Portbou schreef:nighttrain schreef:Maar is het de SNCF Die een commerciele contributie gaat vragen aan andere operatoren ,daar zij het alleenrecht hebben op Frans grondgebied (zie partenariats kontrakt met UEFA euro 2016). Dus om in dit geval supportes te vervoeren voor UEFA/euro 2016 en niet voor een kaartavond.
Als ik op de extratreinen
GEEN UEFA logo plak kan UEFA toch niets van me eisen ?
Heeft SNCF het alleenrecht in Frankrijk ? Er rijden toch treinen van andere maatschappijen zoals Eurostar, Thalys, Thello,... ?
Dan mag NMBS toch ook (op eigen kosten en eigen commercieel risico en... ) een trein inleggen in Frankrijk ?
Aatword: beste het gaat hem niet over "de trein" als physiek gegeven , maar over het commercialiseren van het produkt BILJET of vervoersbedewijs . Als je dit produkt niet in verband brengt met EURO2016 is er geen probleem. Maar hoe ga je binnen de context dit produkt commercieel aan de man brengen zonder dat "logo " of het doel te gebruiken.[/quote]
nighttrain schreef:Betreffende Die vrijbiljetten: dit is gewoon de realiteit,waar je moet rekening mee houden.
Als dit echt een probleem is kan je toch aangeven dat vrijbiljetten niet geldig zijn op de extratreinen ?
[/quote]Antwoord: dan heb je eenjuridisch probleem met de houders van die vrijbiljetten en hun gebruiksvoorwaarden.[/quote]
nighttrain schreef:Betreffende Die bussen: ik heb nooit gezegd van een wettelijke verplichting. Er is een grotere gegevensuitwisseling tussen vervoersbedrijven dan de gewone buitenstaander zou beseffen. Tuurlijk gaat er niemand van de NMBS elk busbedrijf opbellen,daar zijn andere cicuits voor. Dit is het zelde tussen airliners,ferry's enz.
Dan zou ik toch echt graag weten welke circuits dat zijn. Ik zie echt niet in in welke omstandigheid een privé-busvervoerder vrijwillig aan de NMBS gaat doorgeven hoe het met de verhuring van zijn bussen zit.
[/quote]Antwoord: op woensdag 29/06 om 17h20 ,wisten wij(ik was aanwezig ) al in onze tweedagelijks crisivergadering in Coquelles met de PAF welke de bewegingen zouden zijn tussen BelgIé en Lille.Bewegingen per spoor , +/- per wagen , en gecharterde bussen. Als je goed zou gelezen hebben heb ik nooit gezegd tussen privé buseigenaar en NMBS. Maar via professionele kanalen de waarschijnlijk ongekend zijn, omdat u ze niet nodig hebt.[/quote]
nighttrain schreef:Dat heb ik niet gezegd, Het is de SNCF die enkel treinen mag inleggen en commercialiseren met het commerciele logo UEFA/euro 2016. Ja ik kan er ook niet aan doen dat de marketing zo werkt, en er mensen zijn die beinvloed worden om een treinticket/auto/Adidas schoenen te kopen om Die redenen. Daar dient réclame voor, en moest het niet werken zouden ze het niet doen en veel geld ervoor betalen.
Dus het volstaat om geen UEFA-logo op onze extratreinen te plakken (en ook niet op de reclame-affiches voor de extratreinen) en dan speelt deze beperking niet. Correct ? Ik denk echt niet dat supporters de treinen links zouden laten liggen omdat er geen UEFA-logo aan plakt...
[/quote]Antwoord; zie voorheen , de trein is een physiek voorwerp , maar het commerciele produkt is het vervoersbewijs.[/quote]
nighttrain schreef:Tuurlijk zijn er wijkbundels, de vraag was enkel zijn die vrij en voor hoelang op een vrijdagavond/nacht. in Lens ? Douai?
