor 12 soms nog wel op normale snelheid binnen.

Groetjes,
Rian

Re: Binnenkomen op rood

Geplaatst: 06 feb 2017, 16:28
door dekooiker
groentje schreef:Ik kan alleen maar denken dat de programmeurs van EBP, TMS en tutti quanti niet precies weten hoe een trein dient te reageren op welk seinbeeld, en ervan uitgaan dat als een trein toch moet stoppen, het niet veel uitmaakt of het uitritsein open staat...
Vroeger...was er bijlange zoveel elektronica niet, waren er papieren grafieken, relaisseinhuizen of andere technieken en toen reden de treinen ook.
Prima voorbeeld is het nieuwe programma voor de verkeersleiding dat, ondanks lange proefperiode en testen en aanpassingen, toch nog missers vertoont.
Het is immers niet voor de eindgebruiker gemaakt.
Graag duid ik er op dat er wel nieuwe technologie aangewend wordt op de seininrichting maar dat het effect op het verkeer niet aan de gebruikers wordt gemeld.
Velen bij Infrabel weten niet dat de NMBS'er zich aan maximum 30 km/u zal houden voor rijden op zicht ipv 40 km/u zoals voor Infrabel toegestaan is.

Laat personeel seinhuizen en treinpersoneel eens een dag met elkaar optrekken.
Er zullen ogen opengaan.

Re: Binnenkomen op rood

Geplaatst: 06 feb 2017, 17:39
door Tim
Die 30 km/u geldt niet alleen voor kleine beweging maar ook voor rijden op 2 geel. NMBS en Blog passen deze regel toe.
EBP mag dan wel de toekomst zijn maar vroeger ging alles toch vlotter. Deze morgen nog 50 min vertraging gemaakt door de schuld van Infrabel. Hoog tijd dat de goederenoperatoren ook eens met sancties dreigen bij het niet respecteren van de dienstregeling!

Re: Binnenkomen op rood

Geplaatst: 06 feb 2017, 19:06
door Asterix
Eimai schreef:Overigens, een paar keer over lijn 54 gereden de laatste tijd, en Willebroek en Temse geven allebei twee geel op het inritsein, ondanks dat er geen enkele trein in de weg rijdt op het volgende stuk. Op een lijn waarbij de kruisingen op de minuut zijn afgemeten vind ik dat wel een beetje bizar. Dan zou je toch verwachten dat ze de treinen zo vlot mogelijk willen laten rijden.
Net omdat de kruising er zo belangrijk is, zal men wellicht de vertrekuren in de seinsturingen hebben geprogrammeerd. Daar komt het doorgaans altijd opnieuw op neer in dit topic. En het zal niet beter worden want de pc zal steeds meer overnemen.

Re: RE: Re: Binnenkomen op rood

Geplaatst: 07 feb 2017, 09:18
door traxie
Eimai schreef:Ik weet niet hoe het exact zit met die trein, maar als ik door Gent rij is het slechts héél uitzonderlijk dat het inritsein op groen staat. Nu maakt het voor de treinen die ik doe niet echt uit aangezien het ofwel op de oude perrons is, ofwel de wissels doorlopen moeten worden die nog 40 km/u zijn. Ik hoop dat eens Gent-Sint-Pieters klaar is en alle wissels 90 km/u geworden zijn dat inritsein wel eens kan groen gezet worden of anders is het de investering ook niet waard. Kan er me iemand trouwens uitleggen waarom het stuk van Ledeberg naar Gent-St-P 60 km/u geworden is i.p.v. de vroegere 80 toen de extra seinen halfweg gezet zijn?

Overigens, een paar keer over lijn 54 gereden de laatste tijd, en Willebroek en Temse geven allebei twee geel op het inritsein, ondanks dat er geen enkele trein in de weg rijdt op het volgende stuk. Op een lijn waarbij de kruisingen op de minuut zijn afgemeten vind ik dat wel een beetje bizar. Dan zou je toch verwachten dat ze de treinen zo vlot mogelijk willen laten rijden.
De secties zijn te kort voor 80. Daarom is het nu 60 bij de inrit. Ik vind dat een verbetering, je kan vrij lang 60 rijden ipv twee keer op 2 gele te rijden.

Re: Binnenkomen op rood

Geplaatst: 07 feb 2017, 17:00
door dekooiker
Tim schreef: Deze morgen nog 50 min vertraging gemaakt door de schuld van Infrabel. Hoog tijd dat de goederenoperatoren ook eens met sancties dreigen bij het niet respecteren van de dienstregeling!
Een ijzersterk punt.
Omwille van reizigerstreinx die om God weet welke reden niet op tijd kan vertrekken moet het goederenverkeer maar wachten...kan in mijn ogen niet.
Er is immers altijd een zeer duidelijke oorzaak waarom een trein niet rijden kan.
De gevolgen moeten dan zoveel mogelijk voor die ene trein zijn en niet voor een hele zwerm.

Re: Binnenkomen op rood

Geplaatst: 20 feb 2017, 20:27
door brouckie
rvdborgt schreef:
Beesty schreef:Is het daardoor dat de 500 reeks ook zo binnenkruipt in Gent-St-P, van de kust richting Brussel?
Hebben ze zo mooi geïnvesteerd in een fly-over die voorzien is voor 120km/u en bijna dagelijks moet die dan binnen slenteren..
Ik vermoed dat dat o.a. komt doordat ze nu nog binnenkomen op spoor 11 en nog niet alles is aangepast aan de snellere wissels (90 km/h als ik met niet vergis). Het doorgaande spoor naar Brussel is spoor 10 en daarop zou de snelheid weer 120 moeten zijn of worden.
Richting Brugge kom je op spoor 12 soms nog wel op normale snelheid binnen.

Groetjes,
Rian
Spoor 11 komende van de kust kan maar bereden worden aan max 40 km/h. Ongeacht of het sein op het einde van het perron open staat of niet. Dit ten gevolge van de werken. Spoor 12 kan aan 90 km/h bereden worden maar daarvoor moet het sein op het einde van het perron open staan. Anders is het kruipen aan 30 km/h... Ben de laatste tijd al meermaals met een groen seinbeeld spoor 12 binnen gekomen dus ik hoop dat de jaren van verstand bij Infrabel eindelijk zijn aangebroken.

Re: Binnenkomen op rood

Geplaatst: 06 jul 2017, 00:28
door rvdborgt
Dag allemaal,

Een paar weken geleden lijkt er in Leuven een wijziging te zijn geweest. Als je binnenkomt op spoor 3 (vanuit Brussel), is dat meestal niet meer tergend traag; het uitrijsein is blijkbaar meestal niet meer rood. Dit scheelt toch al gauw een minuut per trein en een hoop ergernis. Brussel-Noord - Leuven kan dan ook eindelijk echt in 13 minuten worden gedaan.

Groetjes,
Rian

Re: Binnenkomen op rood

Geplaatst: 08 jul 2017, 20:41
door FrederikD
Vandaag liep mijn Knokke/Blankenberge-Gent ook aan zeer hoge snelheid binnen op spoor 4 in Leuven. Was even schrikken maar wat een verschil!