Re: Dertig treinen per uur
Geplaatst: 19 feb 2016, 06:47
neen , een jumper ipv een jokey...Asterix schreef:De "one man car" met de one man als toeschouwer dannighttrain schreef:Vanavond vondt eerste test plaats tussen Landen en Tienen.
neen , een jumper ipv een jokey...Asterix schreef:De "one man car" met de one man als toeschouwer dannighttrain schreef:Vanavond vondt eerste test plaats tussen Landen en Tienen.
Bedankt voor de verduidelijking. Vanaf april zou het dus beter moeten gaan.Steve schreef:Laten we wel niet vergeten dat het eigenlijk nooit de bedoeling was dat de S4 en S9 in elkaars weg zouden zitten op dat verbindingsspoor, want de S9 hoorde door de Schuman-Josaphattunnel te rijden... en zal dat vanaf april alsnog doen. Al blijft het ietwat krap met alleen de S4 omdat beide treinen elkaar op slechts een paar minuten na kruisen. Eigenlijk vrij ongehoord dat een S-verbinding - die op zich misschien geen enorm belang heeft maar wel in de weg kan rijden van heel wat andere "grote" verbindingen - liefst twee stukken enkelspoor heeft zo kort na elkaar, want er is natuurlijk ook de eerder genoemde doorsteek van L161 naar L50.
Moeilijk te garanderen natuurlijk aangezien de beide S4-richtingen er elkaar nog steeds moeten kruisen, maar met de S9 zal er toch al een hindernis verdwijnen.mervyn schreef:Bedankt voor de verduidelijking. Vanaf april zou het dus beter moeten gaan.Steve schreef:Laten we wel niet vergeten dat het eigenlijk nooit de bedoeling was dat de S4 en S9 in elkaars weg zouden zitten op dat verbindingsspoor, want de S9 hoorde door de Schuman-Josaphattunnel te rijden... en zal dat vanaf april alsnog doen. Al blijft het ietwat krap met alleen de S4 omdat beide treinen elkaar op slechts een paar minuten na kruisen. Eigenlijk vrij ongehoord dat een S-verbinding - die op zich misschien geen enorm belang heeft maar wel in de weg kan rijden van heel wat andere "grote" verbindingen - liefst twee stukken enkelspoor heeft zo kort na elkaar, want er is natuurlijk ook de eerder genoemde doorsteek van L161 naar L50.
Hoe was de aansluiting de afgelopen dagen?mervyn schreef:Is L26/4 het stuk tussen Etterbeek en Delta?
Hier ontstaat de laatste tijd regelmatig vertraging, vooral in de spits op de S4 richting Aalst. Hierdoor wordt de aansluiting in Bockstael/Jette op de S3 naar Dendermonde regelmatig gemist (veel vaker als voor de nieuwe dienstregeling, toen het nog Halle-Aalst was ipv Vilvoorde-Aalst).
Veel beter!Asterix schreef:Hoe was de aansluiting de afgelopen dagen?mervyn schreef:Is L26/4 het stuk tussen Etterbeek en Delta?
Hier ontstaat de laatste tijd regelmatig vertraging, vooral in de spits op de S4 richting Aalst. Hierdoor wordt de aansluiting in Bockstael/Jette op de S3 naar Dendermonde regelmatig gemist (veel vaker als voor de nieuwe dienstregeling, toen het nog Halle-Aalst was ipv Vilvoorde-Aalst).
U ziet, mijnheer, als ondercheffen hier meelezen, is veel mogelijk (uiteraard na goedkeuring van hogerhand)mervyn schreef:Veel beter!Asterix schreef:Hoe was de aansluiting de afgelopen dagen?mervyn schreef:Is L26/4 het stuk tussen Etterbeek en Delta?
Hier ontstaat de laatste tijd regelmatig vertraging, vooral in de spits op de S4 richting Aalst. Hierdoor wordt de aansluiting in Bockstael/Jette op de S3 naar Dendermonde regelmatig gemist (veel vaker als voor de nieuwe dienstregeling, toen het nog Halle-Aalst was ipv Vilvoorde-Aalst).
Gisteren heeft de S3 van 16u55 in Jette richting Dendermonde zelfs gewacht op de S4 van 16u48 (met vertraging) richting Aalst. Nog nooit gebeurd. Ik dacht zelfs dat dit niet meer gedaan werd maar blijkbaar wel! Super dus.
Men had de S4 zelfs naar spoor 2 doen uitwijken om gemakkelijk overstap naar S3 op spoor 3 te geven.
Heb ook de indruk dat ze de laatste week de S4 wat vaker laten voorgaan op de S9 in Etterbeek.
Bij de München S-Bahn tunnel zijn er maar 2 sporen in HBf hoor, maar er zijn wel 2 perrons per spoor. Dus in stappen aan de ene kant, en uitstappen aan de andere.Shrek schreef:Maar... In München HBF zijn er wel 2 perronsporen per spoor in de tunnel.groentje schreef:Ook de Munchense S-Bahn is zeer performant, maar ik ben vergeten wat de frequentie daar is. Het is uiteraard wel allemaal homogeen materieel dat heel snel kan optrekken...
Ah, dat had ik mij dan verkeerd herinnerd. In ieder geval: een perron aan elke kant zou in Brussel centraal ook al veel doen, zelfs zonder snufjes als ATO of moving blocks.K V B schreef:Bij de München S-Bahn tunnel zijn er maar 2 sporen in HBf hoor, maar er zijn wel 2 perrons per spoor. Dus in stappen aan de ene kant, en uitstappen aan de andere.Shrek schreef:Maar... In München HBF zijn er wel 2 perronsporen per spoor in de tunnel.groentje schreef:Ook de Munchense S-Bahn is zeer performant, maar ik ben vergeten wat de frequentie daar is. Het is uiteraard wel allemaal homogeen materieel dat heel snel kan optrekken...
Door deze tunnel stuurt men inderdaad 30 treinen per uur. Men gebruikt er wel een speciaal treinbeïnvloedingssyteem, een variant op LZB diem en "CIR-ELKE" noemt, en die met blokken van 50m (!) werkt. En in de meeste stations is er een perron aan beide kanten waarbij men aan een kant instapt, en aan de andere kant uitstapt.