Maar enfin, je gaat me nu toch niet proberen wijsmaken dat er nergens plaats is om enkele extratreinen te laten uitwijken ? In het ergste geval rij je verder tot Mouscron en zet ze daar de tijd van de wedstrijd (geen rebroussement nodig)
[/quote]Antwoord; ben zeer blij dat u de spoorbezetting van elke bundel kent alsook de bedieningsmogelijkheden..[/quote]
nighttrain schreef:Wat bedoelt U met stuitend gebrek aan partnership........?Wat is Thalys, Eurostar enz
Een stuitend gebrek aan partnership tussen NMBS en SNCF Réseau. Ze zouden samen de opportuniteit moeten inzien van het vervoer van duizenden supporters en samen het commerciële risico nemen... In plaats daarvan zitten ze elkaar te bekampen met huizenhoge kosten voor rijpaden, reglementitis, "ja maar",...
[/quote]Antwoord: de prijs is bepaald door de infrastructuurbeheerder en niet door de operatoren.[/quote]
nighttrain schreef:En de eenvoudige manier om uw treinreis te boeken via uw smartphone, van Helsinki naar Lille om de rode duivels te zien spelen
Interessant... Welke app is dat ? Ik ken geen enkele app of website waar ik in één keer een reis van Helsinki naar Lille kan boeken. Toch niet als het met de trein moet zijn. Met het vliegtuig is dat al vele jaren geen enkel probleem.
En als de websites van enkele spoorwegmaatschappijen al toelaten om bepaalde internationale reizen te boeken moet je meestal tot de vaststelling komen dat de reis veel minder kost als je land per land boekt via de respectievelijke nationale websites.
Ook hier is er een groot gebrek aan partnership. In plaats van samen één enkele boekingswebsite voor heel Europa te maken (die in de achtergrond verbonden is met de verschillende nationale maatschappijen) zit iedere maatschappij zijn eigen internationaal boekingswebsite-je te onderhouden met een beperkt aantal bestemmingen en formules.
Maar nu ga ik ook compleet off-topic waarvoor excuses...
[/quote]Antwoord: als ik op DB of SNCF .com , na bepaling van de treinen vraag om dit te boeken , dan heb ik binnen enkele dagen de tickets op mijn persoonlijke Kaart of onder de vorm van een biljet.
De prijs is subjectief[/quote]
nighttrain schreef:Ontsluiten met openbaar vervoer: als een Anderlecht supporter met zijn zoontje het stadium verlaat om 23h00 dan wil hij om middernacht thuis zijn in Kortrijk (voorbeeldje..) en niet om 01h00 met trein of bus.
Het is een kwestie van beleid. Als het stadion goed ontsloten is met openbaar vervoer en
niet te veel parkeerplaatsen aanbiedt dan zal onze Anderlechtsupporter snel tot het besluit komen dat hij beter af is met trein en bus dan met eigen auto. En samen met hem vele andere supporters. En dan raken we misschien eindelijk ooit eens af van de monsterfiles en de vele luchtvervuiling die ze meebrengen.
[/quote]Antwoord: dit is een kwestie van mentaliteit, en ik denk dat uw zienswijze wishfull thinking is , als ik zie hoe alles evolueert.[/quote]
nighttrain schreef:Stel de NMBS wil extra treinen inleggen; Hoe gaan ze dat aan de man brengen? Het product moet gecommercialiseerd worden.
"extra treinen om de RODE DUIVELS te ondersteunen op EURO 2016"? In dat geval mogen ze een commerciele contributie betalen aan de Belgische voetbalbond en de SNCF
Ik wil eerst de vraag even terugketsen : hoe gaan privé-busvervoerders hiermee om ?
[/quote]Antwoord: door de bussen in te leggen na vraag van suportersverenegingen/vriendenkringen/scoutsgroepen voor naar Lille te rijden zonder de link te moeten leggen naar Euro2016.Dus die bussen "commercialiseren niks" ze vervoeren mensen".[/quote]
Maar in antwoord op jouw vraag : volgens mij is het mogelijk om deze treinen te vullen zonder expliciet de termen te gebruiken waarvoor een contributie nodig is.
Daarnaast lijkt het me toch niet compleet naïef om te denken dat er met deze extra treinen zodanig veel inkomsten gegenereerd worden dat een contributie aan de voetbalbond er best vanaf kan.[/quote]
[/quote]Antwoord: ben tevreden dat u weet wat de voetbalbond en SNCF gaan vragen en de imaginaire inkomsten. Ik wens u veel sucses met uw toekomstige carière als verkoper en commercieel expert. Opgelet te veel naiviteit kan pijn doen..[/quote]