K V B schreef:nighttrain schreef:K V B schreef:
Ik vraag me echt af hoe ze dat gaan doen...
Ik denk met deze ingesteldheid , had je dezelfde vraag gesteld op 20/01/1986 toen Mitterand en Tatcher het kanaaltunnelproject aankondigden met de hoge snelheidsverbindingen Parijs/Brussel naar London. Wir schaffen das!!!
4 Branden en ontelbare administratieve problemen verder zijn de "kanaaloperatoren" meer dan alive and kicking.
Ik denk dat je dat "Wir schaffen das" maar beter in de kast laat. De Duitsers zijn dit spuugzat ondertussen. Een mooier illustratie dat woorden alleen niet voldoende zijn hebben we recent niet gezien. Je mag nog zoveel dure woorden uiten, onmogelijke dingen worden er niet mogelijk door.
Toen de kanaaltunnel aangekondigd werd, werd ons beloofd dat dit tot een verregaande integratie van het Europese en Britse spoorwegnet zou leiden. Er zouden treinen rijden van Birmingham naar Brussel, van Geneve naar Edinburgh. Van Frankfurt naar Bristol...
Meer dan 20 jaar later zijn we nog steeds niet verder dan een geïsoleerde heen-en-weer dienst. Eurostar zit nog steeds flink onder de verwachting van de jaren 80. En het veiligheidstheater is daar ook schuld aan.
"Een mooier illustratie dat woorden alleen niet voldoende zijn hebben we recent niet gezien" begrijp die zin niet!Dubbele negatie?
Enige vorm van ironie kan ook al niet. het was meer een knipoog naar de komst van DB, bon zal ik eens "je suis Eurostar" proberen.
U bent wel slecht geinformeerd moet ik zeggen over "de integratie". Er rijden dus wel dagelijks enkele tientallen goederentreinen tussen Britse spoorwegknooppunten en knooppunten op het Europese vaste land. Die transporten zijn terug aan het opstarten ,na de gebeurtenissen met de illigale migranten van de voorbije zomer. Juist de VW trein was geen sucses, maar daar had het onderdeel Frethun -Doolands Moore niks met te maken (24/24 en 365/365).
En €* verbind toch ook Bourg St Maurice /Lyon / Marseille , Klein aanbod zeker weten.
Ik vrees dat uw kennis van het spoorwegwereldje redelijk beperkt is , om het totale plaatje te kunnen evalueren. De infrastructuur /wetgeving van de Europese spoorwegen evolueerden ook, met grote vertraging, zodanig dat operatoren moesten afwachten welk materiaal ze moesten aankopen, en nu dat alles min of meer in de plooien valt , zijn er problemen met de produktie van het rollend materiaal. En niet zo zeer met het gedeelte wat zichtbaar is (de stellen) , maar wel met de veiligheidsuitrustingen (vaste/rollend).
Ja U hebt gelijk de prognoses, gemaakt door de toenmalige nationale spoorwegen , zijn niet 100% waargemaakt. Was er een reden om die cijfers te hoog in te schatten? Waarschijnlijk wel, politiek ? onervarendheid bij het berekenen/inschatten van de markt?. Maar blijf niet plakken op "vooruitzichten van 1987" , zoals ik al reeds zei in vorige posts , de cijfers stijgen lichtjes in 2016. Maar de conjuctuur is niet te rooskleurig : de aanslagen , vertragingen door de iligale vluchtelingen, hoge pond.
Jij moet nachtmerries hebben van de "veiligheidstheaters" denk ik soms...